Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Hot Yellow

Publicerad 2009-03-14 16:00:57 i Naglar i gult,


Det här fick jag kämpa med. Nubar Hot Yellow är väldigt skirt. Färgen är stark men man ser tydligt tippen under. Inte ens tre lager räcker för att få det opakt. Jag valde alltså en annan taktik.

Ett lager av China Glaze White on White på hela nageln löser mina problem med VNL. Jag lägger ett enda lager av Nubars Hot Yellow över det vita och får då exakt samma färg som i flaskan. Underlack-vitt lack i et tlager-gult lack i ett lager och så överlack alltså.
Sen är färgen hiskelig mot min hudton. Alldeles för orange. Men den är rolig och pggar upp mig rejält! Känner mig som jag vore the Yellow Bastard ungefär... ;D

Kommentarer

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-03-14 17:01:00

Dina naglar är alltid så jävla snygga!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-14 17:22:54

Linda! Tack så mycket!

Postat av: Alexandra
Publicerad 2009-03-14 17:53:59

Absolut en sommarfärg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-14 18:20:22

Haha, the yellow bastard va:D Jag tycker att det var ett asläckert lack! Gult ät svårt, men detta var riktigt fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-14 18:21:06

Förresetn så håller jag med Linda om att dina naglar är snygga! Längden är helt i min smak nu.. Urtjusiga!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-14 19:34:48

Alex! Kanske. Den är rätt förskräcklig på mig, men gult är ju roligt ändå.



Emma! Jag måste säga att det är lite för brandgult för att klä mig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela