Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lila för Saturnus med Sharon, Sucker och Amy

Publicerad 2009-03-28 18:28:03 i Emmas FOTD 2009,

Mitt engagemang under den här temaveckan har känts enormt! Jag tror aldrig att jag har gjort så här många sminkningar som har hamnat på bloggen på en vecka. Idag är jag inte lila, men det var jag igår kväll. Ibland måste man förbereda sig lite, ungefär som tv-kockerna gör. Gårdagens sminkning var jag lite kluven till. Det hade kunnat bli väldigt fint tror jag, men jag hade lite för bråttom, så nu kan jag inte riktigt bestämma mig för ifall det blev fint eller om det ser ut som om jag har fått två stora blåtiror. Nåja, snabbt att göra gick det i alla fall, tror att det tog mellan 15-20 minuter, och det är mycket bra jobbat för att vara mig en fredagskväll. Fota hann jag dock inte innan jag skulle iväg, då hade jag missat bussen. Bilderna blev därför tagna fem timmar efter att jag hade sminkat mig.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Gentle

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Lars Wallin Sharon, TMM Sucker

Highlighter: Make Up Cosmetics Amy

Eyeliner: Clinique Brush on Cream Eyeliner Black

Kajal: Elizabeth Arden Smokey Black

Mascara: Define-A-Lash Volume Black

Läppar

Läppglans: Clarins Color Quench Lip Balm 09


På en grund av Shadow Insurance började jag med att applicera Sharon över den rörliga delen av ögonlocket samt en bra bit upp på brynbenet. Jag försökte undvika att få allt för mycket skugga i inre ögonvrån, men jag misslyckades nog lite där. Efter Sharon följde jag upp med Sucker, hela vägen längs med kanten applicerade jag den. Så gör jag ofta om jag har en stark färg och inte vill ha en väldigt skarp kant, för att blenda är så vansinnigt tråkigt, jag lägger hellre på en ljusare skugga, och visst, det blir ju lite suddat rent automatiskt då. Den lilla biten som blev kvar upp mot brynet applicerade jag Amy på. Amy är en väldigt varierbar skugga, den går att få som i burken, men även mer skir och highlighteraktig om man lägger på den med en glesare pensel. En riktigt bra skugga faktiskt! Under ögat applicerade jag kajal, samt gnuggade även in lite Sharon där med, för att få en lite sotig look. Längs med övre fransraden målade jag en linje med eyeliner, en ganska tjock linje. Mascara på fransarna, rouge på kinderna och lite läppglans, och så var min lila Saturnus-look klar!

Kommentarer

Postat av: kathrine
Publicerad 2009-03-28 18:38:50

fan va snyggt!

du passar i lila :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-28 19:36:38

Jag älskar den här makeupen, men det vet du redan. jag var ju lyrisk redan igår. Du ser fantastiskt bra ut i lila och jag tycker om den sotade looken här. Full pott! Och kul att du had emed Amy eftersom det var mitt önskemål... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-28 21:50:54

kathrine: Tack så mkt! Jag älskar lila smink...



Sminkan: Ja du är då bra stollig... Men tack ändå:) Alltså den är ju ganska fin, men ändå inte. för det lila ligger lite för långt in i ögonvrån, så det ser ut som jag fått lite stryk där... den första bilden är fin iaf. Och ja, jag var ju tvungen att göra dig glad, så amy fick vara med:)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-03-29 15:46:06

fiiint, vi tänkte typ lika ^^ Du är så fin!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-29 18:24:57

Jag bara älskar det lila! Så otroligt snyggt!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-29 18:43:25

Supersnygg sminkning o lila är en himla bra färg till dig!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-03-29 20:19:34

Du passar jättefint i lila, vacker sminkning!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-29 21:39:20

Lätt det snyggaste du gjort! Det är så många som riktigt outdone themselves på det här lila Saturnustemat! Du, Sminkan och Marina har gjort helt otroligt snygga makeuper.

Att du har mörkmörk skugga på locket, och sedan tagit en rosalila skugga ovanför globlinjen är verkligen superfint.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-29 23:46:09

Ahhh det är såååå läckert! Skiitsnygg lila, jag dör! Har kollat på den där från Lars Wallin många gånger men alltid tycket att den är lite dyr, är den bra tycker du? Nu vaknade ju habegäret när jag ser vad snyggt det blev! Riktigt sån där mörk intensiv lila som jag bara älskar... ahhh suck!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-29 23:58:03

Suss: Ja jag tänkte också på det:) Tack.



Alexlyndra: Tack! Lila är verkligen underbart...



Kerstin! Tack så mycket!



Mayaline: Tack tack!



Marie: men oj, tycker du det? Tack! Hmm,jag är ju själv inte överförtjust, tycker att den ser lite kladdig ut. Den mörkmörka skuggan älskar jag dock! Och ja, det är många som har lyckats bra med lila, men lila är ju en så härlig färg också!



Marina: Tack! Ja Sharon är verkligen strålande vacker! Jag impulsköpte den mer eller mindre när jag var i Gtbg i somras, testade inte ens på handen... Och jag vet, den är dyr! Min dyraste skugga, alltså för bara en. Men ja, den är bra! Otroligt starkt pigmenterad! I början hade jag svårt att få den jämn, men nu läger jag på den med MAC 217, och då funkar det mycket bättre. Och färgen är så underbar att den nog nästan är värd pengarna... Dessutom är det mycket i asken om jag inte är helt fel ute, typ dubbelt så mkt som en MAC-skugga har jag för mig...

Postat av: stephy
Publicerad 2009-03-29 23:59:55

sorry! jag är ju virrig! men min mail är [email protected] jädrigt snygg make måste jag säga!! älskar lila ;)

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-03-30 10:52:47

Superdupersnyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-30 20:13:17

Stephy: Äsch, det är lätt hänt. Nu har jag mailat dig iaf... Och tack så mkt, lila är alltid fint tycker jag!



Inthemake: Tack tack!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-03-30 23:15:41

Vilket underbart djup du fick till med de lila skuggorna! Jättefint, inte det minsta blåtira-aktigt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-31 11:02:29

Kajsa Kavat: Tack så mkt! Nja, jag kunde inte komma ifrån den känslan tyvärr, men det är ju bra om det inte syns på bilderna:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela