Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grönalv

Publicerad 2009-03-20 16:12:15 i Boktema 2009,

Här kommer min tolkning på veckans Boktema-A modern Fairie Tale. Först vill jag bara säga att läs, läs, läs! De här böckerna är så bra att jag får ont i magen , får gåshud och blir andfådd... Min tolkning på temat blev en grönalv, då sådana förekommer i Tithe, och en grönalv till och med innehar en av huvudrollerna. Grönalv fick det bli alltså. Dessutom så tyckte jag att alvtema var en suverän chans att få måla sig i ansiktet med eyeliner, för det mina vänner är riktigt kul! Dessutom så passar jag på att visa Piha Black på i övrigt bara läppar, då flera av er har efterfrågat just detta.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Knight Divine (eyeshadow) och MAC Moon river, den marmorerade delen

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: MUS cybershadow Green, Fyerinnae Elven Dagger och MUC Apple

Eyeliner: Clinique Brush On cream Eyeliner

Mascara: Define-A-Lash Volume Black

Lösögonfransar: Ardell 105

Läppar

Läppglans: Piha Black


Den här sminkningen gjorde jag egentligen ganska planlöst. Jag visste att jag villa göra något grönt, och att jag ville markera kindbenen med grått, men utifrån det tog jag vad jag hittade och gjorde lite som det föll mig in. Grunden för ögonskuggorna blev Too Faced Shadow Insurance, ingen överraskning där. Därefter tog jag Green och applicerade på hela den rörliga delen av ögonlocket. Från globlinjen och en bit uppåt applicerade jag Elven dagger, och därefter fick Apple från MUC ligga som highlighter, eftersom jag ville ha mkt grönt. Därefter fäste jag lösögonfransar från Ardell ovanför mina egna. Jag har länge bangat dessa, då jag trodde att jag skulle se helgalen ut eftersom de är så långa, men jag tycker att de var väldigt fina på, och otroligt behagliga, Ardell vet vad de gör. När fransarna var på plats så målade jag svart eyeliner ovanför dem, och målade även krumelurerna ute vid tinningarna. Att måla krumelurer är kul, men det är lite knepigt, då penseln beter sig lite annorlunda när man ber den göra volter än när man bara följer ögonformen. Det där lät ju lite mystiskt, men ni fattar hur jag menar va? Alltså, penseln börjar spreta när man svänger mycket, och det är svårt att behålla svärtan med en spretande pensel. Jag bekymrade mig dock inte så mycket om det, då det här ju knappast var en sminkning jag knallade ut i. Ögonmakeupen avslutades med lite mascara, mestadels för att fösa ihop mina fransar med lösögonfransarna.


Kindbenen hade jag fått för mig att jag skulle skugga med grått. Jo men tjena, det blev ju ganska mycket pannkaka kan jag säga. Jag hade en befängd idé om att jag skulle ha en extremt vass kant, alltså tog jag ett papper och höll mot kinden. Kanten blev visserligen rak, men jag hade ingen som helst koll på var det hela hamnade eller hur mycket som hamnade. När pappret åkte av blev det alltså panik... Sen suddeelisuddade jag tills det nästan inte fanns något kvar av det gråa, och svepte över den marmorerade sidan av Moon River för att ytterligare sudda kanten. Ursprungsidén misslyckades alltså, men jag tycker att det blev rätt fint ändå. Läpparna målade jag med endast Piha Black, lite grått skulle det väl bli i alla fall, och nu får ni ju se hur Piha black ser ut på egen hand.

Ifall ni tycker att det verkar märkligt med gråa kindben så hänvisar jag till min t-shirt. Ni ser, någon form av övernaturlig tjej, med gråa kindben. Helt rätt tänkt alltså!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-20 16:47:57

Riktigt härlig make! Skogsalv rakt av. Älskar din eyeliner! Och din gröna skugga är otroligt vacker!

Postat av: daniella
Publicerad 2009-03-20 17:44:37

snyggt jobbat! du passar verkligen i grönt!

Postat av: stephy
Publicerad 2009-03-20 18:47:54

Åh grönt som är så fint!

fin tröja med!



har du sett uttdraget på Stephanie Meyers hemsida ur boken Midnight sun??? sitter och läser nu! det är samma som Twilight fast ur Edwards synvikel1 den är loveli! :)



http://www.stepheniemeyer.com/midnightsun.html

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-20 19:02:22

Alexlyndra: tack så mkt sötis! Elven Dagger är en av de vackraste skuggorna jag vet, kanske den allra vackraste. Förutsätter ju att man gillar grönt såklart, och jag älskar grönt:)



Daniella: Tack, vad glad jag blir!



Stephy: Tack så mkt! ja visst är den söt, jag gillar den:)



Det är det första kapitlet eller hur? Ja jag har läst det, tyckte inte att det var riktigt lika bra som böckerna, men visst är det bra det med! Hoppas att Meyer ska ta sig i kragen och börja skriva på en ny bok... Fast jag vill hellre veta vad som händer sen, men att få höra fortsättningen ur edwards synvinkel vore ju inte så fel:)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-20 20:26:07

Fint o fantasifullt! Jag vill också sminka mig med häftiga o coola sminkningar, men oftast är det ju vardag och då är jag för feg.

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-03-20 21:00:41

Väldigt vacker sminkning och väldigt fantasy! Färgerna var jättesnygga.

Postat av: stephy
Publicerad 2009-03-20 23:06:39

nej det är mer! mycket mer! det är typ halva boken som ligger uppe nu! 264 sidor! men det är som sagt Twilight fast ur hans synvinkel alltså ingen fortsättning utan samma men omvänt typ :P men den är skit bra! är fast och kommer gråta eftersom den inte är klar :(

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-03-21 00:31:46

Alvigt värre.. :) Sött med krumelurerna på sidorna :)

Postat av: CC
Publicerad 2009-03-21 00:31:48

Fin du blev! Du är så duktig på krumelurer med eyeliner :)

o du det där med grå skugga på kinderna ÄR svårt..

Postat av: Suss
Publicerad 2009-03-21 02:21:44

kul att se piha ensam! Och en underbar tolkning

Gud vad snygg du är människa!



Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-03-21 10:33:15

Otroligt vackert, dom grå kindbenen är inte så värst framträdande på bilderna så jag tycker det ser ok ut. Grönt är grymt snyggt på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-21 10:49:28

Du är galet vacker som grönalv! Tror RRR skulle falla som ett ton sten om han såg dig. ;D

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-03-21 11:31:28

Vad snyggt det var att lämna bart under ögat och verkligen brassa på med lösfransar och grön skugga på locket. Passade dig super! Du är så fin!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-03-21 17:58:27

Du är en riktig älva! Fantastiskt fin sminking, de gröna skuggorna och eyeliner-krumelurerna är så snygga.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-21 18:44:29

Kerstin: tack! ja jag vet vad du menar, jag är mecd rätt feg till vardags... sanningen är att denna sminkning aldrig lämnade huset, lätt att vara modig då:)



Mayaline: tack så mkt, vad bra!



Stephy: ja okej. jag vet att hon la ut den efter att den läckte ut, men har valt att inte läsa den än så länge. dels för att suget mättades med breaking dawn, mne även för att jag tycker att meyer inte är tillräckligt bra språkligt för att jag ska orka läsa hennes okorrigerade texter. Kommer den ut som bok så ska jag stå först i kön dock:) Hoppas verkligen att han sparkar igång skrivandet igen snart!



Marybeth: Tack så mkt!



CC: tack så mkt, vad kul att du tycker det! Och ja, det var skitsvårt1 hemskt mkt svårare än vad jag trodde att det skulle vara... blir till att öva:)



Suss: tack så mkt söta rara du!



Crazy Nails: tack så mkt! ja jag suddade mig ju fördärvad, så fick bort det mesta. Fick kanske bort lite för mkt, men det såg ändå felplacerat ut så det var nog lika bra.



Sminkan: Åh, du är en ängel! Det var den gulligaste kommentaren jag fått nånsin tror jag, blev fånglad när jag läste det:)



Adrasteiah: Ja jag tycker dte är rätt fint, gör så ganska ofta, öäven om det delvis är av lathet. Och tack så jättemkt! Vad glad jag blir.



Kajsa Kavat: Åh, tycker du? Vad snäll du är, tack!





Postat av: danni
Publicerad 2009-03-22 16:53:46

Gud va fint sminkat, önskar också att jag kundes sminka så fint :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-22 21:15:36

Danni: tack så mkt! Ja du, det är bara att träna:) Jag tycker personligen att jag har blivit bättre det senaste halvåret, så man lär sig hela tiden...

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-03-22 22:39:06

Ja, då var det jag som beundrar dina läppar igen! Jag lovar, jag ÄR hetero, men om jag INTE varit det hade jag blivit våldsamt förälskad i dig, bara för dina vackra läppars skull... Mkt sensuella (kan/får man tycka det utan att verka skum...?) och fulländade. Jag vet att du inte alltid gillat dem själv, och detta gör mig alldeles förstummad. Där ser man, vad olika uppfattning och smak man kan ha!!! Fast, hela du är vacker. Du är mkt duktig du också, på att sminka dig. Jag har ju beundrat Sminkan länge, men du är också alldels fantastiskt duktig! Speciellt på de här, fantasifulla sminkningarna, de som har anknytningar och tema...

Kramar på dig, gumman!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-23 10:02:09

Creme-idiot: Oj så mkt beröm, jag blir alldeles till mig:) ja mina läppar och jag var ju inte alldeles överens på yngre dagar, men det är mycket bättre nu... Kul att du gillar dem iaf:) Och kul att du gillar mitt smink, ännu roligare tycker jag!

Kram

Postat av: Linda
Publicerad 2009-03-24 19:53:21

Super tjusigt!! Du passar verkligen i grönt:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-25 23:07:11

Linda: Tack så mkt! Grönt är min absoluta favoritfärg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela