Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tisdag i rosa och svart

Publicerad 2009-06-02 06:52:57 i , Eotd i svart,


Godmorgon! En liten svart-rosa sminkning blev det idag. Lite ojämnt, som ni ser, men jag tänker ignorera det och vandra ut i världen ändå. Jag tycker inte det gör så mycket.

Grunden är en stiftskugga från L'Oreal. den ligger, som alltid, från frans till bryn. Ovanpå den lade jag sedan en matt svart skugga från Tigi BedHead Cosmetics. Den ligger i en lite rundad form i yttre ögonvrån, som ett V fast med mjuk spets, om ni förstår hur jag menar. Eller halvmjuk alla fall.

Sedan lade jag Fashion från Makeupcosmetics på ögonlocket och upp ovanpå och lite över den svarta skuggan. Däreter Naked från MAC som highlighter och den fick också glida över skarven på de andra skuggorna lite. Därefter fyllde jag på med den svarta något i yttre delen av det mörka partiet.

Svart kajal, Zero från Urban Decay, i och under ögat. Lite ögonskugga på det. Sedan en eyeliner längs övre fransraden, Black Cherry, en Indelile Gel Eyeliner köpt från MAD Minerals. den drogs ut lite i en spets och även den suddades lite med penseln jag använt till den svarta skuggan och veks in i yttre vinkeln.

Så blev det dags för fransar och bryn. Är väldigt nöjd med mina bryn idag faktiskt.
Nu ska jag klä mig och knalla iväg till bussen. Hoppas dan går bra. I fall den inte gör det har jag laddat med Tristania som "pausmusik" så jag kan bli lite pepp alla fall... :D
Läpparna i ett gammalt rosa GlamShine från L'oreal.

Puss på er!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-06-02 08:01:03

Rosa går ju att göra riktigt "osöt" (om du förstår vad jag menar). Rosa blir oftast så puttinuttit när jag gör det. Ska se om jag vågar med svart någongång.



Allt så jag gillar det här om det inte framgått:)

Postat av: stephy
Publicerad 2009-06-02 08:56:46

såå fint på dig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-02 10:08:55

Ursnyggt, du ser riktigt dramatisk ut idag! Och ja, du har rätt, brynen blev väldigt fina, helheten med, läpparna harmonierar väldigt bra mot ögonen.

Postat av: Katta
Publicerad 2009-06-02 13:49:44

Läckert värre!



Ett meddelande till er som gillar makeupcosmetics ögonskuggor är att vissa nyanser tar slut inom kort och kommer ej åter, finns utsatt på hemsidan vilka det gäller.



Du får ta bort kommentaren om du inte gillar "smygreklam"

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-06-02 15:41:46

Kanonsnyggt! Rosa & svart är så klockrent!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-02 16:45:56

Woho för rosa och svart! Jag gillar verkligen hur du applicerat allt och färgerna år ju kanon!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-02 18:59:07

Sminkjante! Ja, rosa och svart ihop är nästan alltid fint!



Stephy! Tack!



Emma! Ja, jag behövde lite dramatik idag... :D



Katta! Usch, säg inte så! Tänk om jag inte har alla... Och nu har jag banne mig inte råd att köpa fler den här månaden. :D



ItM! Tackar!



Alex! Tack så mycket!

Postat av: CC
Publicerad 2009-06-02 19:42:00

Hehe lite Metalbarbie stuk, rosa o svart :)



Har du förresten testat L'Oreal H.I.P creme eyeliner? Jag är så kär i den så det är inte sant, så mjuk o sitter som berg!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-06-02 20:31:20

rosa och svart är klockren som kombo!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-06-02 23:01:28

Snyggt med lite svart såhär i alla sommarfärger!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela