Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Naked Kinda Sound

Publicerad 2009-06-01 07:34:55 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


God morgon! Hela denna vecka är rätt fantastisk, för jag har sovmorgon varje dag! Det ni! Åh, vad härligt att vakna efter 6 på morgonen! Känns skillnad på ögonen med. De är inte lika sömnsvullna. Hoppas det håller i sig hela veckan bara.

En väldigt enkel make up belv det idag. Grunden är L'Oreals stiftskugga, Color fresco, i vitt. Ovanpå den lade ajg Sound från Makeupcosmetics. En väldigt användbar färg i en mörk taupe-nyans med lite rött skimmer i. Den fick tona ut i Kinda, en auberginelila, också från Makeupcosmetics, som jag lade på yttre delen av ögnlocket.

Därefter tog jag Naked från MAC och lade som highlighter. En Indelible Gel Eyeliner togs fram, i detta fallet valde jag Black Cherry, och så drog jag en linje längs övre fransraden. Mascara. Fylla i bryn... Ja, det vanliga.
Jag målade så klart läpparna också, och eftersom ögonen blev så diskreta och "ofärgglada" så valde jag Delicious från Milani på läpparna.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-01 12:09:17

Så fint, dte syns att du är piggare än vanligt! Vackert smink, jättefint att du lämnar bart under ögat, det var hundra år sen jag gjorde... Ska jag göra snart igen.

Postat av: Katta
Publicerad 2009-06-01 12:21:08

Jättefint!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-06-01 20:12:51

Å vad avis jag blir... sovmorgon mmm va härligt! Det är dig väl unt, passa på och njut! Gillar den där färgen på skuggan, väldigt snygg vardagssminkning! Ändå är det lite färg på nåt vis! Snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-01 21:17:03

Emma! Ja, den där timmen gjorde skillnad!



Katta! Tack!



Marina! Ja, att gå upp sex på morgonen är rena lyxen! Men imorgon ska jag upp halv sex. Men ändå, lite sovmorgon. :D

Postat av: Marina
Publicerad 2009-06-01 21:47:35

Men shit, är det sovmorgon att gå upp sex?? Jag trodde du menade att du får sova längre än så nu när du har sovmorgon... herregud jag ska aldrig klaga mer... jag måste som tidigast gå upp sex, annars kvart i sju, lite olika, olika dar. Ska aldrig sucka mer, jag lovar ;-)!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-06-01 23:31:15

Skönt med sovmorgon! Jag tog en ofrivillig förra veckan då jag försov mig med en timme och 40 minuter... :-) Läppstiftet var ljuvligt!

Postat av: MiNi
Publicerad 2009-06-02 00:28:15

svar till Emma: Tack! Det värmer =)

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-06-02 06:37:16

Marina! Hahahaha, äh, klaga på! Jag skulle helst vilja sova till minst sju alla fall... :D



Makeupoholic! Åh, vad hemskt att försova sig så. Jag somnar på bussen ibland och hamnar i industriområden vid vägs ände, men jag brukar ha lite marginal så jag hinner till första lektionen alla fall...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-02 06:38:58

Aaaaaargh! Nu blev jag anonym igen. KAn någon få blogg.se att göra något åt kommentarsfunktionerna?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela