Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Ultra Violet

Publicerad 2009-06-20 11:08:23 i Naglar - duokromatiska,


Just nu byter jag nagellack dagligen, igen, mest på grund av naglarnas usla kvalitet. De skivar sig och beter sig illa. Ska börja med OPI NNS igen, har haft uppehåll i ett halvår. Mycket tydlig tillbakagång till hur det var förr... Nå, naglarna är alltså korta, skivar sig och är dumma, nagelbanden är torra och trasiga efter febern och allt plaskande i vatten, men, ska det hindra en från vackra nagellack? Nej! Jag tänker som så att är allt annat skrutt så kan jag åtminstone ha fina färger på mina naglar!

Idag har jag målat mina naglar med Color Clubs Ultra Violet. Det är ett rödviolett lack med massor av ljusblå skimmer som ger en iridiscerande effekt på lacket. Det blir ett skimmer av blått som rör sig över nageln beroende på ljuset. Mycket vackert och speciellt.

Här kan ni ganska tydligt se det blå skimret över basfärgen.

Och här ser ni hur den rosalila färgen dominerar, men med det iridiscerande blå som förhöjande effekt. Det är jätteläckert! Dessutom är det, som alla Color Clublack jag provat hittills, väldigt lätt att lacka med! Penseln är, för mig, perfekt. Ligte smalare modell med bra spänst. Lacket flyter ut perfekt över nageln och trots att jag uppfattar färgen som skir så räcker det med två lager för detta resultat.

Tråkigt nog så har vi inget solljus idag. Det är en mulen himmel över min sommarstuga... Igår klarade vi oss från regnet ända tills vi hade ätit. Sen öste det ner resten av kvällen och hela natten. Idag är min trädgård snudd på översvämmad och vattnet går i dagen på flera ställen i rabatter och gräsmattor.

Och nu! En uppdatering med solskensbilder! Solen kom fram efter lunch, nämligen!

Och lite klickbara också...

Kommentarer

Postat av: CC
Publicerad 2009-06-20 12:28:31

Mycket vackert lack! (o blommor)

Använder du nagelolja? Kan rekommendera det isf för de problem du har. Och att smörja in händerna massor, massor o kanske vila iaf från remover några dagar :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-20 12:37:44

CC! Tack för tipsen! Jag har provat allt på mina naglar, men det som gör mest skillnad är OPI NNS. När naglarna slutar skiva sig så blir de långa och fina utan att jag behöver jobba så mycket med dem. Nagelbanden kan ha risiga perioder, nu tror jag mest det är för jag hade feber så många dagar. Nagelband, läppar och ja, typ alla hud, känns lite torr och skör efter det. Och nu är det ju trädgård och plaska med vatten som gäller så det är väl inte optimala förhållanden. Men de tar sig snart. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-20 15:40:28

Vackert lack, ganska likt Girle, du vet den skuggan från MUC. Trist att dina naglar blivit sämre igen. Tänkte faktiskt på det häromdagen, alltså inte att de är dåliga, utan att de var så mycket kortare nu. På men NNS igen alltså! Tänkte faktsikt köpa en flaska jag med, kan vara bra att ha nu när jag inte kan ha färgat lack på jobbet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-20 15:47:03

Emma! Du har helt rätt! Väldigt likt Girlie!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-06-20 16:27:42

Tack för dessa bilder, dina naglar är jättefina även i kort tillstånd och lacket supersomrigt. Jag ska verkligen skaffa det!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-20 18:58:22

Väldigt fint lack! Det blå skimret gör sig så fint till det lila!

Postat av: Lina
Publicerad 2009-06-20 19:36:58

Vilket otroligt snyggt lack, har intalat mig att jag inte alls behöver detta lack men jag tror minsann att jag hade fel!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-06-21 14:47:34

Visst är lacket urläckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-21 20:32:39

Marie! JA, det är ju rätt fint, faktiskt!



Alex! Ja, det är en bra kombination!



Lina! Jag hade inte heller trott jag behövde det innan jag såg bilderna hos P'ssion Emelie...



C-N! Ja, ganska fint faktiskt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela