Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blue Paradise

Publicerad 2009-06-26 00:08:30 i Naglar i blått,


Sanna på MakeUp my Lack hade blå naglar nyligen och det fick mig att känna ett kraftigt sug efter ett av mina favoritlack, China Glaze Blue Paradise. Blått och sommar passar så bra ihop, eller hur! Ni får se den med en av mina vita rosor som blombonus. Lacket har ni så klart sett förr på min blogg och även andras, men man kan väl aldrig få nog av det?

Blue Paradise var del av China Glaze blå kollektion, Bahama Blues, som kom förra sommaren. Jag vet att Emma är rätt mätt på blått, vi pratade faktiskt om det så sent som igår, men jag är inte det! Blått är verkligen vackert och det här lacket är ett av mina finaste blå. Har ni inte detta så skaffa det! Se på den satinlika lystern! Samma som i de blå byxor Agneta bar när hon sjöng Waterloo!

Klicka gärna upp bilderna så ni kan se hur enastående denna blå färg faktiskt är! Ja, rosen också så klart. ;D
Blue Paradise är ett paradisiskt lack. Det täcker med ett lager, det är lättlackat och flyter ut fint på nageln. Det torkar fort, alla fall med Poshé som jag använder just nu. Jag älskar det! Dethar inga nackdelar alls!

Nu undrar ni såklart om det finns något minus på listan? Nej. Det gör det inte. Jag anser detta vara ett av mina fem bästa blå lack. Lätt! Att det är så täckande gör det till en stark kandidat om prispallen och även färgen är ljuvlig. En klar, ren blå! Se hur fint det är i solen också på bilderna nedan:

Kommentarer

Postat av: suss
Publicerad 2009-06-26 02:10:53

Den skulle man inte vara ledsen över att ha på naglarna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-26 06:23:19

Suveränt vackert lack, för att inte tala om bilderna... Dina nagelbilder är så otroligt fina nu när du är ute på landet!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-06-26 08:54:55

Ursnyggt lack! Håller dessutom med Emma om att dina nagelbilder höjs till en suverän nivå iochmed naturbilderna. Fantastiskt!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-06-26 09:43:36

Ursnyggt lack! Lystern är verkligen fantastisk!

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-06-26 11:38:08

Suss! Eller hur! Det är ju enastående!



Emma! Ja, rosorna är fina! Lika fina som lacket!



Therese! Ja, det är ju tacksamt att fota så här års!



Kerstin! Visst är den! Jag älskar Blue Paradise!

Postat av: CC
Publicerad 2009-06-26 19:33:19

Mycket vackert lack!

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-06-27 14:12:10

CC! Ett av mina absoluta favoritlack!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-27 19:23:19

Jag har precis fastnat på blått, även om det inte riktigt är bland favoriterna. Jag ska härnäst beställa ett ljusblått krämlack. Detta är ju jätte snyggt, vilken glans! Och bara ett lager, otroligt. :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-06-27 21:30:17

Alex! Jag älskar blått! Det är så perfekt på mig! Tror du kommer bli förtjsut du med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela