Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Iced Olive

Publicerad 2009-06-25 09:57:33 i Naglar i grönt,


Mer BB Couture på bloggen! Nu i min favoritfärg - GRÖNT! Vackra Iced Olive alltså!

Det här lacket är lite rinnigt men inte så att det kladdar. Det är också ganska täckande så man kan komma undan med ett lager, alla fall med små nagelstumpar som mina. Hoppas de snart växer ut och blir som förra sommarens... Nå, lacket pratar vi om. Det är alltså ganska täckande, men jag har två lager här. Det ville nästan bli för tjockt kan jag tycka, speciellt med överlacket på. Det påminner om keramikglasyr faktiskt. Men jag kunde ju strukit av penseln nogrannare.

Färgen är, som ni ser, en varm olivtonad grön med guldskimmer. Jag tycker det är makalöst vackert, men det finns de i familjen som har en avvikande uppfattning och kallar det smutsgrönt. Det har alla fall exakt samma nyans som löven i våra äppelträd. Åkeröäppelträdbladsgrönt alltså. :D
I solen ser man alla guldtonerna i det, men i skugga är det mer av mossiga mörkgröna dagrar. Ja, ni kan se själva. Nedersta bilden är tagen i full sol.

Nagellacket finns att köpa hos www.overallbeauty.com och man kan alla fall få hem sex stycken till en fraktkostnad under fem dollar. Kanske fler ändå.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-06-25 10:14:13

Hallå vad snyggt det här är. Mums.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-25 10:22:16

Jag håller med dig och inte din pappa, det är suveränt vackert, inte alls smutsigt...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-25 11:11:37

Ooooh så fint! Jag håller med dig.

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-06-25 12:01:22

Sminkjante! Ja, det är så fint!



Emma! Visst! Jag är förtjust!



Alex! Ja, vad bra!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-06-27 03:15:38

Grönt nagellack är så himla snyggt, och det blir alltid dubbelt så snyggt ifall skimret är i en gul/guldig eller bronsig färg. jag tycker det här lacket är fullkomligt DÖSNYGGT! Passar supersnyggt på dina händer också, och till den längden du har på naglarna.

Tack för dessa fina bilder!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela