Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vintage Couture med glitter

Publicerad 2009-07-05 09:08:19 i Naglar - glitter för layering,


Igår visade jag ju en glittrande manikyr, min favorit av dessa båda förresten, och idag kommer denna, nästa, manikyr med glitter. En ljus, närmast hudrosa, nyans med hologrrafiska Northern Lights över.
Blev kanske i blekaste laget. Det är alla fall Color Clubs Vintage Couture som använts till detta.

Vintage Couture är ett väldigt bra lack för så vitt att det räcker med ett lager. Det är helt täckande på en gång och det torkar snabbt. Ovanpå det har jag alltså ett lager av Northern Lights holografiska glitteröverlack och ovanpå det två lager Poshé.

I och med att färgen är så blek och hudig i tonen så syns inte om det blir lite slitet, tänkte jag, och då kanske jag kan ha det kvar även efter ogräsrensande och hårtvätt. vi får se. En sväng i trädgårdslandet har det klarat alla fall och två dagar har det överlevt när jag fotograferade. Sen är jag inte så säker på att det är snyggt, men det är ju en annan sak...

Kommentarer

Postat av: Greta
Publicerad 2009-07-05 09:45:01

Jag tycker det är jättefint.

Förresten, jag saknar Hud och hand-inläggen! Har du helt övergett att skriva recensioner av sånt? Jag tycker de var väldigt bra faktiskt.

Postat av: Purity
Publicerad 2009-07-05 10:06:20

Jag tycker det var jättefint! Har också vintage cotoure, nu blev jag sugen på att använda det =)

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-07-05 10:12:55

Jag sällar mig till skaran och tycker

det är jättefint. Har ett liknande från Mavala + glitter från Max Factor, (blir en bra mjukstart efter semestern) kvällens övningar är räddade :o)

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-07-05 22:16:17

Varifrån är Northern lights?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-05 22:37:57

Nja, Vintage Couture hoppar jag inte högt över, men överlacket ser ju underbart ut, vilket märke..?

Postat av: emma
Publicerad 2009-07-06 10:13:33

Hej hej, härlig blogg du har:) Lägga till varandra på bloglovin?:D

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-07-06 11:26:59

så fint du matchar med rosorna:)

Postat av: Mia
Publicerad 2009-07-06 16:43:40

Jag tycker faktiskt det var fint :)

Postat av: Naildesign
Publicerad 2009-07-06 23:08:44

Härligt somrig manikyr blev det. Ibland behöver man inte så mycket knallig färg.



Har förresten en liten fundering till dig, du får alltid så fin kvalitet på dina nagelbilder, vad använder du för kamera?

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-06 23:22:04

Vilken underbar blogg! satt och kolla runt på nageldesign å hamnade här och gissa om jag är glad för det! Vilken inspirationskälla du är :)



Men hur gör du alla mönster? På frihand? Eller är det specialgrejer?

Kram

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-06 23:25:38

Blekt eller inte så tycker jag att det var fint. Skirt och fint! Känns somrigt och fräscht.

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-07-07 10:38:47

Jag gillar det!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-07 10:51:27

Jag har det här lacket och är det hudrosa på naglarna? Jag tyckte det såg pastellrosa ut. Har nämligen inte testat det än.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-07 13:54:16

Greta! Jodå, det kommer Hud&Hand, måste bara göra färdigt de inläggen. Flera är på gång!



Purity! Ja, vad kul om du gillar det!



Ardeth! Låter bra! Det kanske inte är så hemskt det jag hade heller, men det kändes blekt efter det mörkare rosa.



C-I! Köpt på 8ty8 har jag för mig.



Emma! Är det Ibm? Minns inte. Finns hos 8ty8 tror jag.



emma! Tack! Skulle absolut göra det om jag använde bloglovin', men det gör jag inte.



Sanna! Visst hade jag tänkt till! :D



Mia! Tack!



Naildesign! En Panasonic.



Marie! Tack så mycket! Vad glad jag blir! Mönster gör jag med Konadstämplar. Men jag stämplar rätt sällan. Är för jobbigt...



Marina! Tack!



RQ! Tack!



Alex! På mig är det ganska hudigt tycker jag. Eller modsblekpastelligt. :D

Postat av: Tanja
Publicerad 2009-07-08 21:11:09

Hej! Jag kan inte hitta Northern lights någonstans, vet inte vilket märke det är och om det finns olika. Jag MÅSTE få så fina naglar som du har på bilderna, vilket nagellack är det och var kan jag köpa det? Tusen tack för hjälpen på förhand! Vill gärna att du skriver lite tydligare vilket nagellack du har under (kan ingenting om märken osv.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-09 09:52:02

Tanja! INM Out the Door Hologram Topcoat heter det och finns att köpa här: http://www.8ty8beauty.com/nail_treatments/ntr_others.htm

Under glittertoplacket har jag Color Clubs ljusrosa lack Vintage Couture och under det Redis baslack.

Hoppas du hittar allt du vill ha tag på och välkommen till min blogg!

Postat av: Tanja
Publicerad 2009-07-10 16:28:34

Hej igen! Måste bara säga tusen tack för ditt svar, läste det redan igår men hann inte svara. Tycker om din sida (har läst den länge men aldrig kommenterat), är själv inte den vågade personen när det gäller makeup, men ÄLSKAR att se andra som blir så snygga. Tack igen!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-07-10 22:32:28

Tanja! Inga problem! Hoppas du hittar det du vill ha! Och jag hoppas du fortsätter att kommentera, det betyder så mycket! ;D

Postat av: SMINKAN
Publicerad 2009-07-10 22:36:35

Skit, nu blev jag anonym IGEN... vad är detta... Jag skirver i min signatur men raderas efter ett par sekunder. Hallå, blogg.se, VARFÖR?

Postat av: Tanja
Publicerad 2009-07-11 11:36:49

Hej! Försökte precis köpa från 8ty8beauty, men man kan bara välja stater i USA, hur skall jag göra? Du var ju så snäll och sa var topcoaten fanns och jag vill gärna köpa så fort som möjligt, hoppas du har tid att svara igen? Trevlig helg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-11 17:04:56

Tanja! 8ty8 har inte alltid öppet för internationella kunder. Du får ha lite tålamod och kolla om några veckor igen. De har haft stängt för internationella kunder rätt länge nu faktiskt, så de borde ju snart vara på gång igen, hoppas man. Annars kan du kolla om du hittar det på ebay.

Postat av: Tanja
Publicerad 2009-07-11 20:06:46

Tack, tack, tack! Jag får ha lite tålamod och så skall jag inte störa dig igen (för stunden iallafall). Uppskattar de snabba svaren jag fått.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-11 21:23:24

Tanja! Du stör inte! Fråga på bara, om du vill veta något. Det är ju därför jag har en öppen blogg, för att kunna dela med mig av det jag vet eller visa det jag har av kosmetika så andra ska kunna se hur det ser ut innan de köper.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela