Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Lacquer&Shine 'Glow'

Publicerad 2009-07-18 09:27:50 i Naglar i grönt,


Från i vintras är det här inlägget, men jag hittade det nu. Visst vill ni se det även utan blommor som bakgrund?
Som alla Lacquer&Shine-lacken är detta rinnnigt och kladdigt men med en enastående glöd. Det är dock ingen lek att måla med. Kräver koncentration och tålamod...

Färgen är ljust gräsgrön med guldskimer. Fint, men inte min favoritgröna. Jag gilla mörkare nyanser mer. Men det är roligt och somrigt och absolut värd 1.5 dollar! ;D

I lampljus ser det ut så här:

Kommentarer

Postat av: Jospehine- Makeuponista
Publicerad 2009-07-18 10:09:36

Gräs var det första jag tänkte på, riktigt snyggt! :)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-18 13:07:52

Så satans snyggt lack! Har stått på önskelistan länge. Ebay-fynd?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-18 14:26:03

Jag gillar det här lacket som fan, har letat efter det på ebay... Visste inte att du hade det, det ät väldigt vackert! Och klart att vi vill se det även utan blommor:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-18 16:27:18

Josephine! Ja, lacket är underbart glowigt!



Marie! Ebay, absolut! Köpte det i februari tror jag, tillsammans med en massa av samma serie SH-lack. Alla är ljuvliga i färgen men jobbiga att lacka med.



Emma! Ja, jag hade ju tänkt visad et i sommar, men jag glömde det i Stockholm. Det är därför det legat och väntat. Likaså det blå och några andra lack. Kanske får slänga ut dem med nu.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-19 12:29:10

Ja fint är det verkligen, men som du säger, mörkare är lite mer lockande.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-19 16:58:39

Alex! jo, så är det. Men ett av de finaste i gräs-genren!

Postat av: Sara
Publicerad 2009-07-24 22:45:08

Shit vilken snygg färg (Y)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela