Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Lacquer Shine "Flash"

Publicerad 2009-07-24 10:17:30 i Naglar i blått,


Ännu ett av mina ebayfyndade Sally Hansen-lack! Här är det duochromelacket Flash i himmelsblått med lila ton. Mycket snyggt! En glad och pigg färg som kommer var rolig att bära i sommar!

Samma rinniga och kladdiga konsistens som övriga Lacquer Shine-lacken, men det är värt det då de har en enastånde lyster och fint djup trots att det räcker med ett lager av lacket! Ja, det ni ser är ett lager lack. Det är dock riktigt tråkigt att lacka med då det droppar och "pölar" om man inte är extremt noga. Jag som oftast pratar i telefon, tittar på film eller på annat sätt distraherar mig från lackandet får genast bekymmer. Men, som sagt, det är värt det!
I solljus ser det ut så här:

Vackert! En bit skimrande blå himmel!


Ja, som ni ser är det ovanstående en vinter-notd som legat till sig i arkivet. Men nu har jag tagit lite nya bilder av det och kan lägga till lite funderingar.

Det är ju sorgligt att det är så mulet idag för jag hade ju velat ha solskensbilder. Men, lacket är ändå ett av de vackraste blå i världen! Av mina ljusare blå är det favoriten! Lystern, glansen, färgens skiftningar! Ah! Och, jag har lärt mig använda lacquer&shinelacken nu! De är lite speciella i formulan så man måste stryka av penseln en del för att få en lagom mängd på penseln. Här ser ni två lager lack på de flesta naglarna, och det räcker. Tummen sabbade jag bums eftersom jag ville öppna en karamell i papper och den lilla gropen i pekfingernageln beror på att jag, innan lacket var helt torrt, började virka och stötte virknålen precis där. Så kan det gå...
Lacket är alla fall helt underbart och jag är glad att det finns i min samling! Mer Lacquer&Shine på naglarna flickor, men ta hellre två tunna lager än ett tjockt... :D

Kommentarer

Postat av: Sanna svarar:
Publicerad 2009-07-24 10:58:56

Här sitter jag och skriver med blåa naglar, och dessa bilder gör mig ännu mer säker på att blått lack kommit in i mitt liv för att stanna:)

Postat av: CC
Publicerad 2009-07-24 12:06:46

Jättesnyggt lack! Det blir så fint när du fotar bland blommorna :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-07-24 12:54:36

Sanna! Ja, vissa blå är så vackra att man tappar andan!



CC! Ja, det är klart det ger en liten extra dimention! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-24 13:04:05

Det här lacket var ju verkligen underbart! Även jag som är lite opepp på blått just nu drabbas av ett sug när jag ser detta, mycket vackert!

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-26 16:29:13

Åhh vilken fin turkos! Skapar genast habegär!! Riktigt lysande fint var det! Me like!

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-07-26 23:06:16

Emma! Det är oemotståndligt!



Marina! Visst är det tokvackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela