Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emma testar: Sally Hansen Age Correct No Chip Base + Top Coat

Publicerad 2009-07-21 17:29:53 i Emma testar,


För några månader sedan började min flaska med Orly Bonder att sjunga på refrängen rejält, alltså dags för att köpa nytt. Orly Bonder har funkat suveränt på mig, men då 8ty8beauty inte shippade internationellt när jag behövde underlack, och Bonder är tämligen dyr på ebay, bestämde jag mig för att testa ett underlack från Sally Hansen, då dessa är rätt billiga på ebay. Efter att ha grävt runt lite efter recensioner och hittat denna hos Emelie på P'ssion, så högg jag mig raskt ett exemplar av Sally Hansen Age Correct No Chip. Och det visade sig vara ett riktigt kanonköp!


Jag har använt det här lacket till ett antal manikyrer nu, och jag fascineras ständigt över hur extremt hållbart mitt nagellack har blivit. Orly Bonder var bra, men det här lacket är helt fantastiskt! Min manikyr håller sig fräsch flera dagar längre, Calender Girl klarade sig i hela 7 dagar innan lacket flagade det allra lilla minsta, vad säger ni om det va? Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att det gör lacken suveränt hållbara, det är liksom det ett underlack ska göra för mig. Ja och så skydda mot missfärgningar då såklart. Båda dessa uppgifter klarar Age Correct med bravur, och det är således en riktig vinnare i min bok. Kan ju tillägga som en sista parentes att jag alltid använder två lager underlack, men det gör jag med alla andra underlack med, så där är det ingen skillnad. Sen har jag inte testat att använda Age correct som överlack, eftersom Emelie strikt avrådde från detta. För mig är det alltså ett underlack, men ett alldeles suveränt sådant!


Sally Hansen Age Correct No Chip går att köpa på ebay och går att få för dryga 50-lappen frakten inkluderad. 

5/5

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-21 17:45:45

Det ska bli spännande att testa och se om jag också gillar det lika mycket.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-07-21 18:02:48

Vilket bra tips. Ska prova det här när mitt baslack tar slut. Kör just nu med OPI (ridge filler)som jag tycker är helt ok, men SÅ HÄR bra är det ju inte.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-21 18:55:33

Sminkan: ja, det tycker jag med:)



Fru Choklad: Ja, testa vet jag! Haha, ja så här bra funkar det för mig i alla fall:) Sen håller ju alla lack inte 7 dagar såklart, men Calender Girl gjorde... Har inte testat OPIs ridgefiller, men har haft annat underlack från OPI, det var okej, men detta är bättre:)

Postat av: Emelie
Publicerad 2009-07-21 19:16:48

Ja det luktar lite funky men nagellacket sitter förvånansvärt bra när man använder det som baslack. Men som sagt, det blir bäst med ett snabbtorkande överlack.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-21 19:22:37

Emelie. Ja, jag använder alltid ett snabbtorkande överlack, så att ha detta som överlack är inget direkt alternativ. Har inte tålamod att vänta:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-07-22 08:51:42

wow! måste testas!

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-07-22 09:13:43

Sv: Vad kul att du gillade den! Själv så gillar jag inte alls rosa på mig själv, men försöker :)



Å fransarna är helt underbara, jag älskar dem :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-07-22 12:48:39

Intressant. hoppas jag kommer ihåg detta när det är dags för ett nytt underlack.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-22 22:45:41

Sanna: ja det tycker jag absolut att du ska göra!



Sminkjante: ja, det får du faktsikt ta och göra, för detta är riktigt bra:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela