Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Apoliva solcreme för ansiktet

Publicerad 2009-07-16 09:41:28 i Hud och hand,


Jag fick ju förmånen att prova Apolivas nya solcreme med sfs 25. Det var bra, tycker jag, för den är faktiskt riktigt trevlig.
Det är en ganska lätt creme som inte blir alltför oljig på huden. Okej, alla solskydd känns lite oljiga, det kommer man inte ifrån, men den här är ovanligt bra. Min hy har inte heller reagerat på den med finnar eller kvisslor, något som faktiskt kan hända ibland och som hindrar mig från att använda vissa solskyddskrämer.
Jag har alltså inga problem med konsistens eller doft eller känsla när det gäller den här krämen. Jag har använt den inte bara i ansiktet utan även på hals och bröst då den har den här lätta känslan. Minuset är att det bara är skyddsfaktor 25... Jag har alltså fått lite färg i ansikte och i urringningen. Tack och lov bara lite, jag är alltså inte ett dugg röd eller så, men jag har mer färg än på vintern. Jag kan leva med det, men hade det varit en soligare sommar vet jag inte om det räcker med sfs 25 för mig. Jag vill ju inte bli brun alls... Jag kommer komplettera denna krämen med en från ACO med sfs 50 riktigt soliga dagar då jag vet att jag ska vara ute i solen. Armar och så är ju hopplöst att skydda effektivt, men dem använder jag en solspray på med sfs 30. Den är också från Apoliva och för barn. Funkar bra men som sagt, inte så bra att man inte blir lite brun. I och för sig, vill man se ut som en vit lilja får man nog stanna inomhus hela sommaren. Då hjälper inget solskydd i världen, ens med upprepade appliceringar. Inte om man har lätt att få färg, som jag.
Sammantaget är jag nöjd med solcreme för ansiktet från Apoliva.
4/5
Det enda jag önskar är att de gör en till nästa år med dubbelt så hög faktor!

Kommentarer

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2009-07-16 10:02:06

Tack för recensionen! Har letat efter en bra solcreme för ansiktet, och nu tror jag att apolivas är den rätta. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-16 21:29:22

Det låter ju som en riktigt bra kräm... Jag skulle vilja ha en med lagon hög spf, som släpper igenom lite så att man kan få färg. Kanske ska testa denna. För din del rekommenderar jag ROC minesol med spf 50. Annars kan du gå beslöjad, som brasilianares syster i Pirater:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-17 00:13:10

Makeuponista! Ja, testa!



Emma! Beslöjad är en rätt bra idé faktiskt. Men varmt kanske...

Postat av: Carin
Publicerad 2009-07-17 22:16:37

Oj! Får man fråga vad du har för hudtyp? Jag tycker nämligen att den här krämen är riktigt dålig. Jag har fet hy och köpte den enbart för att den lanseras som tunn och gelbaserad. Men jag blev riktigt besviken, ser ut som jag har ett helt smörpaket i ansiktet. Jag hade lika gärna kunna struntat i att köpa denna och istället använt den men solskyddsfaktor 30 till ansiktet också, får samma resultat av dem.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-18 09:21:47

Carin! Min hudtyp är normal. Absolut inte fet alla fall. Men krämen är knappast tunn eller geléaktig, utan en vanlig solskyddskräm om än något lättare i konsistensen. Mer flytande än salvig. Jag ser inte oljig ut i ansiktet men man känner ju att det blir lite av en hinna, som alla solskydd. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela