Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Skogsbrand

Publicerad 2009-01-20 09:20:13 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Sätt inte morgonkaffet i halsen nu, alla ni som föredrar en mer nedtonad look på jobbet, jag ska inte ha denna glitterfest idag. Jag bara roade mig lite i badrummet medan mina rara hantverkare arbetade här, nu på morgonen. Jag har en så kallad förskjuten arbetsdag.Jag tycker ordet borde användas av min chef på samma sätt som man gör i t.ex bibeln: "Gå, Tisdag, jag förskjuter dig!" men istället betyder det bara att jag börjar senare än vanligt och inte kommer hem förrän till natten... :-(
Nå, jag hann ju leka lite i alla fall! Ni ser att alla era uppmuntrande ord lönade sig. Jag har inte gett upp glitter. Dessvärre misskötte det sig idag också, men jag tänker ignorera det.

Jag inledde dagens övning med att lägga MAC Paint Pot Blackground på ögonlocket och en bit upp och så MAC Paint Pot Rubenesque från där jag slutade med Blackground och upp till brynet. Därefter tog jag en svart ögonskugga från Paula Dorf, Twilight, och lade över ögonlocket. Därefter tog jag samma pensel i en orange skugga från min ebaypalett och lade på brynbenet, lite oregelbundet. Jag ville få fram en lite smutsig, rökig ton med klarare partier. Förstår ni hur jag menar?

Ni ser det knappt, men det finns skiftningar i det orangetonade som kommer fram i andra ljus där det blir som sot eller svärta i färgen. Med en ren pensel lade jag sedan lite brandgult och lite mjukare orange i sjok, blendade, lite för väl kanske, och lät det gå upp i ögonbynet och ut mot tinningen. Jag gjorde ingen gradering mot ljusare egentligen utan lät färgen vara ganska stark hela vägen.

Ah, här ser ni lite mer det där sotfläckade jag talade om! Hur som helst, det fick alltså gå upp mot hårfästet och tinningen. Sen var jag nöjd med ögonskuggan och gick vidare till kajal och eyeliner. Jag målade först kajal under ögat och valde en klassisk tonårs-Sminkan med liten spets i ögonvrån. Tro mig, när jag var tolv gick den spetsen till näsvingen! Därefter gjorde jag en vinge åt andra hållet med min älskade Indelible Gel Eyeliner Black Out köpt från MAD Minerals. Sedan tog jag mitt röda och mitt kopparfärgade glitter, blandade dem med lite gel för fäste och tryckte dit det rätt grovt med fingertoppen. Det ska se ut som glöd, förstår ni. Ganska bra effekt ändå, eller vad säger ni?

Här nedan är inspirationsbilden, mina vänner, så nu är det bara att sätta fart! Hoppas Rouaa får fart på kameran för jag vill verkligen se hennes bidrag för dagen! Själv är jag faktiskt nöjd med mitt eget. Det blev väl inte så tokigt? Jag tycker jag lyckades förmedla både brand, rök och glöd. Kanske inte så mycket skog dock...
Ha en bra dag nu, så ses vi sent ikväll!

Kommentarer

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-20 09:29:33

Gaaahhh, du är helt otrolig. Guuud så snyggt! Gör inget med träden, de har ju brunnit ner, så det så klart att du inte fick med dom, ha ha! Verkligen otroligt läckert! Du har fångat bilden på pricken!

Postat av: Ika
Publicerad 2009-01-20 09:30:05

Wow! Supersnyggt och dramatiskt! Även om man inte visste att temat för dagen var skogsbrand så skulle man inte kunna tänka nåt annat än brand om detta!

Postat av: smoochie
Publicerad 2009-01-20 09:31:03

Så himla snyggt!! Du är en stor inspiratör för en fesen och mesig mattelärare som jag. Och jag tycker det är synd att du snuvade dina elever på en sådan färgfest idag!

Postat av: Frida
Publicerad 2009-01-20 10:02:15

Helt fantastiskt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-20 10:21:50

Marina! Jag hoppas verkigen du gör en tolkning av det här temat. Vill egentligen se alla på dig, men måste jag välja är det denna och stjärnfall som skulle vara allra mest kul att få se. Snälla!!



Ika! Det tycker jag med! Är nöjd med effekten!



Smoochie! Tack! Hade det varit en "vanlig" dag så hade jag kanske tyckt att det hade gått att vara lite orangeglitrig på jobbet, men inte idag. Nej, idag ska jag vara representativ fö skolan. Bara att bita ihop. Tror jag skippar smink helt och smälter in i massan! :D



Frida! Tack! Vad roligt att du tycke det!

Postat av: Emma
Publicerad 2009-01-20 10:26:29

Wow! Vilken otrolig sminkning!! Jag tänker verkligen på eld när jag ser den! Helt enkelt underbar! Du är grym!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-01-20 11:05:15

Åhh, underbart! Jag riktigt ser hur du börjar ryka!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-20 11:14:27

Läckert som tusan. Otroligt bra tolkning av bilden.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-20 11:31:14

OJ! Grymt lyckad tolkning! Jag ser definitivt glöd och eld! Och fransarna är förstås träden! ;)

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-01-20 11:41:57

Vad roligt att du hittat till mig =) måste erkänna att din blogg var den första beautyblogg jag läste, så jag har hittar inspiration här massor av gånger =), skogsbrandsmaken blev ju skitsnygg!

Postat av: MyyZz
Publicerad 2009-01-20 12:09:36

Superläckert .... verkligen :-)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-20 12:14:30

Det syns att det är skogsbrand som du förmedlar med din sminkning! Apsnyggt! Jag är dock nyfiken på en sak! Brukar folk på ditt jobb, vuxna som elever, reagera på dina ibland rätt färgstarka sminkningar? Vad får du för reaktioner?

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-20 12:37:04

Det där fångade du perfekt!! Och glittret är så nice. Mycket lyckad make!! Gillar också den där lilla spetsen av kajal vid tårkanalen, beundrar folk som kan ha så. När jag lägger kajal där blir det en geggig boll av det på nolltid haha

Postat av: anna
Publicerad 2009-01-20 12:39:42

den här gillar jag! skitsnygg! =)

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-01-20 12:41:49

Jättebra! Är glad att du inte gav upp på glittret. :) Mina tolkningar av skogsbrand blev väl inte sådär jättelyckade. :D

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-01-20 12:43:53

Sååå läckert! Fint att du inte lade av med glittret ;o)



Om det här är att missköta sig, vill jag också lära mig det.

Postat av: Anne
Publicerad 2009-01-20 14:12:27

Det skulle vara så mycket finare om du inte hade ögonskugga ända upp till ögonbrynen.

Testa lite mindre någon gång, det vore spännande att se!

Postat av: Pernilla
Publicerad 2009-01-20 14:53:43

Hej=)

Nu vet jag inte om det är du som lagt upp den här auktionen, men är det inte dina ögon?

82454946" rel="nofollow">http://www.tradera.com/ISA-DORA-Eyeliner-43-MASCARA-PA-KOPET-auktion82454946

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-01-20 15:15:41

AH, såå snyggt!

Och du har inte missat skogen alls, dina ögon blir dovt gran-gröna i den mejken.

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-20 15:19:35

Guuud va snyggt, fastän det är en färg jag vill sätta i häktet hahaha sååå jäkla bra tolkning ;)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-20 16:34:30

Jag blir helt till mig. Jag ÄLSKAR verkligen dessa flammiga looks, så när jag såg i Rouaa's blogg att hon skulle ha med detta i temat så blev jag hur lycklig som helst. Du tolkar temat otroligt snyggt! Jag älskar valen av färger. Sen är jag ÄVEN svag för svarta eyeliners så det här var helt otroligt. Tack för denna!

Postat av: MLY
Publicerad 2009-01-20 17:37:44

Eldigt som tusan, Sminkan!

Vad jag blir glad att du inte övergav glittret, det passade perfekt till den här tolkningen!

Postat av: MLY
Publicerad 2009-01-20 17:38:54

Och nu ser jag ju att du och jag har tänkt lite lika med vingarna, det var som tusan :D

Postat av: Carro
Publicerad 2009-01-20 17:51:31

Så himla snyggt!

Jag tänkte också joina detta temat, men jag har varit i tvättstugan i snart sex timmar, torktumlaren strular, så jag har inte hunnit!

Men jag ska försöka hinna med morgondagens! :)

Kram!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-01-20 18:48:13

Vilka färger, supertjusigt!!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-01-20 19:16:58

Vilken superbra tolkning, jag älskar den! Glittret var verkligen pricken över i:et, ser precis ut som glöd =)

Postat av: Purity
Publicerad 2009-01-20 19:20:21

Vilken underbar tolkning, jag älskar den! Det röda glittret är verkligen pricken över i:et, ser precis ut som glöd!

Postat av: Caroline Elisabeth
Publicerad 2009-01-20 19:58:21

Riktigt häftigt! Tycker du lyckades att skapa en skogsbrand ordentligt! :) Jätte fräckt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-20 20:56:43

Riktigt snyggt! och riktigt bra tolkning! Du lyckas finfin med att fånga eldkänslan, och jag uppskattar verkligen att du tar ut svängarna! hoppas att din förskjutna tisdag blev bra iaf, men jobbigt att komma hem så sent!

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-01-20 20:57:45

Åh, vad gulligt att du länkat mig =) du har fått en länk hos mig också! ska bli spännande att se flodvågen imorgon! ha det super!

Postat av: badis
Publicerad 2009-01-20 21:01:15

Krääh vad fin tolkning! Konstnärssjäl ända ut i ögonfransarna!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-20 21:05:25

Åhh smickrare där... en sån vädjan kan jag ju inte stå emot! Vi får se vad jag kan åstadkomma ;-) !

Postat av: daniella
Publicerad 2009-01-20 21:40:08

tack så mycket! men saken är att jag gjorde den snabbt för att jag skulle iväg.



Din mejk var ju otroligt snygg, börjar med mörkt slutar med ljust, exakt så som en brandlåga. super...



jag ska nu sätta in lite bilder på den mejk som jag precis har fixat ihop.

Postat av: Carro
Publicerad 2009-01-20 21:42:39

FYFABIAN SÅ LÄCKERT! Mitt i prick verkligen!

Postat av: stephy
Publicerad 2009-01-20 21:44:07

Till emma! :)

tack så mkt, ja dom är riktigt fina, det ena ögat med dom ljusa skuggorna var svårare, men jag ska testa med en annan primer, eller en creme skugga under så tror jag dom håller bättre :)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-20 22:02:04

som alla andra här blir jag helt till mig: det blev verkligen eld och sot och glöd, som en hel målning som forsätter utanför kanvas, det nästan rör på sig och lever, helt fantastiskt! nu blir jag nyfiken på vad Rouaa hittat på!

(nästa vecka är det min tur att jobba till långt in på kvällen..you're not alone)

Postat av: Saintbella
Publicerad 2009-01-20 22:03:32

Skitsnyggt, helt enkelt. Som alltid!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-01-20 22:26:32

Jösses, tjejen!! Jag känner nästan röklukten... Detta var helt fantastiskt!! I kvadrat!! Sprakande, glödande, flammande men ändå rökigt mystiskt och farligt... (Det är ju röken och inte själv elden som är det farligaste säger de...)

Med andra ord: WAOOO!!!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-01-20 22:47:30

Otroligt, som vanligt :P

:) :)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-20 23:25:41

Grymt! Klart att elden ska gå upp förbi brynet, det ser jag ju nu när du målat det :) Vissa grejer som du skapar känns så självklara. Glittret är jättesnyggt placerat!

Du råkar inte ha bilder från tidigare sminkeskapader? När du pratar om tonårsSminkan blir jag nyfiken :)

Postat av: Line
Publicerad 2009-01-21 00:02:00

Me like!

Snygg tolkning!

Postat av: Ifrith
Publicerad 2009-01-21 04:33:08

Underbart vackert och inspirerande! Helt makalöst fint! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-21 05:54:03

Emma! Tack!



RQ! Hahaha! Ja, det låter som jag lyckats då!



Sminkjante! Tack!



Adrasteiah! Klokt tänkt! Klart fransarna är träden!



Linda H! Tack! Kul att du började hos mig! Man fattar ju inte riktigt att folk läser... :D



MyyZz! Tack!



Chaosophia! Ina alls i de flesta fall. När jag var gul lilja förra veckan var det ett par som sa något. en kollega och ett barn typ, men inget negativt. Har jag en retrolook med röda läppar och eyeliner brukar jag få kommentarer om läppstiftet. Annars inget...



CC! Tack! Jag var själv nöjd!



Anna! Tack!



Karusell! Hehe! Nej, jag gav inte upp glittret. Tänkte som så att trillar man av ska man upp på hästen igen på en gång!



Ardeth! Tack! Ja, det var ju lika bra att köra på med glitter. Går ju inte att rata en så trevlig produkt. Trelig men nyckfull.



Anne! Jag tycker det är svårt att svara på sådana kommentarer som din då jag inte vill låta som jag går i försvar för något (min sminkstil) som jag nte behöver försvara. Men jag försöker i alla fall. 1) har du läst inlägget? Om du gjort det så vet du att det är en temavecka och en fantasisminkning. 2) Menar du din kommentar mer generellt? Jag har ofta ögonskugga upp till brynet ör jag gillar det, men jag gör även på andra sätt. Kolla in i kategorin med neutrala och diskreta sminkningar om du, på riktigt, tycker det är spännande att se.



Pernilla! Inte min auktion, det vet jag, men länken funkar inte, tyvärr. Försöke söka på IsaDora eyeliner men hittade ingen bild på ett öga. Tack för att dugjorde mig uppmärksam på det. Ska söka vidare idag. Tack!!



Pixelpig! Var tvungen att titta efter och du har ju helt rätt! Grangrönt! Hurra! Det måste vara den nästan neonorangea som plockar fram min pytteskvätt med grönt!



ItM! inte vara elak mot orange! det är väldigt snyggt, faktisk!



Alexlyndra! Du är väl med? Hoppas!



MLY! Visst blev glittret som små gnistrande glös inne i brasan! ;D



Carro! Äsch, du hinner ikapp! ;D

Klart du ska göra skogsband, om än lite senare!

Flodvåg ja... Det blir ikväll. För förkyld just nu.



Mayaline! Tack!



Purity! tack så mycket! Vad bra att det funkade med glittret!



CarolineElisabeth! Tack! Ja var nöjd själv och tycker faktisk den blev häftig!



Emma! Komma hem till inget internet och nu vakna med en galaförkylning ä klart på minuslistan. Makeupen tycker jag med ligger på plus. :D



Linda H! Ja, flodvågen ja... Ikväll får det bli...



Badis! Nu överdriver du, igen. Inte en konstnärssjäl i sikte. Bara en Sminka...



Marina! Det låter bra! :D



Daniella! Tack! Och vad kul! Jag ska definitivt kolla in din senaste version också!



Carro (2)! Tack!



GQ! Tack! Jag tycker också att temat kom fram bra! Och stackare. Nu är ju mitt jort i alla fall...



Saint B! Tack!



C-I! Tack! Ja, det låter på di som jag verkligen lyckats!



Suss! Tack!



Marie! Ja, eller hur! Klart elden ska upp över brynet! ;D

Jag gillar att låta saker försvinna ut i hårfästet. Skyller på den där tonårsSminkan men kan inte uppbringa bilder. Inte med smink i alla fall. Jag har alltid varit kameraskygg, tro det eller ej. Tänk Nina Hagen och Siouxsie Sioux så kommer du åt rätt håll. :D



Line! Tack!



Ifrith! Tack! Det värmer!











Postat av: Rouaa
Publicerad 2009-01-21 10:02:38

OMG <3

Postat av: daniella
Publicerad 2009-01-21 10:50:39

hallojsan! kanske borde säga godmorgon, men känns lite konstigt då jag inte alls har sovit, har varit uppe och städat hela natten. Tänkte fråga dig om det går bra för dig om jag lägger upp en länk till dig på min sida (länkspalten)????



xoxo

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-01-21 11:04:53

WOW! Vilken fantastisk tolkning, du har verkligen lyckats skapa en dramatisk, eldig look! Glittret förhöjer verkligen effekten och vilken grym sotning. Love it :D

Postat av: Katta
Publicerad 2009-01-21 12:05:02

Läckert!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-21 13:40:21

Oh wow! vad mer kan jag säga! wow!

Postat av: malin
Publicerad 2009-01-21 14:38:48

jag hakade också p temat idag..ska precis lägga upp bilderna , hihi :) kram malin

Postat av: Pernilla
Publicerad 2009-01-21 17:03:25

Va konstigt om länken inte fungerar.

Testar igen:

82454946" rel="nofollow">http://www.tradera.com/ISA-DORA-Eyeliner-43-MASCARA-PA-KOPET-auktion82454946



Annars sökte jag på mascara och fann auktionen på sidan 5.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-21 18:28:34

Rouaa! Äh, men inte så tokig...



Daniella! Självklart! Jag aldrig så artig att jag frågar. OCh jag glömmer ofta bort att uppdatera min...



Sofia! Tack!



Katta! Tack!



Sanna! Tack!



Malin! Kul! Ju fler desto roligare!



Pernilla! Jag vet inte varför men det funkar inte nu heller... Ska sätta mi ner och kolla igenom traderas alla isadora auktioner, men jag hinner inte just nu. Snart så!

Postat av: Heartcore
Publicerad 2009-01-21 19:06:43

galet snygg sminkning!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-01-21 20:31:06

Åh, det ser verkligen ut som skogsbrandsbilden - klockren tolkning!

Postat av: Pernilla
Publicerad 2009-01-21 21:21:55

oki...säljaren heter Pretty_girl , så kan du söka direkt på henne=)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-21 22:38:23

Heartcore! Tack!



Makeupoholic! tack så mycket!



Pernilla! Tack för hjälpen!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-22 01:23:55

Det är defintivt dina ögon på den där traderaauktionen! Jag var tvungen att kolla in det igår när jag såg att länken postades här bland kommentarerna..



Och vad tråkigt att du inte får några kommentarer om ditt smink! Jag skulle nog kommentera dig varenda dag (men, ja.. det gör jag ju nästan redan! Så gott jag kan iaf. ;)) om jag tyckte att det var fint! Eller kanske fult, men det har jag inte sett till hos dig än, så.. ja. Du vet!

Jag gissar på att de som ser dig ofta är så bortskämda med en färggrann Sminkan!

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-01-22 11:22:10

Här händer det grejer vill jag lova, inser att jag måste uppdatera mig på en hel räcka kreativa mästerverk - mycket kul och inspirerande.

Galet snyggt, brand eller ej, jag älskar de knalliga orange färgerna.Och detaljerna är snillrika - soten, glöden.10 poäng!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-01-22 20:44:51

Guud så duktig du är! :D



Ser lite ut som en sån där modevisningssminkning. :)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-23 01:28:53

Det låter så snyggt, dina tonår.. Verkligen synd att det inte finns nåt att tjuvkika på!

Postat av: Ida
Publicerad 2009-03-07 10:44:01

skit snyggt!!

Postat av: Adela Karlsson
Publicerad 2010-09-23 11:55:43

Gillar om det du skrev! Skojigt att se en del schyssta grejer och inte bara det generella grejerna som man kan se om varje dag. ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela