Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Magical Blue Aura

Publicerad 2009-01-21 23:14:54 i Naglar - holografiska lack,

Det här är de naglar jag haft i veckan. Tänkte de skulle få visa upp sig nu innan de byts ut mot något mer regnskog. Blått och holografiskt kan väl passa efter flodvågen?

Helt värdelösa bilder så jag varnar er redan nu... Men jag ville föreviga det ändå, jag vet ju inte när jag sliter fram det igen. Måste säga att jag verkligen gillat att bära det. Det är ett mycket vackert lack i verkligheten.

Det är blått, det är holografiskt och det täcker med tre lager. Ganska häftigt! Färgen är himmelsblå och de hologrfiska glitterkornen medelstora skulle jag säga. Något lite större än ChG OMG!-kollektion men mindre än OPI DS eller ChG Kaleidoscope. Det är bra med holo i det här lacket dessutom!

Av någon anledning ser alla mina bilder oskarpa ut, men färgen på lacket överensstämmer med verkligheten. Det är så blått. Mina fingrar har dock fått en lite annan kulör... Laxrosa? Hehe! Nå, inte på alla bilder, tack och lov.
Lacket är lite knepigt då det vill bli "cutical drag" om man är för snabb och det dessutom ser ut att valla sig emellanåt, något som löser sig själv om lacket får ett lager Poshé och en minut för sig själv...

Här ser ni lite av holo-effekten. Den är väldigt markant i vissa ljus. I andra ljus kan det bli mer glitterlack över det och för att illustrera detta har jag ännu en bild, tro det eller ej!

För er som känner att ni inte kan leva utan det här lacket så rekomenderar jag ebay. Jag köpte mitt av en trevlig säljare som såde den i par med Copper cauldron i samma serie lack. Så ut och jaga! Det här är ett av mina finaste holo-lack!

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-21 23:16:29

Åh så fint lack, det skulle jag vilja ha på mina naglar :) Vart har du hittat den?

Snygg "flodvågs-sminkning" btw :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-21 23:17:40

Ahh jag såg precis vart du hade köpt den. Läste för fort :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-21 23:32:00

Men gud så vackert! Underbart snyggt!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-01-21 23:54:10

alltså du verkar vara en helt underbar människa måste jag bara få sagt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-22 00:12:05

och åh, jag tjuvkikade innan, du är vacker som en prinsessa! Ser verkligen fram emot morgondagens EOTD!!!

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-22 00:35:52

Åhh vilket fint lack! Har kikat på det någon gång och funderat men aldrig kommit till skott! Men nu så ska jag leta lite!

Postat av: Karin
Publicerad 2009-01-22 01:03:52

JÄTTEfina naglar du har där tjejen...)))

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-22 01:20:17

Fan så snyggt! Fast lite besviken blev jag allt, då jag hoppades på att lacket skulle se ut som flaskan gjorde. Det hade varit ett ruskigt roligt lack även om jag skulle ledsna på en kvart!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-22 06:37:19

Läckert. Det blir nog snart lite e-bay klickande:)

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-01-22 13:11:08

Guud så vackert! Hur står det sig mot Depend 132?

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-22 15:44:08

yummie! skitsnyggt!

och snygg header:) jag gillar färgerna!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-22 16:20:59

åååh vilket snyggt! Sen måste jag bara säga att du gjort riktigt snyggt på bloggen! Jag trodde det var en fake-Sminkan sida jag kommit in på (även om jag gick genom länken på min blogg). :P

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-01-22 16:58:11

Jättesnyggt, kul att få se det i "verkligheten". jag har klickat hem det, men inte hunnit prova det ännu (det är inte precis diskret.. ;-) )

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-22 17:38:25

Sanna! Hihi! Visst är det fint!



Emma! Tack! Och fy, inte tjuvkika!! Det är fusk!



Suss! Oj, tack! Vad rart sagt!



Lina! Ja, skaffa!! :D



Karin! Tack!! Vad glad jag blir!



Chaosophia! Ja, ett sånt lack får man hoppas de gör en dag!



Sminkjante! Ja, det tycker jag du ska göra!



RQ! Ja, jag uppfattar det här som aningens mer. Mer holo, mer blått... Men de är rätt lika. Ja, mer är rätta ordet. Mer färg och mer bling!



Sanna! Headern är Rouaas förtjänst! :D



Alexlyndra! Jag har inte gjort någonting. Men Rouaa har! Visst är hon fantastisk!



Pixelpig! Hihi, nej, inte diskret alls!










Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela