Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rimmel Camoflage

Publicerad 2009-01-16 16:54:06 i Naglar i grönt,


Lite gröna naglar måste vi väl ha en grön fredag! Inte det gröna lack jag har idag, idag har jag faktiskt ett lack jag fick av Ika i julklapp. Det har dock burit sig illa åt och bubblat så det ska förtunnas och provas igen. Men, Emma frågade nyss om jag inte har Camoflage på bild. Det har jag ju! Inte nail of the day alltså, men bra ändå!
Sötaste Sanna fixade ju fram Rimmel Camoflage till oss alla! Yippeee! Ännu ett grönt måste-ha-lack som kan bockas av från listan!

En trevlig, ganska ljus grön färg som ger mig rosa små prinskorvar till fingrar. Jag överlever det med ett leende, ty grönt är skönt! Den lite turkosa tonen är ganska attraktiv på bilderna, men jag såg det inte som så blått i tonen IRL. Alltså är färgen på bilderna inte som i verkligheten. Tänk med grön-grönt.

De tär lättlackat, täcker med ett lager men jag körde med två för säkerhets skull. Det är en bred mopp till pensel så ett drag täcker verkligen hela nageln, utan problem. Det torkar dessutom rasande snabbt. Färgen är lite sidenskimande och väldigt fin. De flesta av bilderna togs i dagsljus men några under elektriskt ljus. Som sagt, färgen på lacket är inte helt verklighetstroget...

Kommentarer

Postat av: P'ssion Emelie
Publicerad 2009-01-16 17:20:47

Det är otroligt läckert. Men jag tycker inte det slår San Fransisco.



Jag har varit aktiv idag också med två notd och en eotd.



http://www.pssion.se/?p=2171

http://www.pssion.se/?p=2177

http://www.pssion.se/?p=2182



Det kanske blir en till eotd för jag har en knallgrön vision :)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-16 18:05:47

Åh, vad härligt att höra att detta lack torkar super fort och är täckande. Jag bara drömmer om att få hitta ett sånt lack någon dag. ;P Fint var det i alla fall!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-16 18:48:15

Emelie! Slår något San francisco? Tror inte det... Hehe!



Alexlyndra! Ett utmärkt lack på alla sätt!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-16 19:51:40

Ursnyggt!!! Gröna lack är så vackert..

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-01-16 20:02:15

Underbart lack! Själv sitter jag just och målar naglarna i MUSs lack "Henric" inför festen imorgon. (Jag ska ha svarta kläder och gröna skor, naglar och ögon.)Färgen får mig att tänka på knallgröna äpplen och är så där smaskigt grön att man nästan vill slicka på det, ha ha.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-16 20:36:36

Linda! Eller hur! Man kan aldrig få nog!



Fru Choklad! Henric är fin. Har spanat på honom!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela