Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blomma i rosa

Publicerad 2009-01-12 18:31:03 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Rosa! Mer rosa! Rosa är faktiskt en rätt härlig färg har jag insett nu. jag trivdes i min rosa och gröna makeup idag, den kändes fin och glad och vårig. Nu när jag ändå skulle sammanställa alla härliga länkar i ett nytt inlägg beslöt jag att göra en annan tolkning, av några andra bilder. En enklare variant än morgonens, men ganska snygg den med! Lite ung och oskuldsfull på något sätt. Lätt som en sommarvind!

En tolkning av rosa sommarblommor alltså, utan bladverksgrönt. Istället är det mörkare och ljusare rosa nyanser och en aningens lila. Jag har använt Rubenesque Paint Pot som grund. Ovanpå den ligger sedan Seduce Me från Make Up Store på yttre delen av ögonlock och upp mot brynet. Seduce me är en av mina favoritskuggor från Make Up Store och det är synd att den inte finns kvar i sortimentet. Riktigt bra pigmenterad och en härlig nyans av rosa. Den möter Madame från Makeupcosmetics som ligger på inre delen av ögonlocket och upp mot brynet.
En aningens lila penna från Tigi under ögat och längs halva övre fransraden.

Mascaran är Define-a-Lash Volyme från Maybelline.
Otroligt snabbt och enkelt men ändå ganska fint. Eller hur! Och här spelar den rosa verklgen huvudrollen!


Nu till era länkar! Det är ju inte bara jag som är rosablommig idag! Klicka in er hos alla sköna sminkgalningar och njut av sommaren om än bara i färg och fantasi!
Emelie på P'ssion visar en klassisk svart eyeliner till en skimrande rosa look!
Metal Barbie CC visar exakt samma skuggor men på ett helt annat sätt! Mycket vackert!
Bioluminescence visar en mjuk look i dova rosa nyanser. Får mig att tänka på vackra gammaldags botaniska tryck av Redouté!
Drottningen av pasteller, BettieLi, ger oss inte bara en sminkning i rosa utan tre! Vilken som är ljuvligast? Ja, jag kan då inte välja!
Alexlyndra ger oss en knallrosa look idag med hjälp av en pulver-eyeliner från Viva la Diva. Den vill jag gärna höra mer om!
Karusell-Lina ger oss en otroligt läcker och look med en twist! Ja, in och kolla med er, för det är en riktigt rolig sminkning. Och snygg!
Aja på Beautyblogger visar en sval och fräsch sminkning med isrosa läppar till. Och en spännande mascara från Berlin! Den är dock inte rosa.
Anna på Cherry Kisses ger oss en rockig look i rosa! Intensiv och härlig!
Sminkjante visar också en rosa look!
Suss ger oss Baby Doll, en skugga från Make Up Store som eyeliner!
Fizz Ivy visar en rosa look i milda toner och dessutom en snygg hatt!
Ika gör en förtjusande tolkning av rosenblom!
Marina ger oss en läcker rosa variant med en skvätt Baltic som krydda!
Orchid ger oss en tvådelad rosa och grön!
Marybeth visar en ljuvlig rosa makeup med både mörkare och ljusare rosa nyanser.
Make it Fab-Lina visar en lilarosa look med matchande läppar!
Saint Bella visade hur vacker man kan bli i de isiga rosa från Viva la Divas svarta palett!

Och det är inte försent för att få sin länk publicerad här. Har ni något rosenrosa, ett lack, ett läppstift, en hel makeup, så släng in länken i kommentarerna så pillar jag in den här när jag hinner. Och glöm inte att det är GULT imorgon! :D

Kommentarer

Postat av: aja beautyblogger
Publicerad 2009-01-12 18:38:49

Så fint det blev! Är du också intresserad av blommor? Jag försöker så gott jag kan på min lilla hyresplätt haha...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-12 19:41:23

Aja! Tack! Ja, jag är intresserad av trädgård. Det är roligt att kombinera blomfärger och former i rabatterna också!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-12 19:45:29

Vilket vacker make! Jag gillar denna rosa nyans väldigt mycket. Också en stark rosa men inte lika "chock" som jag hade. Hur snyggt som helst! Jag gillar den lila eyelinern.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-12 20:15:55

Jättefint! Vad kul att du trivdes med det rosa! jag anser ju nu att rosa är en klädsam färg, så tycker att du är urfin! Och kul att du körde seduce me X2! jag tar på mig lite av äran eftersom jag föreslog det:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-12 20:24:25

Alexlyndra! Tack! Vad snäll du är!



Emma! Hehe, helt klart din förtjänst! :D

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-12 20:31:34

Underbar intensiv rosa, härligt!! Och såna vackra bilder..man längtar till vår och sommar..

Postat av: suss
Publicerad 2009-01-12 20:49:31

Hoppade in på ditt sminktema idag jag med, kika gärna! :) http://sussiessaga.blogg.se/2009/january/pink-day.html#comment

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-01-12 20:53:24

Två underbart vackra blominspirerade makeuper såhär långt, det är ju så att man börjar längta efter vår och sommar! Jag är som vanligt sen att haka på, får se om jag kommer ikapp mot slutet av veckan, hojtar till i så fall!

Postat av: derwent
Publicerad 2009-01-12 20:59:22

Du är ju jätte fin i rosa, mycket snyggt :)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-12 21:19:14

Hej Sminky, nu är jag klar med mitt rosa inlägg! Det är verkligen inte mycket för världen, glömde bort att fota i dagsljus och allt... Imorgon blir det bättring!

Kolla kolla:

http://fizzivy.blogspot.com/2009/01/sminkans-blomvecka-rosa-mndag.html

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-12 21:45:13

Linda! visst är det så! Man längtar nästan sönder...



Suss! Kul att du hänger på du med!



Makeupoholic! Ja, du får hänga på när du vill! Bara roligt om du vill och orkar!



Derwent! Tack! Det börjar ta sig med rosa tycker jag med. Ibland blir det så mesigt bara. Men Seduce me är en bra skugga.



Marie! Vad bra att du blev klar! Jag trodde du glömt! Kul att vi är två i gult imorgon!

Postat av: Ika
Publicerad 2009-01-12 21:49:43

Här kommer länken till mitt bidrag! Kul det här! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-12 22:03:40

Ika! Vad roligt

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-01-12 22:15:02

Så skoj med temavecka!! Det gillar jag verkligen när du har. Du är så otroligt duktig, för att inte prata om vacker!! Stor kram och tack för att du delar med dig av allt det vackra!!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-12 22:26:49

å! två rosa! du fick mersmak på rosa? jag gillar verkligen båda två, eyelinervalet var också jättesnyggt! tydliga färger, du passar verkligen i det! apropå bokstavliga blommor som fortsätter ut i ansiktet så har jag sett många såna bilder på nätet. fast jag kan förstås inte hitta dem nu när jag vill visa :(..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-12 22:40:50

Creme-idiot! Tack! Kul att du gillar temavecka.



GQ! Lite smak på rosa fick jag allt! Jag har sett sådana jag med, men aldrig gjort någon på mig själv. Är inte så kreativ... :D

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-12 22:51:26

Kul att du fick mersmak på rosa, du som verkar vara tveksam till att bära rosa, jag tycker att du klarar det med bravur!



http://marinamake.blogspot.com/2009/01/temavecka-rosa.html



Okej, det här var ett försök, jag vet inte om jag lyckades... den som lever får se!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-12 22:52:51

du, i n t e kreativ?? :DDDDD!!

äh, du kanske är för mycket siouxsie helt enkelt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-12 23:11:46

Marina! Värsta länkproffset! Hurra!



Glamqueen! Nej, inte SÅ kreativ att jag orkar ge mig på blomslingor... ;D

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-13 00:02:44

Ha ha ha!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-13 00:25:47

Jag är lite sent ute men som dom säger, bättre sent än aldrig kanske? Har satt upp en spegel med belysning på toaletten, och nya skåp och grejer så när jag väl kom igång och sminkade mig och sedan skulle ta foton var ju inte ljuset alls som jag var van vid.. men jag har iaf gjort ett försök! Det här var kul! Jag fasar dock inför gult imorgon.. ;)



Min länk:



http://marybeth.blogg.se/2009/january/sminkans-blomtemavecka-rosenrosa.html

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-13 00:52:12

Nu kommer min jättesena tolkning till temaveckan! Kul med en till sån!! Mer temaveckor tycker jag, då har jag ju en anledning att prova saker jag egentligen inte skulle prova!



Mitt inlägg

http://makeitfab.blogspot.com/2009/01/blomtema-vecka-mndag-rosenrosa.html

Postat av: SaintBella
Publicerad 2009-01-13 00:54:08

Hej!

Jag hängde också på idag, men bloggen hängde såklart upp sig och vägrade publicera bilder, så mitt inlägg kom lite sent. Men bättre sent än aldrig, här är länken! http://saintbellabeauty.blogspot.com/2009/01/sminkans-blomtemavecka-mndag.html

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-13 16:35:51

Damn va snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela