Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Slytherin

Publicerad 2009-02-20 17:25:50 i Boktema 2009,

Min första tanke gällande Harry Potter-temat, var såklart att använda mig av Harrys elevhem Gryffindors färger, rött och guld. Efter att Sminkan och jag hade pratat ihop oss lite stod det dock tydligt att det inte bara var jag som hade tänkt i de banorna. Motsatsen till Gryffindor är Slytherin, och alltså sadlade jag hastigt och lustigt om till att tolka Slytherin. Slytherin är också ett av de fyra elevhemmen på Hogwarts. Slytherins vapen går i grönt och silver, djuret på vapenskölden är en orm och de som hamnar hos Slytherin är ofta kvicktänkta, ambitiösa och listiga. Sminkan föreslog en Cut Crease i silver och grönt och jag nappade ganska snart på det förslaget.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20          

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair Concealer

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Mitt palettrouge från Elisabeth Arden

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Paint Pot Bare Study 
Ögonskuggor: L'oreal Platinum Appeal real Silver och MUS Cybershadow Green

Highlighter: MUS Cubershadow Warlock

Eyeliner: Clinique Brush On cream Eyeliner

Kajal: MAX Factor Black

Mascara: Define-A-Lash Volume Black

Lösögonfransar: En lutande historia som Sminkan har köpt åt mig på ebay, med Ardells franslim

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare



Precis som vid mina tidigare Cut Crease så började jag med att sätta en tejpbit ögonvrån, för att undvika att få skugga på huden där, alltså som en maskeringstejp. Därefter använde jag silverskuggan på ögonlocket och därefter den gröna skuggan från globlinjen och en bit upp. I vanlig ordning vägrade linjerna att bli knivskarpa, men hallå det är fredag, vi ska inte hänga upp oss på såna petitesser. Efter den gröna skuggan lade jag lite highlighter under brynet, och suddade ihop lite med den gröna. Highlightern suddade dock bort lite av det gröna, så då petade jag på lite mer.  Sen var det dags för borttagningen av tejpbiten, det allra roligaste med den här tekniken tycker jag. Det är så himla kul att se den knivskarpa linjen som blir när tejpen åker av, ack jag önskar att jag kunde tejpa på ögonlocken med. Därefter på med lösögonfransar. Dessa högg Sminkan till oss på ebay, ja hon har alltså ett par likadana. Jag tyckte att det kunde vara lite kul med lutande fransar eftersom man spelar en hel del quidditch i trollkarlsvärlden. Min tanke var alltså att om man spelar quidditch  i lösögonfransar så skulle de se ut ungefär så här efteråt, alltså lite lutande, är ni med i mina tankebanor? Ovanför fransarna målade jag eyeliner. Och just ja, mascara målade jag innan jag satte dit fransarna, helt enkelt för att jag inte ville förstöra den sneda formen på fransarna. När fransarna var på plats målade jag även lite med kajal i den fransglipa som blev, så kallad tightlining. De här fransarna var nämligen ganska stela och tjocka och det var svårt att få dem att sitta nära mina egna fransar, alltså fick jag göra en liten insats med kajalpennan i slutet.  Rouge på kinderna och läppstift på läpparna och så var det klart. Ja och förresten, jag hade såklart inga silvriga och gröna kläder i garderoben, men jag tycker att det blev rätt okej med min tubtopp med en grön rosett och ett silverhalsband till. Inte för att jag vet om Slytherin skulle vilja kännas vid mig, men det är väl inte att förvänta sig då jag trots allt är ett mugblod.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-20 17:28:35

Magiskt vackert! Visste att du skulle vara perfekt i den färgsättningen och cut crease! Om Slytherine inte vill kännas vid dig är de galna! Mugglare eller inte, du förtrollar oss alla!

Postat av: darling
Publicerad 2009-02-20 17:41:27

OMG! Det här är så tjusigt så jag tror jag dör!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-20 17:48:55

Jaaa men vilket kul tema! Slytherin upp i dagen, detta. Jösses så snyggt du gjort!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-02-20 17:50:42

Urtjusigt, och jag gillar din analytiska förmåga - klart man ser ut sådär efter en quidditch-match. ;D

Postat av: CC
Publicerad 2009-02-20 18:07:52

Jag kan inget alls om Harry Potter....men oavsett så var detta jäkligt snyggt! Åh så får du dina ögonbryn så perfekta

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-20 18:12:33

Så fränt! Tycker du fick till formen på cut creasen riktigt bra! Och fransarna passade kanoners till. Jag har också dessa fransar, dessutom väldigt många av dem... men tycker som du att de är väldigt stela och har därför aldrig använt dem.. Men de ser bra ut när man får till dem iaf! =)

Postat av: Emma
Publicerad 2009-02-20 18:44:44

Super!

Postat av: Tanten
Publicerad 2009-02-20 19:06:42

Gillar Harry Potter.Och denna sminkning föll mig i smaken.Hade du trollstaven till hjälp?

Postat av: Carro
Publicerad 2009-02-20 21:00:59

snyggt! älskar dina cut crease-sminkningar! :D

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-02-20 21:40:12

Så snygg som du är tror jag verkligen att dom vill kännas vid dig....trots att du är en mugblod;)

Undebar tolkning!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-02-20 22:14:13

Mugglarblod eller inte, det här är galet läckert! Stor förlust för Slytherin om de inte tar in dig ;-)!

Postat av: suss
Publicerad 2009-02-21 00:57:25

näe emma fyfan vad snygg du är. Man blir ju grön av avund.



Tokigt snygg tolkning också! äälskar era fredagar!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-02-21 10:40:05

Väldigt snyggt! Säger som de andra, en fantastisk tolkning!!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-21 12:21:09

Klockren 10 poängare!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-02-21 15:22:13

Bland de snyggaste jag sett på länge, makalöst fint!!!!

Postat av: stephy
Publicerad 2009-02-22 15:49:30

Måste säga att jag älskar dina cutcrease sminkningar! alltid en inspiration att se! riktigt fin färg combo! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-22 23:50:59

Sminkan:Tack! Ja jag gillar ju både silver och grönt, så varför inte:) haha, ja du, jag vet inte om de skulle godkänna mig för det, men det är roligt att höra!



darling: Tack tack:)



Alexlyndra: tack! Ja det är kul med teman, och den blev fin... Även om den kankske kunde ha varit lite grönare.



Mimmi: Tack! Haha, ja visst var jag logisk där:)



CC: Tack! Vad kul att höra! jag blir väldigt glad när jag får komplimanger för mina bryn, jag är rätt stolt över min brynmålarförmåga faktiskt.



Adrastiah: tack så mkt! Ja de var lite stela och jobbiga, ska böja dem lite mer innan jag använder dem igen. Ska bli kul att få se dem på dig när du bestämmer dig för att testa dem!



Emma: tack!



Tanten: Tack så mkt, vad roligt! Haha, nej ingen trollstav, då hade linjerna varit skarpare och fransarna mjukare;)



Carro: Wow, tack vad glad jag blir!



Crazy Nails: Tack så mkt, vad snäll du är!



Marina: Haha, tack:) Ja fast jag vill nog inte vara med dem ändå, så de får allt sörja den förlusten...



Suss: tack så mkt söta rara du! Vad roligt att du gillar min tolkning, och ännu roligare att du gillar våra ferdagar!



Mayaline: tack tack så jättemycket!



Sminkjante: Tack så mkt, det var roligt att höra:)



Linda: Åh tack så mkt fina du! Det känns verkligen skitkul att komme hem från en datorlös helg och ha fått såna underbara kommentarer!



Stephy: Tack Stephy! Jag blir hemskt glad när jag får höra sånt, särskilt som jag tycker att det är en skitkul teknik, men ack så svår att få riktigt bra. Och att kunna inspirera någon känns som en av de allra finaste kommentarerna!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela