Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Revlon Scarlet Letter

Publicerad 2009-02-03 17:44:59 i Naglar i rött,

Mer nagellack ur arkivet. Nu ska det banne mig tömmas! Eller alla fall minskas ner! Dessutom vet jag inte om det går att ladda upp bilder än... Verkar som om blogg.se är helt omedvetna om problemet om man går efter svaret jag fick från supporten. De rekomenderade att jag skulle ladda upp mina bilder som jpeg(!) och inte ha dem för stora... Nej, och vad tror de jag laddat upp de senaste åren? Man blir ju trött. Hur som helst, har ni samma problem så släng in ett mail så kanske det blir ordning på det hela. Det här är ju galet frustrerande och speciellt om man inte blir tagen på allvar. Eller det kanske man blir, men det kändes inte så när  jag läste svaret...

Nå, till ett lackinlägg som legat klart i flera månader och bara väntat.Från före bilduppladdningsproblematiken alltså. Hoppas ni gillar det!

Revlon Dark Pleasures Scarlet Letter. Mitt nya favoritlack! Syltigt, sexigt, syndigt... Mmmmmm! Mitt! Mitt! Mitt!!!!
Jag älskar den här färgen! Den är helt underbart djupt röd. Som vin! Och dessutom späckat med skimmer!

Ett lager räcker men jag ville öka djupet i färgen så jag lackade med två lager. Det blev lite tjockt när jag lade på mitt gamla sega Poshé. Dessvärre syns det på bilderna... Men ni ser djupet, eller hur? Fantastiskt!

Dessutom är penseln bra, konsistensen bra, torktiden är bra. Allt är bra! Det finns inget negativt att säga om det här lacket. Jo, kanske att skimret äter upp glansen. Men det kan bero på överlacket. Visst är det fint skimmer i den!

Lite närbilder! Skimmer i massor! Och den här färgen är perfekt!

Avslutningsvis lite nailart. Visst blev det ganska snyggt!

Kommentarer

Postat av: MissPurple
Publicerad 2009-02-03 17:54:58

Grymt snyggt lack detta. Precis så djuprött som man vill ha det =)

Jag har i alla fall inte haft några problem med att ladda upp bilder, men det är otroligt irriterande när det händer. Kram

Postat av: Aila
Publicerad 2009-02-03 18:00:47

Vilken snygg färg!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-03 18:35:59

Wow! Åh, innan har det bara varit dessa knallröda färger med skimmer och glitter. Nu detta! Hur snyggt som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-03 18:46:30

Miss P! Ja! Det är fantastiskt!



Aila! Tycker jag med!



Alexlyndra! Ja, visst är hon vacker!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-02-03 19:03:53

snyggt! förstår inte hur du målar så bra, jag kommer alltid utanför :P

Postat av: derwent
Publicerad 2009-02-03 19:16:12

jaha ännu ett lack att bli avundsjuk på :)jätte snyggt med dekorationen också

Postat av: CC
Publicerad 2009-02-03 19:56:26

Mmmm läcker färg!! Jag hade lite problem att ladda bilder inatt men inte nu idag..

Men blogg.se är ofta struligt tycker jag :(

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-02-03 20:59:48

Undra om man kan kommentera nu..?



Verkligen ett jättesnyggt lack

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-03 21:49:39

Suss! Äsch, det gör jag med! Det går bort när man tvättar händerna ett par gånger.



Derwent! Det här är ljuvligt! OCh inte dyrt eller svårt att få tag på! Säg till om du vill att jag klickar hem ett åt dig! ;D



CC! ja, sant, men nu har det varit konsekventa bekymmer med just bilderna...



Kajalen! Ja, jag gillar det också!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-02-03 22:29:43

Galet snygg färg! Otroligt djup! Nått som finns att få tag i, i modern tid??

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-04 00:19:54

Åh vilka fina bilder du fick till på Scarlet! Jag gillar henne också - massvis!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-04 01:35:35

Oooh, det är verkligen skitsnyggt! Allt det där som definierar ett vampigt lack. Jag har beställt Misa Burgundy Wine, hoppas att den kanske har samma fina egenskaper...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-04 06:06:35

Marina! Ja, finns på ebay!



Adrasteiah! Tack! Med tanke på att det är artificiellt ljus så gick det ju hyfsat!



Marie! Ja, ska bli spännande att se hur Misas lack ser ut. Det äger jag inte. Än. ;D

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-02-04 09:36:36

Åh vilken snygg färg, precis i min smak.Det här lacket skulle jag gärna äga själv, jag får spana efter det vid min kommande Scottlandsresa i vår :-).

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-04 10:32:30

Ah vad snyggt det är.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-02-04 12:46:39

Jag brukar normalt sett inte alls vara förtjust i såhär mörka, vampiga lack, men ACK så snyggt detta var! Damn, vilket skimmer :O

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-02-04 13:25:53

Det här är vampigt!



Sjukt vackert.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-04 16:30:31

Det blev skitsnyggt! Nailarten alltså, lacket är med fint. jag kommer hem till dig och så gör du sån på mig?;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-02-04 16:31:50

yum! riktigt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-04 17:26:05

Leonie! Annars finns den lättillgängli på ebay!



Sminkjante! Ett av de finaste jag sett!



Sofia! Det här kan omvända vem som helst! Det är perfekt!



Marybeth! Ja, sjukt vackert!



Emma! Bara att komma! :D



Sanna! Visst är det!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-06 00:29:18

Haha, ja det är väl bara en tidsfråga? ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela