Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L'Oreal 289, Atoll

Publicerad 2009-02-01 08:22:05 i Naglar i grönt,


Här ser ni en gammal goding jag fått av snälla Derwent. Ett L'Oreal lack i grönt med glitter i! Det är synd att dessa godbitar inte finns att få tag på längre, för visst kan det ge t.ex China Glaze Emerald Sparkle en match!

Ja, det är alltså ett grönt glitterlack, lite varmare grön färg än ES som jag nämnde här ovan. Ljusare också. En grön som inte ser svart ut i något ljus och som kanske kan sägas vara skogsgrön? ES har ju grönt glitter i grön basfärg, men här är det glitter i silver i grön basfärg. Intrycket blir ändå av ett grönt lack, silvret liksom försvinner i det gröna, men det gnistrar rejält!

Bilderna ovan är tagna i dagsljus i fönstret men nedan under en lysrörsramp i köket.
På bilderna ser ni två lager lack, det täcker med råge, och inget överlack.

Trots att lacket nog är runt tio år gammalt så flyter det lätt och bra ut över nageln. För lätt till och med på en nagel, där den vill göra en liten pöl runt nagelbandet. Mitt fel som hade för mycket på penseln. Torktiden är snabb och den har inga andra nackdelar heller. Som ni ser äter inte glittret upp glansen speciellt mycket, men överlack förbättrar naturligtvis ytterligare. Vafrör dessa lack alltid ska sluta tillverkas är en gåta för mig. Det här är ju vansinnigt vackert och dessutom klädsamt. Vad är det för fel på gröna naglar? Ge oss chansen, alla nagellackstillverkare, att få fler gröna att välja på än enstaka lime och neonnyanser. Skogsgrön, ormbunkegrön, havsblågrön, krämigt grön, skimrande grön... Alla gröna nyanser borde finnas att välja mellan, på samma sätt som alla rosa finns. Så tycker jag!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-01 10:18:31

Jätte fint lack! Häftigt att det inte påverkats något speciellt av att ha funnits i din ägo i 10 år. Jag håller verkligen med dig om det där med gröna lack som försvinner. Jag blev förfärad när jag fick höra att Sinful San Francisco antagligen inte ska säljas mer och det är ett helt otroligt vackert lack.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-01 11:00:40

Åh vilken pärla! Påminner lite om Orlys Mistletoe från bilderna men det är ju inte på långa vägar lika trevligt att måla med. Hur gick det med den beställningen förresten? Blev det nåt?

Postat av: Suss
Publicerad 2009-02-01 11:13:20

vilken mysig grön!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-01 11:51:35

Snyggt! Och ja, jag förstår verkligen inte vad det är för fel på alla nagelackstillverkare. Jag sitter ju som du vet också med ett grönt, otroligt vackert lack på naglarna nu, och varför det har utgått ur sortimentet är för mig ett verkligt mysterium. Samtidigt så tycker jag att det har blivit lite bättre ändå. Det finns ju gröna, bara att de inte är så lätta att få tag på, och CG har ju t o m gjort några riktigt snygga som dessutom är lättillgängliga.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-01 11:53:01

Men om det är sant som Alex säger att SF ska utgå, då tar jag tillbaka allt det bra jag sa, då är världen på väg utför!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-01 13:42:26

Emma! Lugn, bara lugn! Ingen vet om det verkligen är så. Andas! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-01 13:46:36

Alex! Lugn och fin! Det vet vi inte än. Inte frukta det värsta! :D



Arasteiah! Den beställningen sket sig. Det funkade inte att betala med mitt Paypal-konto av någon anledning. Ska du beställa från säljaren igen så kan du väl hojta till? :D



Suss! Visst är det! Vilken tur jag hade som fick det!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-01 15:16:26

Äsch då! Och så himla typisk - jag la en beställning för några dagar sedan... Men det lär bli fler ggr och då hör jag av mig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-01 19:46:25

Adrasteiah! Äsch, vi tar det en annan gång. Trist bara för mig, att det inte funkade...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela