Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Maleficent Magenta och Look rich, Be cheap

Publicerad 2009-12-12 12:40:02 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Äntligen är det lördag, och jag är så tacksam för det, veckan har varit duktigt slitig med inlämningar, seminarier och så förberedelser inför seminarierna. Dessutom är jag ganska duktigt förkyld och har såklart dessutom varit tvungen att ta hand om min lilla pålle, således har veckan varit lite av en kamp för att inte falla under förkylningens och trötthetens onda grepp. Men nu är det som sagt lördag, jag har sovit i 11 timmar och ja, då känns allt lite bättre. Dessutom firar jag helgen med nylackade naglar och de är riktigt snygga om jag får säga det själv. Jag borde såklart fortsätta med mina julmanikyrer, men jag är himla sugen på lila lack så jag gör ett litet undantag. Det lila lacket ni ser här är Malificent Magenta från BB Couture och glitterlacket är Look Rich, Be Cheap från Rescue Beauty Lounge. Båda lacken är allvarligt vrålsnygga, jag är så belåten med dem! Sen att bilderna är lite trista det får vi ta, inomhusbilder under lysrör blir inte samma sak, men ni får i alla fall en uppfattning om hur det ser ut. Särskilt Malificent Magenta tycker jag är fullständigt ljuvligt, kanske det snyggast lila jag har sett, möjligtvis med undantag för Cyber, men de är ju så olika. Rasande snyggt är det i alla fall, gillar ni lila så tycker jag definitivt att ni ska beställa detta hos Nailmail före den 15 december.



Glitter känns himla kul nu inför de stundande helgerna men det är ju så förbannat jobbigt att få bort. Jag tror att det tog lika lång tid att få bort guldglittret på en nagel som det tog att få bort Thunderbird på alla de övriga naglarna, så himla jobbigt! I alla fall, vill man ha glitter men känner att det är lite bistert att slita ihjäl sig på 10 eländiga glitternaglar när det är dags för remover så tycker jag att en glitternagel är en bra grej. Det känns genast himla mycket mer party men är i alla fall drägligt att ta bort. Dessutom så gillar jag såna här manikyrer för att jag får chansen att använda två lack istället för ett. Om ni som jag ligger kraftigt efter med lacktestandet så förstår ni garanterat hur bra det var. Förresten, ifall ni tycker att Look Rich-nageln ser konstig ut så är det för att lacket skadades när jag gick och la mig, det var väl inte helt torrt, det krävde nämligen tre lager för att bli täckande medan ljuvliga Malificent klarade sig utmärkt med två.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-12 15:24:28

Perfekt med de lila glittren till de lila naglarna. Alltså, de lila glittren i guldet, men det fattade du va? Roligt att du gillade Maleficent. Det är ganska fint faktiskt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-12 16:50:42

Sminkan: Ja jag tycker också att det passade bra ihop faktiskt:) japp japp, jag fattar... Jag tycker att det är urvackert! Mkt finare än i flaskan, där är det inte alls lika fint.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-12-12 18:34:23

Ja det där med glitterlack är verkligen inte kul när det kommer till att ta bort det. Man får slita som en gnu, men likväl så kan man ju inte låta bli. Det är ju såååå snyggt. BB lacket är riktigt fint, men min favorit är helt klart RBL-lacket shit så snyggt med lila- och guldglitter ihop så där. Till nyår skulle jag kunna tänkt mig att lacka alla fingrarna med det fast det blir en långkörare när det ska bort. Verkligen sjukt snyggt. Hoppas att alla seminarier och inlämningsuppgifter gått bra!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-12-12 21:22:20

Två helt underbara lack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-12 23:15:23

Fru Choklad: Ja glitter är fint, men man får slita som sagt. Om man vill vara fin får man lida pin stämmer lite väl bra in där:) Jag tycker faktiskt att det lila är finare än det glittriga, men båda är snygga. jag är egentligen ingen riktig glittertjej. Tror att det blir holo till nyår, också blingigt men såå mkt lättare att få bort:)



Kerstin: Jag håller helt med dig:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-13 00:30:45

Snyggt det där! :) Jag kör på Lincoln Park at Midnight idag och det hade varit skoj att ha något avvikande på en nagel eller två!



Ja det är farligt att sitta och klicka runt på nätet. Det blev två kjolar, ett hårband och ett armband lite impulsköpt sådär ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-13 18:25:49

Zizzie: Tack. Ja, till det lacket hade det nog varit kul ett liva upp lite:) Tycker det är så olika, på hösten tycker jag att det är himla fin med mörka murriga naglar, men nu när det snart är jul vill man gärna blinga lite mer...



Oj oj, inte illa... Och ja det är verkligen farligt:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-12-13 23:19:28

Ja, det är väl ingen nyhet att jag älskar udda ringfingrar:P Känns väldigt jag tthihi.

verkligen ursnyggt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-12-14 08:49:03

Snyggt. Det där med en udda nagel ska jag ta efter, det är superläckert. Förresten ett tips att få bort glitterlack lite enklare är att fila bort det värsta och sedan ta remover.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-14 19:31:22

sanna: Ja det är ju ursnyggt och kul! Var en tjej som frågade om jag inte kunde bestämma mig idag, hmm...



Sminkjnate: tack! ja det tycker jag absolut att du ska, det är snyggt och kul... Hmm, törs man det då? Alltså fila? jag brukar använda apolivas scrubrondeller, det funkar hyfsat.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela