Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sotad med MAC - tutorial

Publicerad 2009-08-13 14:18:53 i Tutorial,

Ja, jag sa ju att jag var uttråkad... Ännu ett inlägg, bloggen är helt spammad av mig vid det här laget och ni kräks väl på smink och naglar. Eller nej, då läser ni ju inte min blogg... ;D

Dagens smink ser ut så här och eftersom jag är så sjukt uttråkad så gör jag en tutorial av det. För att liksom riktigt dra ut på plågan! :D
Jag har, för att variera mig lite, använt MAC. Ögonskuggorna är Smoke&Diamonds (som nylanseras snart), Carbon och Fig 1.

Smoke&Diamonds        Palett med bl.a Carbon och Fig 1.
Och så här gjorde jag:

1) Basskuggan är på plats, det är en krämskugga från Max Factor som jag visade i något inlägg en bit längre ner. Ovanpå den Smoke&Diamonds på hela ögonlocket. 2) Carbon ovanpå Smoke&Diamonds på yttre halvan av ögonlocket. 3+4) En Hot Pot i beige från Coastal Scents som highlighter.

5+6) Svart kajal från Urban Decay längs övre fransraden och halva nedre. 7+8) Mer Carbon suddas in med en mindre pensel på den svarta kajalen för att ge en mjuk svart kant (ni vet ju att Carbon blir grå på mig vad jag än gör, det är därför jag måste ha den svarta kajalen som draghjälp).

9+10) Fig 1 applicera under ögat, ganska brett, med samma pensel som jag suddade Carbon i kajalen med. Jag suddar nedåt så det blir en liten skuggad kant, inte bara en ram. Ni fattar hur jag menar. 11+12) Eyeliner med purpurglitter! Underbara Indelible Gel eyeliner i Black Cherry längs övre fransraden.

13) Lösögonfransar från Red Cherry plockas fram. Det är jättefina och bra fransar, i Ardellklass skulle jag nog våga säga. Jag gillar den här modellen. 14+15) Medan limmet klibbar till sig längs fransraden så passar jag på att fylla i brynen och lägga min foundation. När det är klart är limmet precis lagom för att sätta på fransarna. 16) Lösögonfrasarna appliceras. Sen, när limmet blivit genomskinligt, putsar jag till eyelinern med mer Black Cherry och sveper fransarna med svart mascara så mina egna och lösfransarna blendas ihop. Sen är det klart!

En trevlig vardagssotning med lite glamourfaktor i och med fransarna.

Hoppas ni gillade min lilla tutorial och att ni orkat igenom alla inlägg. Jag vet att det blivit lite väl mycket på sista tiden... :D

Kommentarer

Postat av: anna
Publicerad 2009-08-13 16:09:09

vad snyggt! lösfransar piffar verkligen upp också, du är så duktig på att sätta fast dom!



och nej, det kan inte bli för mågna inlägg! fortsätt =D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-13 16:35:52

Jag tröttnar aldrig på dina inlägg:)

Jag satt precis och funderade på om jag ska göra den där blåsotade som jag tänkte göra i morse. Men jag väntar nog till imorgon. Jag är tydligen inte lika uttråkad som du är;)

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-08-13 17:05:37

Jag tröttnar inte heller, bara kul med en aktiv blogg :) Snygg sotning!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-13 17:29:28

Anna! Tack!



Sminkjante! Inte? nej, då får jag vänta till i morgon då, för att få se den... ;D



Josephine! Tack! bra att du inte tröttnar!

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-08-13 18:47:20

tror inte det är någon som tröttnar på dina inlägg när dom är så fina!

jag lovar att göra en röd sminkning imorgon! just for you! ;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-13 19:33:38

snyyyggt!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-13 21:02:43

Så snyggt!! Inte tröttnar man här inte ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-13 21:16:26

Åh vad du är ambitiös idag sminkis! Värsta draget på bloggen, kul! ha, nej om man har lätt för att kräkas av smink och naglar så är nog Sminkan ett dåligt val;) Snyggt smink iaf, och vad kul att få se de fransarna, ska kolla lite extra efter såna på ebay...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-08-13 23:14:19

Tröttna? Näe aldrig någonsin, jag kollar in här flera gånger om dan! Det där var riktigt tjusigt, och en tutorial är alltid kul! Så inspirerande att se hur andra gör!

Postat av: CC
Publicerad 2009-08-14 00:56:40

Snyggt, du fick det verkligen svart där i kanten..o jo fransar ger ju verkligen det lilla extra

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-14 08:55:14

Stephy! Hurra! Jag vill se rött!!!



Sanna! Tackar!



Linda! Vad bra! ibland är jag faktiskt lite orolig för det...



Emma! Ja, visst är jag duktig! Och fransarna ska du absolut kolla efter. De är ett ganska bra alternativ.



Marina! Ja, vad bra! Då kan jag fortsätta kasta ut inlägg i hög takt till på måndag. Då stoppas jag ju upp av naturliga skäl. ;D



CC! Tack! Jo, ett par lösisar ger alltid en del extra oumpf!

Postat av: Angelica
Publicerad 2010-03-21 11:52:46

Jag älskar färgvalen i den här sminkningen!

Var kan man få tag i lösögonfransarna? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-21 14:01:20

Angelica! De är köpta från eBay. Bra fransar och bra pris!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela