Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Powder Pop Palette

Publicerad 2009-08-09 22:42:04 i Emmas sminkväska,

I dag kära läsare får ni öva på att scrolla, Sminkan har gjort ett helt gäng med inlägg som jag nu knuffar ner, dock på uppmaning av henne själv.


I veckan kom ett paket från Strawberrynet med den här lilla godingen, Powder Pop Palette från Benefit. Benefit är ju berömda för sina puder/rouge och då Strawberrynet hade rabatt på denna kunde jag inte låta bli att slå till. 122 kronor gav jag för den lilla raringen, med min rabatt inräknad, ett helt okej pris tycker jag. Tror dessutom att den är ytterligare några kronor billigare nu. Alltså deras rouge är berömda och jag har bara testat läppglansen, ni förstår vilket guldläge detta var?! Den lilla raringen innehåller Hoola, Dallas och Dandelion och asken är fasligt söt, så jag måste säga att jag är nöjd med köpet.  Sen kan jag ju säga att det för min del är Dandelion som är den verkliga behållningen med paletten, vem vill inte se fantastisk fräsch ut likosm? Nåja, jag ska testa även de andra såklart, men Dandelion och jag, vi kan nog bli riktiga kompisar... Ifall ni inte har testat att handla från Strawberrynet kan jag ju tillägga att ni alltid kan handla smink och hudvård fraktfritt från dem, priserna växlar, från att vara som i Sverige ungefär, till att vara riktigt fynd, här kan man verkligen tjäna på att vara en medveten  konsument alltså. Dock finns det en hel uppsjö med märken, ja Strawberrynet är kul, dessutom så har de ofta riktigt bra erbjudande, vilket var fallet när jag köpte denna lilla goding.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-09 22:47:05

Ooooooh! Så söt ask! Så himla söt ask! Tack Emma för att du visade!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-09 22:51:31

Sminkan: Haha, ja det är kanonsöt ask... Så lite söta du:)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-08-10 07:21:43

Vad är det jag skymtar på naglarna?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-10 12:00:52

Den ser verkligen lockande ut.

Postat av: moonstruck
Publicerad 2009-08-10 14:01:46

Är rougen tvåtonade eller är det något slags skuggning bara?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-10 17:04:14

kajalpennan: det är ett hololack som du får se i veckan som kommer;)



Sminkjante: Ja, det är en riktig liten sötsak...



Moonstruck: Åh nej, de är entonade, det var starkt solljus när jag fotade så det är en skugga, inga tvåtonade rouge, vilket ju annars hade varit fint.

Postat av: moonstruck
Publicerad 2009-08-10 19:12:01

Ah, det ante mig! Synd, för det hade som sagt varit kul med en lite mörkare nyans ton-i-ton. Men ett visst ha-begär uppstod ändå :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-10 19:59:35

Moonstruck: ja, men den är superfin ändå:)

Postat av: CC
Publicerad 2009-08-10 20:37:28

Praktiskt med flera i en ask! Åkte du på tull?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-10 21:19:44

CC: ja precis min tanke, mycket smidig att ha med om man ska åka bort. Nope, ingen tull. Brukar gå bra om man beställer under 200, och Strawberrynet brukar alltid skriva ut den summan som varan kostar efter rabatter... Har aldrig åkt på tull när jag har beställt får dem. Enda gången jag har fått betala tull var när jag beställde ett stort paket från Everyday Minerals, annars brukar jag hellre köpa flera små än ett stort paket...

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-08-11 16:01:27

Ok, den är beställd! 116 kronor! Som hittat. Så himla fin!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-12 13:55:14

Rocketqueen: Oj oj, inte illa. Det är en himla trevlig liten ask så du kommer säkert gilla den:)

Postat av: Sandra
Publicerad 2009-08-12 18:13:16

Oj, det var ju jättebilligt! Nu kostar den dock 123,50 kr, men det är den värd också hehe. Få se om det blir något köp


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela