Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vodka&Caviar och kräftpremiär!

Publicerad 2009-08-07 12:01:49 i Naglar i rött,


Ja, ni är väl vana vid det här laget att se samma nagellack om och om igen. Det var dock bra länge sen jag visade röda klassikern Vodka&Caviar från OPI:s Russian Collection. Jag tycker det är en himla fin rödfärg, men i ärlighetens namn så finns det bättre röda krämlack. Som Zoya Alix till exempel. Är man OPI-fantast och gillar röda krämlack är det dock trevligt att ha det här lacket ståendes i hyllan.

Det här är väl ett lack som väl lämpar sig för kräftskivan! Rött som kräftskal och med ett passande namn! ;D
Det är normalbra att lacka med. Kräver tre lager om man ska slippa VNL men torkar fort med lite Seche Vite som överlack.

Ja, så här glatt och rött ser det alltså ut. Den åttonde augusti är det traditionellt kräftpremiär i Sverige. Skaffa ett riktigt rött nagellack nu och ut och ställ upp långborden och häng lyktorna i träden! Sommarens sista fest i den mörkögda augustinatten, den är det vi ska leva på hela vintern sen!

Lite fler små klickbara som avslutning...

Ganska fint så här på sensommaren, eller hur!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-07 12:10:49

Det är superläckert. Det ser så läskande och inbjudande ut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-07 14:01:51

Sminkjante! Kul att höra att du gillar det!

Postat av: Faile
Publicerad 2009-08-07 14:58:46

Vacker röd färg ^^

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-07 16:15:05

Vilka härliga bilder! Denna röda nyans passar vekligen dina fingarar

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-07 17:24:37

Riktigt snyggt Sminkis! Jag ska hem till mammsen och pappsen och äta kräftor i morgon, frågan är ju om jag skulle ta och lacka klorna, f'låt jag menade bebisnaglarna röda... har ett paket liggande på maxi med två röda i, hmm, tål att tänka på...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-07 17:25:11

Och för att förtydliga, det blir såklart inte tal om kräm, skimmer är det som gäller:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-07 21:15:43

Faile! Ja, visst är det!



Sanna! En klassiskt röd! Jag gillar! :D



Emma! Jo, jag anade att det var skimmer. ;D

Låter som en plan, lacka i rött du, för rött ska man ha på kräftkalas! Vi hade kräftskiva här igår.

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-08 11:15:00

Jag har också detta lack, och det är väldigt fint. Mitt röda favoritlack är dock Thrill of Brazil (OPI). Jag jämförde dessa båda nyligen, och V&C är bara lite, lite mörkare. Jag älskar det tomatröda! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-08 13:29:51

Miss Pussy! Ja, det är himla fint! Min röda favorit från OPI är dock några snäpp mörkare ändå, Got the Blues for Red heter det och är underbart! :D

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-08 16:38:00

Det har jag också ;)

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-09 06:43:43

Skit också! Nu har jag även upptäckt Big Apple Red, som skall vara ännu ljusare än ToB. Gah, dessa problem :)



Sminkan, kan du ge mig ett bra tips, China Glaze eller OPI, på ett RÖDROSA nagellack? Det skall vara en stark färg, men ändå lite (lite!) åt det mörkare hållet - pigg men sensomrig/höstig? Typ. (Förlåt, jättesvårt att beskriva färger.)



Kram!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-09 08:26:13

Miss Pussy! Hm... Det var inte lätt. Jag som inte ens är speciellt bra på rosa. Jag har ett rosa favoritlack från OPI, Koala Bear-ry, som är rosarött enligt mig. Kanske Emma har bättre koll, hon är bloggens expert på rött och rosa. :D

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-09 09:37:31

As a matter of fact väntar jag i skrivande stund på en leverans av Koala bear-y, haha! Jag tror att man skulle kunna kalla färgen jag är ute efter "fuschia". Den skall vara stark och varken mer röd än rosa eller mer rosa än röd. Jisses, du hör ju själv hur det låter :D



Kanske som bakgrundsfärgen på din blogg, fast ljusare?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela