Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Pretty and Privileged

Publicerad 2009-08-21 11:37:25 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Igår kallade Sminkan mig för de röda skimmerlackens främsta förespråkare, så idag är det upp till bevis. Hade såklart passat bättre igår då det var årsdagen för mitt bloggande här, men igår hade jag svarta holonaglar, som ni för all del ska få se, men först tar vi detta lack, Pretty and Privileged från OPI. Det har varit en mkt OPI-fri sommar i år, tror att jag har använt deras lacken två gånger, stor skillnad mot förra sommaren. I ärlighetens namn så tycker jag att OPI har gjort många trista lack på sistone, det enda höstlacket som tilltalar mig är egentligen Here Today, Aragorn Tomorrow, så även hösten kommer nog att bli ganska OPI-fattig.


Röda skimmerlack är OPI dock riktigt bra på, vilket såklart för oss till dagens lack. Pretty and Privileged kommer ifrån OPIs Beverly Hills kollektion, en liten kollektion bestående av endast tre stycken lack varav jag endast äger detta. Pretty and Privileged är ett riktigt vackert lack. Underbar vacker skimmerröd som dessutom innehåller små små rosa glitterflakes. Ni ser dem bäst i flaskan, men även på naglarna kan det glimma till i rosa ibland. I flaskan tycker jag egentligen inte att detta lack är så fint, på naglarna är det en helt annan sak. Då är det strålande vackert mättat rött men ljuvliga mängder skimmer. Hyfsat lättlackat, täcker skapligt på första lagret, men blir flammigt och kräver därför två lager lack för att bli fint. Torktiden är helt okej med Seche Vite som topplack. Inget fel på appliceringen alltså, om man bortser från att OPIs borste känns som att försöka måla naglarna med en målarborste. Himmel, har den verkligen alltid varit så här stor? Det märks att jag inte har använt OPI på länge, har helt glömt att borsten är så bred. Bortsett från borststorleken så är detta dock ett riktigt fint lack.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-21 12:46:13

vackert! Jag älskar röda skimmerlack

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-21 13:59:55

Det är så snyggt.

Postat av: Victoria
Publicerad 2009-08-21 14:20:11

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-21 15:46:39

Inte illa, Emmisen! Vackert lack och helt i din stil! Bra första inlägg på ditt nya år!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-21 19:06:41

åhh va snyggt :P

Postat av: Areyanna
Publicerad 2009-08-21 22:51:58

Opi lacken är toppen! Har en hel drös hemma!! Vi ska nog beställa hem hela högen till salongen nu med=)=)=)=) Yeeey!!<3<3<3<3<3<3

Postat av: Marie
Publicerad 2009-08-22 11:32:39

Perfekt med ett rött skimmerlack så här i jubileumstider. Detta var übersnyggt, sådär 50-talsrött fast med ljuvligt skimmer.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-23 16:44:10

Jösses, vilken röd! Helt makalös!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-24 10:35:21

Sanna: Det är det verkligen. Och jag med:)



Sminkjante: Håller med dig:)



Sminkan: Ja, det var precis min tanke, bra om du tycker samma:)



Linda: ja, det är det absolut!



Areyanna: Ja, OPI är inte alls tokiga, även om jag tycker att de är lite ojämna i kvaliteten. Det är inte mina favoritlack, men de håller bra! Kul, då kan du välja och vraka då:)



Marie: Ja, visst är det:) Detta är dessutom otroligt vackert...



Alexlyndra: Ja, det är riktigt riktigt fint faktiskt.




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela