Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Wildlife

Publicerad 2009-08-11 09:09:17 i Naglar - duokromatiska,


Inget annat märke gör duochrome så bra som Nubar!

Visst är det vackert! Det är inget fel på lacket utan de små bubblorna är bomullsfibrer. Jag snabbswatchade alla sex lacken på en timme och hann inte vara så noga med detaljerna. Ville att ni skulle hinna få se dem alla så snabbt som möjligt!

Färgen är en härligt guldig olivgrön med skiftningar i rost och rosa. Det täcker inte med ett lager, som de andra i kollektionen, men klarar sig bra med två, som ni ser på bilderna. Det torkar förhållandevis snabbt och känns lätt att lacka med. Ett utmärkt lack och dessutom väldigt speciellt i tonen. Den olivgröna, guldiga basen och de rosa skiftningarna får mig på omedelbart hösthumör. Ni ser nedan hur vackert färgerna står sig mot en varmare färgskala med rost, koppar, orange och karamell.

Vill du se de andra lacken i serien som jag hunnit publicera så här långt?
Forest
Greener
Reclaim

Vi har två lack kvar att titta på efter det här, Earth och Conserve. Sen är hela kollektionen publicerad. Och vilken kollektion, va! Vill ni inte ha allihop ni med? Man blir ju alldeles virrig, darrig, stirrig av så mycket skönhet på en gång!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-11 09:49:28

Detta lockar mig inte alls. Jag får konstiga associationer som bara säger blunda, blunda. Men jag måste säga att det är väldigt speciellt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-11 10:46:21

Sminkjante! Åhå? Vad spännande! Vill jag veta vad du tänker på?

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-11 12:36:01

Vilken nyans!!! Så otroligt fint...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-11 12:46:08

Linda! Visst är den läcker!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-11 14:35:58

Jag vet egentligen inte vad jag associera till bara att jag ryser av obehag. Konstigt egentligen att en färg kan få en att känna så mycket.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-08-11 19:30:36

Sjukt ball lack, det borde hetat något coolare som "Urban Wildlife" eller "Grunge" (istället för det där hudfärgade från RBL). Det är stört snyggt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-11 19:51:49

Jag skulle nästan dö för detta lack. Det duokroma är så tydligt, i två helt olika färger, och det syns så tydligt. Mums!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-11 20:49:58

Sminkjante! Ja, ibland är det så. Spännande tycker jag, att det blir så olika med den här färgen. Vissa älskar, andra hatar!



Marie! Ja, för det är ett roligt lack! Helt annorlunda!



Alex! Äsch, köp det istället för att döda någon! Finns hos www.nailshop.se och är inte så himla dyrt.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-08-12 01:05:03

verkligen snyggt lack! den enda i Nubars gröna kollektion som jag skulle kunna tänka mig att bära.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-12 07:26:18

GQ! Jag kunde nästan ana det. Det går ihop med dina favoritfärger.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela