Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Modern Matte Collection och Nubar Vital

Publicerad 2009-08-29 16:53:00 i Naglar i lila,


Igår kom ett paket på posten från NailShop och söta Helén! Nubar Modern Matte Collection har landat hos mig! Wohoo!

Fantastiskt vackra färger i nyanser av rött och lila. Perfekta inför hösten!
Självklart kunde jag inte hålla mig utan lackade genast med Vital, den rödlila i samlingen!

Ja, här ser ni mitt första val, Vital. I flaskan ser det ut som vilket skimmerlack som helst. Nyansen påminner om China Glaze Cowgirl Up typ. En djup rödlila med skimmerpartiklar i blått och rosa.

Ser ni hur läckert det blir när det torkar? En helt matt färg men med liv i!

Ytan blir som sammet när man rör vid den och den klara handkräm utan att ytan blir fördärvad. Lacket är superlätt att lacka med och torkar otroligt snabbt!

Verkligen läckert! Jag är riktigt imponerad både av lackets egenskaper och utseende!
Med överlack på får man ett traditionellt skimmerlack som också är väldigt vackert.

En bild där ni kan se hur det skiljer sig med och utan överlack. Kul att kunna variera manikyren med så enkla medel.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-29 16:56:01

Otroligt läckert lack! Eller ja, hela kollektionen är jättefin. Särskilt det på p som jag har glömt vad det heter:) Fantastiskt bra närbild dessutom. Kul att man kan variera lacken så, men jag tycker nog att detta är finast som matt faktiskt. Eller ja, svårt, det är en riktigt fin lila...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-08-29 22:25:03

Det ser helt grymt ut!

Fast Cowgirl Up är på väg hem till mig nu så jag får nog nöja mig med det så länge ;)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-08-29 22:28:59

Ååh, de är så snygga!

Postat av: CC
Publicerad 2009-08-29 22:30:59

Otroligt snygg lila!! Fast ja, jag föredrar ju det skimriga :)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2009-08-29 23:25:58

Åh vad jag med vill ha denna kollektion! sjukt snyggt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-30 11:40:29

Ah vad fint, superläcker osv. Jag kan inte komma på mer. jo, just det, de här vill jag verkligen ha.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-30 11:41:09

En sak till. De ser mycket finare ut än OPI's matta kollketion.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-30 12:22:48

Emma! Prevail menar du. ;D

Ja, det är fina färger och det är ju tänkt att vara matt så det borde ju vara snyggast så. Helt okej alla fall i båda versionerna!



Zizzie! Ja, det var ju synd. Annars hade du kunnat skaffa detta och variera mellan matt och skimmer! :D



Marie! Jaaaa! Visst är de!



CC! Jo, jag är nog också mer traditionellt skimrig egentligen, men som omväxling. Och tänk vad coolt det vore med en fransk look med glansig tipp och matt nagel. :D



Rouaa! Ja, du borde få den du med!



Sminkjante! Åh nej, har jag dragit ner dig i köpträsket nu? ;D



Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-08-30 20:42:21

Fina! jag blir också sugen =)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-08-30 20:44:08

Fina! jag blir också sugen =)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-30 22:51:38

Otroligt snygga lila nyanser!Har dock inte bestämt om jag gillar dessa matta kreationer eller ej ännu..

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-31 00:10:29

Ja, det är ju sant. Tror att jag i denna kollektion borde kunna hitta ett lack som påminner om Maybellines matta som jag ägde en gång i tiden, men som förolyckades då jag rensade bland mina lack:(

Postat av: Sara Gustafsson
Publicerad 2009-09-24 15:07:45

Hej Såg att Nails, Body & Beauty har Nubar matt nu..;o)



http://nailsbodybeauty.se/produkter/nubar/nagellack/modern_matte/



Kram Sara


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela