Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gul dag

Publicerad 2009-08-19 18:36:40 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Ja, man skulle ju kunna tro att jag är drabbad av en förbannelse. Den som gör att allt smink skiter sig. Ingenting funkar och som vanligt går jag överstyr och ställer till det än värre när jag envisas med att ha smink över huvud taget. Borde nog lägga ner penslarna ett tag, liksom, men nej. Med en dåres envishet kastar jag mig upp på morgonen och griper efter halmstrån i form av, i detta fallet, lösögonfransar och glittereyeliner...

Basskugga är Color Fresco från L'oreal. Ovanpå den svepte jag en massa Ra från TMM och även Sunflower, också från TMM. Svart kajal längs övre fransraden som suddats i svart, matt ögonskugga.

Sen klistrades lösögonfransarna från Elise fast. De visade sig vara för långa för mitt öga, något jag borde kollat innan jag började limma. Nu hann jag inte göra så mycket åt det. Det var rycka av och tvätta bort eller gå med dem så här och jag beslöt mig alltså för att gå med dem så här... Kanske fel val, men många blev glada på jobbet och tyckte det var roligt och det skapade ju om inte annat så samtalsämnen. :D
Guldglittereyelinern gick ju inte att låta bli. Ja, så var det med det. Ännu en dag i sminkmisär. Imorgon skiter jag nog i och går utan.

Kommentarer

Postat av: *Tina Svarar*
Publicerad 2009-08-19 18:45:18

Jag tyckte det var en riktigt fräsch sminkning och att lösfrallorna var för långa hade jag nog inte tänkt på om du inte nämnt det.

Snyggt! :)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-08-19 19:41:06

Men vet du, jag tycker att slutresultatet blev jättesnyggt! Gult är väldigt fint till blå ögon!

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-08-19 19:41:41

Mäh! Det var ju en helt underbar sminkning! Sådär lagomt söt och fräscht gult som jag aldrig lyckas med. :)Och vilken magiskt blå färg du fick på ögonen! Mycket snyggt!

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-08-19 19:41:45

Tänkte inte heller på det, hur snyggt som helst blev det iallfall =)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-08-19 19:54:37

OMG, vad snyggt! Som en riktigt citronbakelse =)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-19 19:58:10

Jag gillar det här. Hade inte tänkt på att lösfrallorna var förlånga om du inte skrivit något.

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-19 20:27:48

Fast jag tyckte att det blev riktigt, riktigt fint - och de för långa fransarna tänker man inte på :)



Jag hoppas att allt känns bättre snart, kram!

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-08-19 22:00:30

Kallar du det där misär så har du inte failat rejält säger jag bara.. :) Jag tycker det var fint.

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-08-19 22:40:10

Riktigt fint Sminkan!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-19 22:46:11

Men vad fan nu får du ju ge dig! Denna var ju alldeles ljuvlig och inte ett dugg misär. Underbart smink, så det så, och dessutom så matchar du naglarna perfekt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-20 06:30:59

Tina! Tack! Skönt att höra att misen med frallorna inte syns så väl att man tänker på det direkt. Jag tänkte på det hela dagen.



Makeupoholic! Tack! Jo, gult är fint, men det här kändes inte fint på.



Karusell! Ja, bilderna är bättre än känslan jag hade. ;D



Josephine! Vad skönt att höra!



Kerstin! Jo, så kan man säga! :D



Sminkjante! det är verkligen skönt att det inte sticker andra i ögonen.



Miss Pussy! Tack! Idag har jag sminkpaus. Kändes som det rätta att göra. Kommer nog igång till imorgon eller i helgen.



Marybeth! Du har kanske rätt, misär var väl att ta i. Misslyckande då? För nöjd är jag faktiskt inte.



Mimmi! Tack!



Emma! Ja, jag matchar naglarna, det gör jag faktiskt. Och att lösfransarna är för långa verkar ingen ha tänkt på. Jag ska försöka slappna av lite.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-20 09:19:10

Ja det får du verkligen göra, du har varit otroligt självkritisk på sistone. Men du är ju alldeles strålande duktig och gör fantastiska maker så ingen anledning att noja...

Postat av: Fia
Publicerad 2009-08-20 11:50:35

Åh, jag visste inte att gult kunde vara så elegant. Superfint på dig, och fräsiga frallor! Precis min kopp te.

Jag håller med Emma, du är hur duktig som helst. Men det måste såklart komma inifrån dig, och känslan du har kan vi ju inte förminska eller "komplimanga" bort. :)

Postat av: Anki
Publicerad 2009-08-20 12:00:47

Åh, men det här var jättevackert. "Fräscht" är ordet jag får i mitt huvud.

Postat av: Therése (Heartcore)
Publicerad 2009-08-20 13:25:11

Läckert! Mitt gamla handbollslagsfärger, hade varit en perfekt sminkning för nån klubbfest :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-20 17:57:23

Emma! Idag är jag totalt avslappnad. Inget smink alls... :D



Fia! Nej, gult är kankse lite otippat som elegant färg. Men allt går! Tack så mycket!



Anki! Tack!



Therese! Ja, det är ju nästan synd att du inte spelar mer då! :D

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-08-20 20:43:27

Vilken fräsch make up. Tycker kontrasterna mellan de fransarna och det läckra gula var fint!

Postat av: Isabell
Publicerad 2009-08-21 08:33:03

Förstår inte vad du menar med misär, den här sminkningen var ju skitsnygg och fräsch!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela