Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Silver Metal Lover

Publicerad 2009-04-24 15:04:31 i Boktema 2009,


Mängder av silverskuggor här... Jag har använt Sterling och Sultry Silver från MAD Minerals, samt Diamond också från dem. Silver och Lucky Silver från Makeupcosmetics. En namnlös kopparröd skugga också under ögat samt Viva la Divas silverglittereyeliner.

Grunden är en vit stiftskugga från L'oreal. Ovanpå den lade jag sedan Sterling på hela ögonlocket upp till brynet. Sedan ville jag få en mörkare skuggning i globlinjen och använde Sultry Silver (mörkgråsilvrig) för att få djup. För att få skiftningar i silverfärgen lade jag lite av Lucky Silver (varmare, mellanmörk) runt Sultry Silver och blendade ut den i Silver (ljusare silver). Sterling är rent silverfärgad och mycket lik Silver, om ni är intresserade att veta. De är helt utbytbara.

För att få mer ljus i makeupen lade jag en aningens Diamond i inre ögonvrån och precis under brynets högsta punkt.
Under ögat målade jag en röd linje. Den symboliserar Silvers hår i boken och blev kanske ingen riktigt lyckad manöver för den här makeupen. Linjen fick löpa en bit ut mot tinningen. Sen klistrades lösögonfransarna på och jag målade lite silverglitterliner längs skarven samt smetade silverglitter på själva fransarna. Även ine ögonvrån fick silverglitter.
Ja, det var det... Massa silver i den här makeupen. :D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-24 15:08:17

Åh, vad läckert! tycker visst att den röda linern var en lyckad manöver, det blev ju ashäftigt! Är väldigt förtjust i denna, silver och rött är ju vackert ihop! Har aldrig testat kombin förrän nu, så detta är en tämligen ny insikt för mig:)

Postat av: Josephine
Publicerad 2009-04-24 15:19:33

Supersnyggt! =)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-24 22:11:48

Silver är också något man inte ser så ofta, speciellt inte en hel makeup som denna. Riktigt snyggt tycker jag! Sen det röda under gjorde din make lite evil (bra bra bra!). :D

Postat av: Suss
Publicerad 2009-04-24 22:30:12

snyggt!!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-25 00:16:09

Jädrars va läckert det ser ut! Riktigt metalliskt! Jag är så imponerad att ni kan så mycket böcker och författare, och att ni hinner läsa överhuvudtaget. Det tar mig flera månader att ta mig igenom en bok!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-25 00:16:24

Jädrars va läckert det ser ut! Riktigt metalliskt! Jag är så imponerad att ni kan så mycket böcker och författare, och att ni hinner läsa överhuvudtaget. Det tar mig flera månader att ta mig igenom en bok!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-25 13:22:32

Emma! JA, silver och rött är fint, men kanske inte till röda ögon...



JOsephine! TAck!



Alex! Lite evil är bra!



Suss! Tack!



Marina! Ja, läsa är så kul men man gör det lite i perioder.

Postat av: CC
Publicerad 2009-04-27 18:50:53

Läckert gjort! Jag älskar silver :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela