Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layering Decadent Drifter

Publicerad 2009-04-23 15:22:07 i Naglar - duokromatiska,

Här kommer ett inlägg ur arkivet. Bra att jag har några kvar eftersom mina naglar ser ut som skrutt efter olyckan. Men, jag har fotat Paper Chasing med bruten nagel idag, så ni kanske får se hur illa det är lite senare. :D

Decadent Drifter har varit ett litet sorgebarn för mig. Gång på gång har jag försökt hitta en variant med layering. En never ending story kan alltså tyckas, men här har jag hittat den ultimata partnern till Decadent Drifter! Crystal Baby Ice!

Vilekn tur att jag inte bytt bort eller kastat Misa Decadent Drifter! Jag har varit nära både en och två gånger då den inte blivit bra i något av mina layeringförsök. Nu är den matchad av den perfekt ljusblå Baby Ice och färgen blev då även med layering perfekt! Enda problemet är att jag lackade naglarna för sent på kvällen, inte kunde fota utan skulle göra det på morgonen, och då hade kuddavtryck i lacket... Nåja, ni ska se på färgen, inget annat.


Duochrome!!! Härliga rosa och lila skimmerdagrar över en isig blå bas! Decadent Drifter är ljuvlig! Och som sagt, den funkade ine över vitt och inte över svart, men baby blått! Yay!!

Kommentarer

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-04-23 19:38:23

Verkligen grym kombo!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-23 20:23:02

Adrasteiah! Ja, det är lite sommarfräscht.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-04-25 12:58:53

Yay! Äntligen fick du det att funka för dig:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-25 13:40:00

Sanna! Ja, det var bra att komma på hur man skulle använda det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela