Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cover Girl LashBlast Mascara

Publicerad 2009-04-26 14:46:31 i ,


De här mascaran såg jag fram emot att testa! När jag httade den hos Kicki.be så skyndade jag mig att beställa den. Så bråttom faktiskt att jag köpte den i brunt bara för att få den NU! Genast! När den väl landat i brevlådan blev det dock inte av att prova genast. Nu har jag dock testat den, för första gången, och här är mitt första intryck i en liten reension.

Borsten är stor och galet tät och den greppar alla fransar. Inte illa alls! I alla fall inte om man får borsten nära fransrötterna vilket jag tycker är knepigt med en sådan bamseborste...
Ni ser mascaran i sin orangefärgade tub, mina osminkade ögonfransar och borsten här ovan.
Nå, med mascara på fransarna då? Hur ser det ut?

Så här ser det ut. Inte perfekt. Mascaran är lite för tung och våt. Jag tror den behöver lite tid på sig för att sätta sig och få rätt konsistens. Den vill klibba ihop fransarna lite och då reagerar jag med att dra ett drag till med borsten och då blir det klumpar. Som ni ser. Den är dock inte en katastof på något sätt, men kanske att man behöver en genomkamning av fransarna om man är petig. Fransarna ökar dock dramaiskt i volym. Lite för att de klibbar ihop naturligtvis. Borsten får bra grepp så skulle den vara mindre våt skulle det nog bli prima. Kanske man ska testa att torka av borsten en aningens innan appliceringen? Jag hatar i och för sig alla extra moment. Jag kommer nog köra så här fram till dess den torkat upp lite av naturen. Den bruna färgen är ganska mörk dessutom så den verkar funka bra som vardagsmascara. Jag tror jag kommer gilla den här och därför ska jag spara min recension här i arkivet några veckor så vi år se om jag reviderar min uppfattning eller ej. ;D

Nu har det gått några månader. Nej... Den blir ingen vinnare i min bok. Tyvärr. Den är inte dålig alls och kan nog passa någon som gillar en större mascaraborste, men jag vill ha en smalare borste än denna. Istället för den här har jag fallit för Super Thick Mascara från samma märke. Borsten där är mycket mer i min smak. Men, som mascara betraktat är det alltså inget fel på denna. Finns fortfarande på kicki.be oc kostar under hundralappen. 89 kronor kanske? Minns inte, men som sagt, för den som gillar en större borste och vill ha volym är den inte så tokig.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-26 15:09:28

Bra recension! Mascaran verkar det dock vara lite si och så med, inte riktigt vad jag letar efter...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-26 19:31:02

Emma! Nej, den är inte vad jag söker heller. Men det är kul att leka ANTM-reklamfilmsutmaning när man sminkar sig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela