Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Wild Child

Publicerad 2009-04-11 16:25:18 i Naglar i grönt,

Okej, vi behöver något ur arkivet, eller hur? Dagens naglar är inte i närheten av så här färgglada, jag har precis lackat om till OPI GoldenRules, men, den här godbiten har väntat länge nog. Ett riktigt gammalt arkivinlägg...

Tokgrönt! Underbart och roligt lack med fullständigt galen grönfärg!

På bilden ser ni två lager av CC Wild Child över en Redi base coat. Wild Child är lite Jelly-aktig i konsistensen. Tjock och nästan lite dallrig på penseln. Men den torkar föhållandevis snabbt även utan överlack och den har inga dåliga egenskaper jag kommer på så här.

Det här är en kall knallgrön nyans som inte väjer för att synas. Gräll är ordet, men på ett lekfullt och glatt sätt. Man kan inte sluta le när man har naglar som målats med Wild Child! Sen är det inte ett lack för den som är blyg. Man syns. Naglarna syns. Små barn pekar på en på bussen och säger till sina mammor: "Titta, tanten har gröna naglar!". Så gröna är naglarna i Wild Child. Och jag är så glad att denna lilla exhibitionist bland nagellacken hamnat i min ägo.

Kommentarer

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-04-11 17:02:05

Haha, vilken rolig beskrivning på en galen färg! Jag har längre funderat på att klicka hem denna men jag är nog lite för blyg för att bära upp en sån färg =)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-04-11 19:09:48

Jag vet inte vad jag skall tycka om det...När jag ser bilderna tycker jag WOW!!! Men på mina egna naglar kanske jag skulle störas av att det är så utsickande? Måste nog testas för att riktigt veta

Postat av: Caroline
Publicerad 2009-04-11 20:51:18

gaaaah! sjukt snyggt!!!

Postat av: Tina
Publicerad 2009-04-11 21:29:50

sv: Tack! Extra roligt med ett sånt bra "betyg" från dig. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-11 21:54:07

Adrasteiah! Ja, det är ett lack som skriker ut sin närvaro!



C-N! Definitivt ett lack man måste känna för när man bär det!



Caroline! Ja, väldigt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-12 23:44:38

Det här lacket tycker jag faktsikt är vackert! Mkt snyggare än dirty sexy money...

Postat av: Lackoholic
Publicerad 2009-04-13 20:54:19

Haha om ungen hade kallat mig för tant hade den fått en smäll! ;) Jag älskar denna färgen, vill ha!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela