Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Paper Chasing

Publicerad 2009-04-23 18:37:26 i Naglar i grönt,


Brutna naglar till trots så tänker jag visa mitt senaste gröna lack, Paper Chasing från China Glaze sommarkollektion Kicks.

Tre lager lack och det är lätlackat och torkar normalsnabbt med Redis Top Coat. Det är en enorm lyster i det, nästan så det glöder grönt, om man nu kan tänka sig det. Flera personer har kommenterat färgen och några till och med positivt!
Det är inte mitt favoritgröna, långt därifrån, men det är sommargrönt och glansigt och ser glatt och vänligt ut på naglarna.

Ja, ni ser den smärtsamt brutna långfingersnageln? Det gör ont, kan jag lova. Jag kan knappt tvätta händerna och removern igår för att ta bort glitterlacket Dragon's Breath... Ja, jag vill inte ens tänka på det. Men, naglar växer ut igen. Kanske kan vara bra att ha korta naglar nu när den intensiva trädgårdssäsongen börjar. Men hur jag ska kunna rensa ogräs med en så öm fingertopp vet jag just inte. Men, det finns så mycket större problem, man ska inte klaga på en bruten nagel.

Glansigt sa jag att lacket är. Det har även en lite glasaktig känsla, som man skulle kunna se igenom det. Det innehåller små, små skimmerpartiklar som fångar ljuset och ger det lite extra oumpf. Överlag är det ett lack jag rekomenderar alla grönälskare. Vill man ha naglar som verkligen ropar ut sitt gröna, sköna sommarbudskap så är det en färg man inte får missa. Mer diskreta grönvänner kanske ska passa dock, för det är inte i närheten av subtilt och går inte at tgöra osynligt. Nej, det lyser grönt! Och, jag fick chansen att fota det i solljus!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-23 19:03:14

Jag tycker att det är riktigt fint faktiskt! Det vackraste gröna nej, men helt klart vackert! och dina korta naglar är med fina, men förstår att den brutna är obehaglig...

Postat av: Linda H - en make up artist
Publicerad 2009-04-23 19:32:29

Emma P, min mor sminkar sig själv, men inspireras en del av bloggen =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-23 20:19:48

Emma! JA, det är inte så skönt med nageln... Men man får ta det onda med det goda och vara tacksam att man inte har värre sorger...

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-04-23 20:20:03

Tjusigt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-23 20:37:42

Aaaaj, åh, ser inte skönt ut på långfingret. Jag lider med dig, verkligen! Jag gillar det här lacket och funderar på att beställa det nästa gång, men om det finns något snyggare i liknande färg så väljer jag nog det istället.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-23 21:07:26

Kerstin! Ja, en pigg färg!



Alex! Ja, jag tror nog du skulle gilla detta.

Postat av: Therése
Publicerad 2009-04-23 22:49:44

Lysande grön färg, härligt värre!

Postat av: neglelakkmani
Publicerad 2009-04-23 23:21:16

Lakken er knallfin, men au, den fingeren din så ikke god ut! God bedring til den!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-24 07:05:31

Therese! JA, den lyser verkligen!



Neglelakkmani! Det är fortfarande ömt och känns obehagligt att komma åt fingret. Fan, fan, fan... Men, man får hoppas att den växer ut snabbt. Tack för omtanken!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-04-24 09:47:07

Wow, det ser mycet grönare ut här än på flaskbilderna jag sett

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-04-24 13:21:11

Aj,aj, aj vad ont det ser ut att göra! lacket är ju så fint. Måste nog ta och beställa det:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-25 13:28:34

Kajalen! Ja, det är väldigt grönt!



Sminkjante! Ja, det gör ont. Fortfarande... Stackars mig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela