Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Riley

Publicerad 2008-09-01 21:06:29 i Naglar i rött,

Hallå mina vänner! Äntligen är jag hemma från jobbet! Oj, vilken dag... Ja, ni vet ju hur kul den började. Efter att jag gett mig iväg så fortsatte ödet att servera mig allehanda överraskningar. Nummer ett var att tunnelbanan var strömlös. Nå, det går ju ersättningsbussar. Jag knallar till busshållplatsen och inser ganska snart att jag kommer missa min anslutningsbuss till jobbet... Ersättningsbuss efter ersättningsbuss passerar förbi vår stadigt växande, väntande skara av vilsna resenärer utan att stanna. Inte så konstigt då de var så packade med folk att passagerarna praktiskt taget hängde på utsidan av dem som i dokumentärfilmer från Indien eller andra exotiska länder med annan kollektivtrafikstradition. Om inte bussarna var överfulla så gick de tomma med glatt leende busschaförer och skyltar som upplyste oss om att de ej var i trafik. Jag undrar alltid var de är då? När fjärde bussen passerat mig gav jag upp och beslöt våga marchen genom cityterrängen även i mina stövlar med högst klack. Jag hann till  min "sena" buss och kunde därför ta del av den enastånde fortbildningsinsats vi skulle utsättas för på morgonen. Därefter kom olyckorna slag i slag. Raketer brändes av och brandlarm tjöt, lektionerna sög och lunchen tillbringade jag i kopieringsrummet. Men nog om detta. Här kommer er dagliga dos av Zoya!

Zoya Riley är en kalltonad krämig, bärig rödfärg. Det är del av Zoyas Vibe-kollektion och lite undrar jag ifall Essie och Zoya haft någon workshop tillsammans där man fått lära sig att man i en kollektion bör ha minst två lack som är tvillingar men gärna fler om det går. Nej, Riley har ingen tvilling i kollektionen men jag undar hur många som skulle se om jag bar den här eller Dakota även om de skiljer sig markant om man har dem sida vid sida.


Två tunna lager ger samma färg som i flaskan och total täckning. Ett lager kan räcka om man väljer att lacka mer flödigt. Det är dock ett lite kladdigt lack så jag tror det är bättre med två tunna faktiskt. Det är glansigt nog att bäras utan överlack om man skulle vilja det. Ni ser det utan överlack på bilderna.

Jag gillar den kalla tonen i det. Och att det är en lite dämpad röd utan att bli alltför dammig. Snyggt och damigt men ändå inte tantigt, skulle jag säga. Tänk er denna till grå ullpolo med stor krage och tweedbyxor!

Kommentarer

Postat av: Lotten
Publicerad 2008-09-01 21:12:10

That's it! Nu har du gjort det! Fått mig att beställa hela Vibe-kollektionen!



dansar runt som en galning o väntar på paketet

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-01 21:19:44

lacket är helt klart tjusigt... tror att det skulle funka fint till grå polo och tweedbyxor:)



Åh fy, vilken pissig dag! Jag avundas dig inte... Hoppas att morgondagen blir bättre! Min första skoldag dag har faktsikt löpt på friktionsfritt. Tågen har hållit tidtabellerna och vi fick sluta 40 minuter tidigare, skönt...

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-01 21:22:00

Uff, vilken dag du haft. Själv skulle jag bara sträcka lite på mig imorse och pang sa det i ryggen. Fick nån sorts nackspärr/ryggskott så nu är jag helt sned trots två sessioner i den lyxiga massagestol vi har på jobbet. Aj!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-01 21:34:20

Jag gillade det lacket!

Vissa dagar bara är för jävliga, jag hade min igår när jag skulle göra en sats tvål.

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-09-01 21:51:09

Fantastiskt knaptrig och läcker färg! Och vilka underbara naglar du har sminkan, URFINA! :)



Hoppas morgondagen bjuder dig på solsken och friktionsfria rutiner.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-01 21:56:14

Lotten! Jag tror du kommer bli väldgt nöjd! Jag är i och för sig en av Zoyas anhängare så jag är partisk! ;D



Emma! Vi har nog alla haft värre dagar, men jag ä helt klart glad över att få vänd blad i almanackan...

Skönt att din dag gått bra!



Ninni! Fy, vad hemskt! Oh, vad jag känner med dig! Min dag ter sig tänligen besvärsfri i det perspektivet. Har haft ryggskott så jag vet hur vidrigt det är.



C-N! Ja, ibland skullle man ha lyssnat på magkänslan och bara legat kvar i sängen.



Ifrith! Tack! Och ja, jag hoppas också...



Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-01 22:03:51

Fy vilken jobbig dag du haft! Tur att det iaf är rätt sällan sådär mkt går på tok på samma dag! Kram!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-02 06:09:43

Ika! Åh, egentligen var det inte så farligt. men det var ingen bra dag heller. En trist dag som hela tiden skulle sätta upp små hinder för en. Inga allvarliga saker hände ju och jag behövde inte li arg eller ledsen. Bara irriterad...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-02 07:24:37

Vilken underbar färg. Jag blir godissugen när jag ser det. MUMS!

Postat av: Badis
Publicerad 2008-09-02 09:19:56

Vissa dagar är såna där trista och allt går segt. Hoppas du får en riktigt skön dag idag istället!



Jag gillar också den kalla tonen i lacket, ett snyggt litet vampigare lack för damer som spelar krikett och dricker te i engelska trädgårdar;)



Sen: TUSEN MILJONER tack för brevet, vilka härliga kattskuggor! Jag blev så glad! Ditt paket är också på väg!



Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-02 19:13:26

Sminkjante! Ja, den ser så härligt körsärspajig ut...



Badis! Ingen orsak. bara kul om du gillar det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela