Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Real Silver Sharon

Publicerad 2008-09-14 17:12:21 i Emmas FOTD 2008,

Det var länge sen jag bidrog med en sminkning, så här kommer min lördagssminkning.


Grunden är Everyday Minerals foundation i färgen fairly light, formulan intensive. Under ögonen har jag använt MAC studio finish concealer i färgen NW 20. Ojämnheter i ansiktet har jag täckt med dream mousse concealer från Maybelline. För att fixera underlaget och matta ner har jag använt EMs finishing dust.


Brynen har jag målat med Clarins brynpenna i färgen lightest brown. Letar du efter en brynpenna så spana in denna, den är min absoluta favorit! Som grund för ögonskuggorna har jag lagt bare study, en paintpot från MAC. Paintpotsen ger ett kanonbra underlag och den största fördelen de har gentemot Lumenes Eye Make Up Base är att den blir riktigt fin på egen hand. Lumene är inte så snygg ensam och missar man att "måla över den helt" kan det bli ganska trista skarvar. Det problemet finns inte med bare study, som klarar sig utmärkt på egen hand. Bare study upp till brynet alltså.


Efter grunden, drog jag ett ganska kraftigt streck med feline, en fantastisk kajalpenna från MAC, strecket suddade jag sen ut lite med en pensel. Därefter applicerade jag en silverskugga från L'oreal, real silver från color appeal platinum-serien, i inre delen av ögonvrån med en pensel. Yttre 2/3 av ögonlocket målades med en ögonskugga från Lars Wallin, i färgen Sharon. Skuggorna suddades ihop och lades även under ögat. Jag lät även de "undre" skuggorna gå ihop med dem på den övre delen av ögonlocket. När jag hade kommit så här långt bestämde jag mig för att mina egna fransar behövde lite hjälp på traven, jag tog därför en halv rad av H&Ms lösögonfransar medium och fäste ovanför mina egna fransar. Lite mascara för att få de egna fransarna att smälta samman med lösögonfransarna, Clinique lash power. Limmet dolde jag med Cliniques brush on cream eyeliner i svart. Som highlighter lade jag Isadoras gleaming eyeshadow i white silver upp till brynet, denna skugga applicerade jag även lite över de andra skuggorna, för att sudda ut gränserna. Inuti ögat målade jag med en svart kholkajal från Max Factor. Kinderna fick färg med mineralize rouget Gentle från MAC och läpparna målades med slimshine bare, även detta från MAC. Klart...

Ni får även se en bild på mina naglar, målade med Orly Midnight Star, ett lack jag har fått av Sminkan, ett stort tack till henne för det! På bilden ser ni även plastringen som pryder dessa flaskor. Den mycket plastiga plastringen... Lacket ser lite blåare ut på bilderna än vad det är i verkligheten, men eftersom jag är kass på bildredigering så får ni använda er fantasi...

Kommentarer

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-14 17:33:47

De färgerna passade dig perfekt!

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-09-14 17:41:51

Otroligt vacker sminkning på otroligt vackra du! Wallinskuggan såg ju helt galet intensiv ut i färgen eller har det med appliceringen att göra?

Postat av: Ida
Publicerad 2008-09-14 17:42:37

Sharon är ju riktigt läcker! Fin sminkning, den passar dig mycket bra.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-14 18:02:18

Kajsa: Tack så mycket! Både lila och silver är några av mina favoritfärger...



Ifrith: Tack så hemskt mycket! Wallinskuggan är väl pigmenterad, så den går att få riktigt intensiv. I början hade jag lite problem med att få den jämn, men med MAC 217 så funkar det bra...



Ida: Tack så mkt Ida! jag håller med dig, Sharon är grym!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-14 18:20:40

Elegant är ordet!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-09-14 21:48:48

Vilka fina ögon... Och vilken fin make up!! Vackert!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-14 22:03:04

Åh så snyggt och vilken vacker skugga Sharon är!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-14 22:54:39

Ninni: Tack så mkt!



C-i Tack tack, vad snäll du är!



Linda: Tack. Ja Sharon är faktiskt riktigt fin! jag är lite förvånad över att Lars Wallins smink inte har figurerat mer i bloggvärlden...

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-09-15 00:16:43

vad fint det var med de mörka blålila ögonen mot ljust peachiga läppar/ kinder! väldigt elegant, som många skrivit redan. Hade faktiskt också Dainty på mig idag, men min kombi var inte lika lyckad, skulle nog ha tagit något som passade läppisen, eller bytt ut läppisen..(ähum..ilandsproblem?)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-15 07:22:44

Snyggt som tusan. Gillar de ljusare inne i ögonvrån och över gången mot det lila är outstanding. Wallin skuggan stog jag och kollade på i somras men köpte den inte. Nu ångrar jag mig:( Lacket ser också finfint ut.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-15 09:24:14

Glamqueen: Tack så mkt. Jo, kombon blev bra, jag använder nästan alltid ljust läppstift till tyngre ögonsminkningar, så den är rätt beprövad:)åh dainty, det är också ett väldigt fint rouge! Jag skulle gärna köpa fler av dem rougen, men de är ju inte gratis och MAC är ju långt bort. Nåja, får njuta av det jag har.



Sminkjante: tack så mkt snälla du! jag är också väldigt förtjust i den ljusa innervrån, tycker att det gör sig snyggt till mina ögon... Visst är Sharon en snygging, men jag tycker nästan att den är lite svårjobbad, iaf om man ser till priset...

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-09-15 10:01:37

Måste bara tillägga: oh så underbart du har matchat! Naglarna var ju helt gorgeous till maken :D

Postat av: Therese
Publicerad 2008-09-15 16:44:06

Riktigt läckert!

Postat av: Nostalchic
Publicerad 2008-09-15 18:08:55

Mycket snygg och klädsam makeup precis i min smak.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-15 19:25:16

Du är så vacker och skriver så bra, Emma, att det är en ära att få ha dig här! Jag hoppas få se mycket av dig! <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-15 19:37:54

Sofia: Tack så mkt! vad kul att du tänkte på det! Det gjorde jag...



Therese: Tack tack!



Nostalchic: Tack så mkt, vad kul att du gillar det!



Sminkan: Tack detsamma underbara Sminkan! Det är väldigt kul att få vara här, och du ska inte tro att du blir av med mig så lätt;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-15 22:15:46

ögonen ser helt fantastiska ut- lacket också

och jag älskar pärlhalsbandet utanpå polon

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-15 23:30:58

Tack söta du! Jag blir jätteglad över att få höra så snälla saker:)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-16 21:23:05

Riktigt bra beskrivning. Du är ju så fantastiskt vacker!

Lars Wallin skuggan hur är den? Jag skulle kunna köpa för att förpackningarna är så läckra, men man vill ju ha nått bra också.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-16 23:12:43

Tack så mkt! Vad kul att beskrivningen är bra:) ja du, det är ingen billig skugga precis, jag tror att det är den dyraste skuggan jag har, i paletter får man ju mer för pengarna... skuggan innehåller bra med pigment och går att få intensiv, men däremot så kan jag tycka att den är lite knepig att få jämn på ögonlocket. Det funkar rätt bra med MAC 217, men med en sämre pensel är det lite knepigt... Det är alltså ingen dålig skugga, men den kräver lite jobb. vet inte om den är värd 215 kronor direkt. Jag måste erkänna att jag köpte den mkt för märket och förpackningen, och de kan jag verkligen inte klaga på:)

Postat av: Ellinor
Publicerad 2008-09-18 13:22:00

Hej! Du känner inte mig, men måste bara få säga att du är otroligt vacker!! Lyllos!! ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-18 14:08:46

Ellinor: Oj, tack så mycket, vad glad jag blir:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela