Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Och så dagens naglar då...

Publicerad 2008-09-21 18:41:04 i NailArt,

Dagens andra manikyr om vi ska vara petiga! Och dagens sjätte inlägg... Jag vet inte, men den här helgen borde jag få pris för flitigaste bloggerskan! Jag är stolt över mig själv! Vad säger ni? Är jag inte fantastisk!! Ja, jag vet, självberöm luktar illa... Tack för den påminnelsen. :D
Var var jag någonstans? Ja, naglarna. Flugsvamparna blev ju inte långvariga och sedan hade jag lite beslutsvånda men landade på OPI Parlez-vous Opi? Det visade sig vara ett lyckokast! Men låt oss börja med att betrakta "olyckan" en stund:

Japp... Ni ser. Inte roligt alls. Hade inte hjärta att klippa ner alla lika kort, dessutom är det faktiskt för kort föra att vara bekvämt. Jag klippte dock ner alla ganska kraftigt. Ett tag lekte jag med tanken korta på vänster, långa på höger, men hallå, så kan man ju inte göra. Och dessutom, så hade jag lagom brutit en på höger när de på vänster vuxit ut.
Nå, efter att ha begrundat detta en liten stund så bet jag ihop, igen. Tog mitt OPI NNS och grep mig an den manikyr som ska få sitta minst till och med måndag kväll. Gärna längre. Nu är det inte så roligt att swatcha så jag tänkte bli mer långvarig med mina manikyrer. Vi får se hur det går. Jag valde en färg jag vet att jag gillar. Gårdagskvällens försök med Sacred Heart som jag visade imorse har avskräckt mig från experimenterande just nu. jag ville ha stabil, bra och lugnande färg. Något jag kan tänka mig att ha i flera dagar. Oj, jag upprepar mig. Bortse från det och titta på detta istället:

Säg att det är sött! Säg att det är sött!! Jag tycker det är sött!
Ett lager OPI Parlez-vous OPI? och så lite nailart á la Sminkan! Yay! Nästan så man glömmer den stympade looken!

Det är en liten droppformad kristall och så ett par spontana streck i guld. Spontana då jag inte riktigt får det hundra lika på höger och vänster hand. Tycker ändå det blev ganska lyckat och jag kan se mig själv med den här manikyren nu ett tag. Sen hoppas jag att min långfingersnagel växer snabt som attan. Det ser rumphugget ut som det är nu. Men vad ska man göra? Jag hade aldrig drömt om att kunna få så långa naglar som jag hade till olyckan, och det här är ändå bättre än hur mina naglar var förr. Man får se till det och vara glad för det man har!

Nu tänker jag inte publicera ett enda inlägg till idag, hur mycket ni än ber mig! Fast det finns några jag slängt ihop i helgen som ligger i... tamtatamtataaa... arkivet! :D

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-21 19:18:34

The season of nails breaking.. Idag rök min ena tumnagel också! Usch. Och så usch igen för att jag inte alls passar i det där lacket. Fusk!

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-09-21 19:36:08

Så underbart efter en dags jobb komma hem och "mysa" framför datorn framför allt då du varit så flitig! Fanns så mycket kul att läsa idag (som alla andra dagar). Beklagar nageln dock :/. Det var bra surt, men sånt händer.



Ha en underbar vecka du härliga bloggerska! =)

Postat av: Anja
Publicerad 2008-09-21 19:50:39

En liten fråga bara? Finns det möjlighet att i arkivet även lägga upp kategorier efter märken?? Använder ofta din blogg som hjälp när jag ska beställa nya nagellack och då hade det varit bra om man kunde se tex alla OPI, Misa, China Glaze osv... Skulle underlätta för mig i mitt svåra nagellacks-missbruk :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 20:11:30

Chaosophia! Nej, inte en till nagel... Stackars dig! Och stackars dig som inte passar i Parlez-vous. Jag gillar den som fan! :D



Ifrith! Härligt att få stå till tjänst!

Och tack! Jag känner mig lite härlig faktiskt, när du säger så!



Anja! Nej. Blogg.se ger bara en möjlighet till kategori. Jag valde färg framför märke. Man kan söka i sökrutan med varierande framgång. Eller fråga mig. Det ligger ju som sagt 50 opublicerade notd och skvalpar, så ditt drömnagellack kan ju finnas där! ;D

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-09-21 20:50:49

Det där var otroligt snyggt!!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-21 20:53:45

Dina naglar är snygga så här korta med...speciellt med den manikyren:)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-21 21:20:58

Det är sött!!! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-21 21:31:56

Det ser jättefint ut, och sött! Parlez vous Opi är inte så tokig, och dina små konstverk på nageln är jättefina, så du fortsätter med nail arten iaf:) Synd om nageln, men du har ju många kvar:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 21:35:56

Fåfängan! Tack! Vad kul att du gillar!



C-N! Jag tycker själv att jag gjorde det bästa av situationen!



RQ! Jag tycker det jag med! :D



Emma! Ja, lite nailart var jag tvungen att ha! Och ja, även om jag klippte ner alla så är inte alla katastrofkorta. Men jag grämer mig över långfingret fortfarande...

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-09-21 21:49:32

Jo men visst är det sött allt! :) Väldigt tjusigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 21:57:21

Johanna! Jag tycker det. Jag är nöjd! Förutom med nagelolyckan då...

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-09-21 21:57:35

jag gillar egentligen korta naglar mer än långa, även om mina fingrar ser lite stumpiga ut med korta och mörka naglar, så jag filar faktiskt ner dem till 1-2 mm varje vecka. men om du förlorade lite glam med nagellängden kompenserade du glammet med nageldekorationen! VÄLDIGT SÖTT!! och det på ett bra sätt! min parlez-vous väntar fortfarande på att få användas, men jag sparar den till en annan outfit. Nu vill jag ha kanelfärger på mig och det inkluderar Crepes Suzi-ette.

Fast nu när du viftar sådär med parlez-vous kanske jag slänger om planerna. den är så snygg på korta naglar :) ha en bra vecka!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-09-21 22:00:25

mitt namn kom inte med..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 22:00:57

Anonym! Vilken trevlig kommentar! Jag tycker själv den passar perfekt på mina korta naglar! Ha en bra vecka själv!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-09-21 22:08:11

hallå Sminkis! postningen krånglar, så det är jag som är "anonym"..bara så du vet!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-21 22:58:05

Det där med att ha långa på ena och korta på andra är hur trist som helst - själv spelar jag altfiol och har dragits med det i x antal år. Då blir det ju hur surt som helst när en nagel ryker, men du har i alla fall många fina långa naglar kvar att leka med. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-22 06:07:35

GQ! Okej! Vad bra att veta! Det har varit helt kockobello med kommentarsfunktionen...



Kajsa! Nja, jag tycke ju inte jag har några långa kvar. Men det handlar ju egentligen om milimeter... ;D

Trist att inte kunna ha långa naglar, men häftigt intument du spelar! Jag önskar så att jag vore lite mer musikalisk...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-22 08:23:16

Och nej, jag älskar självberöm! Tycker det är såå himla härligt att höra! Du är verkligen helt galet produktiv, otroligt att du hinner med. Jag får väl vara glad om jag kan posta ett inlägg om dagen när jag ska jobba...

Postat av: Ninjah
Publicerad 2008-09-22 08:28:45

Jag har en fråga:

varför målar du aldrig naglarna helt, utan bara en rektangel med "nagel"-ram?

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-09-22 08:52:22

ajaj va trist, tur att dom växer ut igen...lacket var jättesnyggt & guldet samt kristallen urgullig ;)

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-22 13:30:20

Men stackarn vad den såg eländig ut. Men vilken förändring det blev när du lackade! Jättefint!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-09-22 16:51:07

Läckert som alltid när det gäller dig!

Om du har tid att svara, vad använder du för dekorationsfärg för att få så snygga guld-streck?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-22 17:28:26

RQ! Ett om dagen måste du hinna med! Vad ska jag annars roa mig med, om inte din blogg?



Ninjah! Det beror nog på penseln till viss del. Pro Wide är bred nog att täcka nästan allt och då blir det bara ett drag. Sen undviker jag gärna att måla på huden och då blir det bland en kant som är bar. Det stör inte mig så jag låter det vara så. Ibland försöker jag komma närmare ytterkanterna men då kladdar jag så lätt.

Svaret är alltså att det inte är någon direkt tanke bakom, mer lättja.



ItM! Man får trösta sig med lite nailart när naglarna är så här...



Ninni! Nagellack gör i alla fall situationen bättre. Men den ser så trubbig ut mot de andra...



Pixelpig! JAg svarar alltid, om jag minns. Någon har säkert slunkit ur nätet...

Ja, färgen är från Color Clubs Art Club-serie med nail art färger. Finns hos 8ty8 bland annat. Det är sett ganska tjockt lack med lång, smal pensel.

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-09-22 20:07:24

Såg din kommentar där om varför du inte målar "hela" nageln. Jag som är så grymt impad av hur perfekt du får till formen ställer mig lite frågande till en kommentar som undrar varför du inte målar ända ut i kanten. Det är väl en smaksak kanske, men för mig är det just det där jag eftersträvar, den perfekta gränsen i form och bredd mellan färg och nagelkant liksom :) Du är en fena på det där!

Postat av: Therése
Publicerad 2008-09-22 20:17:04

Pris till dig för helgens flitigaste, och skitsnygga naglar!! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-22 22:05:01

LGB! Jag har aldrig egentligen funderat över just sådana saker. Jag bara målar. Det är samma som med nagelformen. Jag filar inte och har mig utan det blir som det blir. Usch, vad omedveten och slarvig jag låter. Kul om det blir "rätt" då! ;D



Therése! Bra! Jag vill ha pris! Jag är fortfarande imponerad av mig själv! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-22 22:05:01

LGB! Jag har aldrig egentligen funderat över just sådana saker. Jag bara målar. Det är samma som med nagelformen. Jag filar inte och har mig utan det blir som det blir. Usch, vad omedveten och slarvig jag låter. Kul om det blir "rätt" då! ;D



Therése! Bra! Jag vill ha pris! Jag är fortfarande imponerad av mig själv! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela