Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Peacock Feathers

Publicerad 2008-09-26 16:32:44 i Naglar - duokromatiska,

Oj, vad slött det är på bloggen. Ingen riktig fart på er och inte mig heller... Nå, fick ni inte nog av notd av mig och Emma igår, och det fick ni ju inte, så kommer här en läckerbit ur arkivet! Det här är ett av mina favoritlack! Det är så vackert att man nästan tappar andan! Och nu syns det inte ens att den är gammal på att naglarna är så korta. Från början av maj är den i alla fall. Men det är lika vackert nu!
image5107image5108
Ett underbart lack med skiftningar i lila, blått och grönt! Peacock Feathers är underbart! Jag gillar ju lack som skiftar mellan olika färger och det här är min favorit bland dem! Wow! Visst är det spektakulärt!
image5109image5110
Lacket kräver tre lager för att verkligen visa upp sig i all sin rikedom och prakt, men då får man verkligen lön för mödan! Kan man annat än  älska den här färgen? Vilken glans, vilket djup, vilka skiftningar! Som olja i solsken! Som påfågelsfjädrar! När jag bär det här lacket kan jag inte sluta titta på mina naglar och jag sitter och vrider händerna i olika vinklar för att ljuset ska träffa lacket på olika sätt och jag tröttnar aldrig på det!

Jag vet att det är tusen bilder i det här inlägget men för ovanlighetens skull är det befogat!
Nubars nagellack är kvalitetsnagellack, tycker jag. På mig har de hållit bra alla de fyra jag äger. Då råkar i och för sig tre vara glitterlack, men även den här håller väldigt bra. Jag använder China Glaze Strong Adhesion och Fast Forward som över-  och underlack, och det verkar fungera bra.

Mina Nubarlack har jag beställt från Nail de Royale. Där kan man också köpa andra trevliga nagellack som är lite mindre tillgängliga för oss svenskar som t.ex Jessica och Zoya.
Och ett lite tillägg, om man inte vill beställa från USA så finns Nubar även hos Nailshop i Sverige och trevliga Helen skickar lacken samma dag man beställer. Det är suverän service!

Kommentarer

Postat av: badis
Publicerad 2008-09-26 16:42:04

TACK för den här! Jag fick just den här i byte av snälla Sminkjante och nu vet jag hur skoj jag kommer att ha!:D Slurp!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-26 17:01:45

Coolt namn, coolt lack ^_^

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-26 17:42:22

Jo, det är visst fart på mig! Jag har ju väntat på att alla ska komma hem från jobbet och uppdatera sina bloggar! Hihi! Ska nog lacka naglarna senare fast först måste jag nog dricka lite champagne med min sambo av ingen anledning alls! Jo, förresten för att det är fredag!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-26 18:58:38

Åhhh vilket häftigt!!! Så coolt med de gröna skiftningarna.... herregud man kan ju ha hur många som helst, vet inte hur jag ska vrida mig sen jag hittade alla fantastiska bloggar här på Pretty!



Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-26 18:59:32

Så fantastiskt vackert lack! Bildspammet är befofgat, och det är verkligen kul att se bilder på ett så fint lack!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-26 19:04:20

helt fantastiskt! En dag ska ett PF hem till mig!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-26 20:31:10

Åh vackert, älskar verkligen nyansen!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-26 20:42:25

Badis! Jag såg att hon bytte bort det och att du fått det. Jag kan inte låta bli att tycka att hon är lite tokig som släpper en sådan dyrgrip! ;D

Nå, den hamnade förhoppningsvis i rätta händerna! Det är ett av mina absoluta favoritlack! Slår Galcier Bay Blues som är aningens mer "smutsig" och blek.



Kajsa! Det här är ultraläckert!



Ninni! Hehe! Jag dricker mousserande, men ingen äkta champagne. Lagom festligt för pyjamas och bästa vännen! :D



Marina! Jag vet vad du menar... Jag har fullständigt sjunkit ner i ett träsk av pigmentprover och nagellack. Men jag älskar det! Eller vänta, var det jag som drog ner i träsket? Jag minns inte längre. Men det är ett härligt träsk! :D



Emma! Bara för dig ska det komma en "gammal" eotd som kanske matchar. Lite i alla fall! ;D



Sanna! Ja! Det här är ett sådant lack man måste ha i samling om man gillar duochroma! Det är vackrast! Älskar!



Linda! Jag med!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-26 20:49:56

Oj, hick, det var god champagne, undrar om jag målar rakt nu... hihi. Det blir Depends vinröda nr 113. Köpte tre Dependlack för tio kr på Kvibergs marknad i lördags - fynd!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-26 20:52:35

Ninni! Åh, vilket fynd! Jag har beställt mer Nubar, dock inte till det priset... :D

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-26 22:41:23

Riktigt snyggt! Förstår att det är ett av favvo lacken.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-26 23:45:06

Haha, du är ett gull!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-27 12:29:38

C-N! Ja, det här får du inte missa!



Emma! Visst är jag! ;D

Postat av: Maja
Publicerad 2008-09-27 20:40:17

Fint! min kompis hade ett liknande från rimmel, och jag är så himla avundsjuk.



Men, jag har en fråga, som jag har ställt till RQ med, men jag tänkte att jag frågar dig med, för snabbast möjliga svar ;)

Jo, hur mkt tror du att frakten för sju nagellack från H2T kommer att kosta? Man (jag?) kan ju inte se det och det gör mig galen!



Kramar, Maja

Postat av: Alina
Publicerad 2008-09-27 20:44:24

Godkväll på dig! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-27 21:59:24

Maja! Du tänker säkert på Rimmels Mania? Det är blågrönt men inte duochromatiskt.



Angående frakten från H2T, 5-7 lack kostar $15.10 i frakt.

Nu vill man ju veta vilka lack du beställt1


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela