Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Catherine the Grape, del 2

Publicerad 2008-09-30 10:12:12 i Naglar i lila,

Jag är hemma idag. Den där natten utan sömn före måndagen förebådade en gräslig huvudvärk  som inte släpper. Känns som när man har bihåleinflammation men utan snuva. I alla fall inte särksilt mycket snuva. Ja, ni vill inte veta om mitt allmäntillstånd, men om ni saknat en dagens morgonsminkning så vet ni nu varför. Jag har inget smink idag. Jag funderar på att måla om naglarna, men tror faktiskt inte jag klara av lukten av remover och lack med den här känslan i huvudet. Vi får se om det lättar framåt eftermiddagen. Det ni kan få, och dessutom hur mycket som helst av, är inlägg ur arkivet. Det här är det äldsta av dem som ligger opublicerade. Mitten på april kommer denna notd ifrån. Har ni önskemål om fler notd under dagen så säg en färg. ;D

April 2008
Ja, hon har varit med förut, men då hade jag inget dagsljus att fota i. favorit i repris: Catherine the Grape!
image4730image4731
En trevlig och diskret rosalila från OPI. Rosalila om man tar ett lager, som här på bilderna, mörkare lila om man tar två! Det är ett pigmenterat lack som torkar fort. Det räcker med ett tunt lager så har man full täckning och färgen i flaskan. Trevligt de dagar då manikyren måste gå snabbt!
Det är en färg som väcker rätt få associatoner hos mig. Jag ser definitivt inte Katarina den Stora framför mig. Jag tror hon skulle ha föredragit en vampigare och mer dramatisk färg. Det här är ett lack för lärarinnor. Japp, det är det! Lärarinnor som skriver dikter för byrålådan! Eller hur! Men sådana lärarinnor är trevliga och goda människor och det här är ett trevligt lack! Jag är glad att ha det i min samling. Ska jag på anställningsintervju är det här lacket för mig! Dessutom är det bra för det känns som ett året-runt-lack. Sommar, vår, höst och vinter så fungerar färgen. Den är snygg men inte för snygg. Lagom på alla sätt. En klippa i samlingen!

Kommentarer

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-30 10:35:09

Tråkigt att du mår så dåligt! Var som vanligt här och skulle kolla ditt smink idag... men tji fick jag! Det går lika bra med naglar, det är precis lika roligt! Håller på att lägga upp bilder hos mig på mina senaste lack som kom igår! Krya på dig!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-30 10:35:56

Och jag håller med... hon är snygg, Catherine!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-30 12:25:17

Marina! Nagellack är alltid roligt! Även när man är sjuk, faktiskt! Fick precis posten och då kom det tre nya!! :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-30 13:24:26

Krya på dig. Gillar färgen på detta lack men har inte köpt det än. Brukar glömma bort det när jag ska beställa.

Postat av: skosoet
Publicerad 2008-09-30 13:50:01

Lila!

Postat av: Maria
Publicerad 2008-09-30 14:13:35

Det är trevligt att ha ett lack som man kan luta sig mot de där dagarna då det står still i huvudet tycker jag :) För mig är det nog neutrala Room with a view från Essie, en gräddrosaskimrig historia.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-30 15:47:58

Sminkjante! det är ett rätt anonymt lack. Numera bortbytt dessutom!



Maria! Ja, men det här är utbytt mot lite Crackle-lack på bytessiten!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-09-30 16:08:33

halloj, Sminkis! Idag (och igår..)är du i gott sällskap, för jag mår precis som du skrev att du gjorde! det är bara soffa, täcke och Glamour som gäller! (fast du bodde utan tv, kommer jag ihåg nu)

Tv (och särskilt Glamour)är så lagom hjärndött, perfekt för dessa dagar, värdelöst annars. Krya på dig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-30 16:13:31

Haha, snyggt med inte för snyggt är nog en bra beskrivning:) Det ser fint ut, men inte sådär så att man kastar sig över 8ty8 eller H2T i omedelbar jakt efter detta. Hade russian collection varit ny på marknaden nu hade jag nog köpte det, men nu finns det så många andra fina lack jag vill ha som får gå före...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-30 16:14:34

Oj, glömde säga stackars dig och krya på dig! Förstod att du var sjuk när det inte var nån EOTD i morse... Stackars dig, krya på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-30 17:54:53

GQ! JAg mår i alla fall bättre nu, tack och lov. Usch, vad trist det blir att inte göra något. Och TV-lös är bara tråkigt när man är sjuk...



Emma! Nej, jag sörjer det inte. Men det var trevligt!

Tack! Jag är på bättringsvägen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela