Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Moonshadow

Publicerad 2008-10-03 19:04:24 i Naglar - duokromatiska,


Eftersom Emma visade ett grönt polychromt lack igår så måste jag visa det jag använder just nu på mina naglar. Det är ett favoritlack! Underbara polychroma Moonshadow med vinröd bas och skiftningar i grönt, antikguld och koppar.


Magnifik! Lacket är verkligen skiftande och den vinröda basen så vacker. En härligt bärig ton med lila lyster. Den gröna lystern är väldigt attraktiv men svårfångad på bild.

Guldtonen är lite antikguldig. Den har alltså en lite grönaktig lyster den med. Sen finns alltså koppartoner. Färgen växlar mellan den kalla rödlila och de varma koppar och guldtonerna. Det glider på som en dröm, inga problem att lacka med det. Två lager krävs men det känns verkligen inte besvärligt. Det är helt enkelt ett toppenlack! Dessutom är färgen verklgen unik! Det här är ett pefekt höstlack och dessutom ett perfekt Sminkanlack!

Kommentarer

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-10-03 19:10:39

Ja, magnifikt är ordet! Otroligt snyggt och passar bra nu till hösten :)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-10-03 19:52:01

Ruskigt snyggt! Det här måste ju vara den egentliga Catherine The Great!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-03 19:56:23

Johanna! Det är sååååååå vackert!



RQ! Ja, absolut!

Postat av: skosoet
Publicerad 2008-10-03 20:39:27

Grymt läckert!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-10-03 20:40:34

Mmm, perfekt!

Det missade jag i min första Nubar-beställning (vilket ger mig en bra ursäkt att göra en beställning till på Nail de Royal :-)

Jag måste passa på att tipsa om ett lack jag tror är något för dig, Collistar har en höstkollektion på 3 lack som alla är fina men "violet glitter" känns som ett typiskt sminkan-lack. Riktigt rödlila och mättat med guldglitter. Köpte idag, så jag har inte provat på naglarna än men både provet i affären och flaskan ser underbara ut.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-10-03 20:42:34

Finfina toner!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-03 20:53:04

Skosoet! Ja! Jag älskar!



Pixelpig! Collistar är ett sådant märke jag aldrig sett IRL. Var hittar man dem?



Fåfängan! Ja! Det är fantastiskt!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-10-03 21:23:53

Otroligt läckert!!!

Collistar finns i min lilla stad där jag bor. Skall nog palla mig ner nästa vecka och spana in det Pixelpig tipsa om.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-03 21:54:38

Ahh, vackert! Duochromt är hett...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-03 22:31:03

C-N! Ja! Och bilder i bloggen sen!



Emma! Duochrome är definitivt hett!!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-10-03 22:47:49

Snyggt lack! Åh, för varje Nubar lack jag ser blir jag bara mer och mer sugen på det märket! Fresterska! :)

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-10-04 08:32:11

Collistar brukar finnas i parfymerier, jag har faktiskt aldrig köpt märket förut men föll pladask för detta lack. Expediten påstod att de var hållbara och lättmålade, vi får väl se.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-04 10:02:56

Ika! Ja, Nubar gör enastående lack!



Pixelpig! Jag får väl leta lite efter parymerier här i Stockholm. Jag är ingen person som ofta går på stan precis, men nagellack funkar alltid som morot!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-10-04 13:36:24

Pwetty! Duochrome kan nog aldrig slå fel.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-04 16:17:41

Chaosophia! Jo. Det kan det. Men sällan! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela