Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Midani Erbe Latte Corpo al Miele

Publicerad 2008-10-21 18:03:24 i Hud och hand,

Här ser ni en gammal trotjänare. Midani Erbe Latte Corpo al Miele.

Dessa fanns för många år sedan hos Naturapoteket. Jag föll för doften som är både honungslik och lite speciell. Jag har använt alla delar i serien men har endast kvar några få, dyrbara droppar av deras body lotion idag.
Den är ganska rinnig och lös. Den räcker otroligt långt och man blir otroligt mjuk och len av den. Först blir man lite tveksam till konsistensen. Som saftsoppa ungefär, inte kräm, om ni fattar hur jag menar. Den är alltså riktigt rinnig. En klick, eler pöl, av en enkronas storlek i handflatan räcker till båda armarna. Den är tokdryg!
Doften är stark och påminner om blomsterhonung men med något annat i också. Den sitter också i länge, länge. Kläder, sängkläder, ja allt man är i kontakt med, doftar sedan svagt av honung. Gillar man doften är det bra, gör man det inte... Ja, ni fattar. Alla gillar nämligen inte.

Jag tycker det är en härlig produkt. Den är verkligen mjukgörande på min hud. Dessutom kan jag ha den även på de delar av min hud som reagerar mot kraftigare krämer med kvisslor, som bröst och mage, lår och så vidare. Jag blir ofta torr på smalben och överarmar, men på känsligare hud reagerar jag mot feta, tunga body butters ibland. Den här tillgodoser både torra partier och känsliga utan problem. Jag älskar den! Och tänk vilken honungstreat jag får när jag tvättar mitt hår i honungsschampoo och sedan smörjer min kropp med denna och avslutar med min nattkräm med honung från Estland, ett fint litet byte från Badis! Då är Sminkan nöjd må ni tro! Honung, det är grejer det! Mums för både kropp och själ, hud och hår och te!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-21 19:00:53

Hmm, naturapoteket, nästan eko va:) Den verkar ganska trevlig, honung är som sagt bra. Du borde ha min ögonkräm också, tror det är honung i den. Fast å andra sidan kanske inte, du skulle nog bli galen om skuggorna creasade... Jag drack avkok på ingefära igår förresten. Men jag sköljde med saltvatten istf bakpulver, har för mig att det ska hjälpa mot själva halsontet. Ska bli mer ingerfärste och saltvattensköljning ikväll...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-10-21 19:27:54

Åh, jag har haft handcrèmen i samma serie och älskade doften!

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-21 19:55:41

Jag är så glad att du gillar gunkhumlan!:)



Du har alltid såna där mysiga produkter som inte så många andra har:) Alltid lika skoj att se vad du har i dina skattgömmor!



Postat av: BeautyRoxx
Publicerad 2008-10-21 20:06:03

Det låter ju som en jättebra produkt. Tillgodoser kroppens alla behov :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-21 20:37:34

Emma! Mmmmm! Honung!! Men nej, ingen "creasing" för mig, tack!

Hoppas halsontet går över.



Makeupoholic! Visst är den ljuvlig...



Badis! Haha! Ja, skattgömma är ordet!



BR! Nja, honung gör det, men kanske inte min body lotion.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-21 20:55:43

Det gör det nog, det är bättre idag, halsen iaf... ska mumsa ipren och lägga mig tidigt, och imorgon ska jag vara hemma och krya på mig:)

Postat av: Viola
Publicerad 2008-10-21 21:11:22

Den där är verkligen sjukt grym. Tycker bara att den blivit svår att hitta på sistone?

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-10-21 21:44:10

Jag har massor av deras handkräm med honungs doft. Blev lite fel i en beställning en gång, skulle ha 1 och fick 6. Luktar speciellt som du säger. Min kompis hatar lukten och för mig är den ok. Handkrämen är helt ok, går snabbt in i huden.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-21 22:43:51

har ett vagt minne av att jag såg en sån flaska på Life i Skrapan.. om du behöver en ny?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-22 06:29:41

Viola! Håller helt med. Men vi fick ju ett tips! Life i Skrapan!



C-N! Åh... handkrämen.... Måste in på Life och kolla om den finns!



GQ! Tack för tipset! Ska definitivt dit och kolla! Behöver bygga upp lagret!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela