Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Maybelline Deep Plum och IsaDora Purple Pearl

Publicerad 2008-10-18 08:56:40 i Läppar,


Det här är ett av mina senaste felköp vad gäller läppstift. Jag gillar inte alls det här stiftet. Visst, färgen är fin, men det är svårt att få den jämn och täckande.  Tidigare har Maybelline alltid varit ett säkert kort. Man har fått bra kvalitet för ett helt okej pris, men det här är inte okej. Det blir flammigt på läpparna. Dessutom är det så oljigt att det gärna flyter utanför konturen. Jag målar aldrig läpparna speciellt noga, jag kör stiftet direkt på läppen utan pensel eller konturpenna. Med det här stiftet kanske jag måste ändra på det. Fast då målar jag knappast läpparna med det heller. Jag tror denna i övrigt läckra lila färg kommer vandra vidare till en sopkorg. Tur att den var på kampanj när jag köpte den!

Samma trista problem har jag med IsaDora Purple Pearl.


Det är en mörklila färg som skulle vara så himla snygg om det gick att få den jämn på läpparna. Här är stiftet också oljigt och verkar inte vilja fästa i läpparna. Det gider runt och bildar otäcka färgvallar. Jag är verkligen besviken. Lila har alltid varit ett bekymmer med läppstift, vet inte varför. Hur som helst rekommenderar jag inte dessa båda stift. De är verkligen inte snygga på hur frestande de än ser ut i hylsorna.

Kommentarer

Postat av: Karin
Publicerad 2008-10-18 16:09:05

Ska du ändå slänga dem kan du ju lika gärna låta mig få prova dem! ler sött :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 16:22:08

Karin! Visst! Skicka en adress så skickar jag läppstift. ;D

Postat av: Karin
Publicerad 2008-10-18 19:22:39

Tack! Adress skickad med mail! :D kram på världens bästa sminkan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 21:57:26

Karin! Kram själv! Jag postar dem imorgon!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela