Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend 134

Publicerad 2008-10-19 09:58:02 i Naglar i grönt,

Pixelpig fick mig att minnas den här notd:n som liksom glidit in i glömskans arkiv. Faktum är att jag verkligen gillar det här lilla lacket och äger två flaskor så det inte ska ta slut för fort... Fantastiskt på egen hand, ypperligt för layering. En sorts Vino Verde färg, om ni förstår hur jag menar.

Så, två månader senare kommer den alltså. Notd från augusti!

Här är en liten pärla i Dependsortimentet! Gyllene, grönskimrande 134! Riktigt läckert! Det är ett skimmerlack som har dagrar i grönt men som håller en ganska låg profil. Lacket täcker på två appliceringar och är riktigt vackert på!



Trots den gyllene skiftningen så passar lacket min hudton. Förmodligen kan man se silvertoner i det likaväl, men det balanserar väl mellan varmt och kallt och kan nog passa både den rosa och den skära flickan väl. Mina fingrar ser dock väldigt rosa ut på bilden, men det beror nog mer på att kameran fick för lite ljus när jag fotade.

Den ljuvliga lilla gröna tonen i det påminner om den knappt synliga slöja av vårgrönt som man anar precis innan lövsprickningen blir riktigt märkbar. Den där månadsskiftet april/maj-grönskan som är innan björkarnas musöron är ett faktum. Den gröna ton som bara kvillrar som ett löfte, knappt märkbar men ändå där! Mindre grönt än så här kan inte ett grönt lack bli. Men det är ändå grönt. Ni förstår hur jag menar?

Hittar ni det här så köp det. Det är verkligen vackert! Dessutom är det diskret utan att vara tråkigt eller helt konventionellt. Jag rekommenderar det varmt!

Kommentarer

Postat av: [Slize The Size]
Publicerad 2008-10-19 10:03:55

Kikade på samma färg i går! Hur fin som hellst. .

Ångrar att jag inte köpte den :(





Postat av: moonstruck
Publicerad 2008-10-19 10:15:30

Åh, man får nästan lite vårkänslor:) Jag undrar om det skulle gå att få till en liknande nyans genom att franka det mintgröna dependlacket nr 131 (som är ganska svårburet på bleka fingrar) med en dutt silver och en ännu mindre dutt Outta bounds för att "gröna till det" ytterligare? Kvällens pysselstund är räddad:)

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-10-19 10:51:56

Visst är det fint! Fast du har rätt att det ger lite vårkänslor - men det kam man väl behöva när vi går med storm-steg mot november.. burr..

Glöm inte att prova att lägga Martini ovanpå nästa gång du använder det, om inte annat innan det ska bort, för att testa. Det var ju vad jag gjorde, men sen fick lacket stanna kvar på fingarna. Idag måste det bort tyvårr, varken längd eler glittermängd är riktigt acceptabelt på jobbet.. :-(

Tur att det finns snygga neutrala saker också!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-19 11:05:50

Åh, vilken vacker, skir färg!

Det har preciiiiiis öppnat ett Ica Maxi där jag bor, så jag uppskattar alla lacktips jag kan få :D Igår kom jag hem med ett röd-/guldglittrigt (perfekt över svart för lite "eldeffekt" tänkte jag) och ett blåglittrigt. Sedan stod det still i hjärnan :P

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-10-19 11:27:04

Det är superfint!

men hur får du det att täcka i två lager?

mitt vill inte täcka innan man haft på 4 lager :S inte alls speciellt drygt (plus att jag när jag tar bort det har skimmer över hela händerna :P)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-10-19 11:32:09

Mmm...det där var en mysig gröntonad sak. Ser också ut att vara ett lack som trollar bort eventuella ojämnheter och sådant?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 12:20:21

StS! Ja, nästa gång får du ta med det hem! Jag är väldigt förtjust i det!



Moonstruck! Oavsett om det blir likt detta eller ej så lät det som ett spännande projekt!



Pixelpig! Jag ska tänka på det! ;D

Jag har använt det under flera andra lack men inte Martini. Martini är så in i bängen svårt att få bort...



Sofia! Ja, det finns många godbitar i budgetlackshyllan! Depend är inte så dumt.



Johanna! Ja vet inte hur jag gör. Jag har inte haft problem med det i alla fall. Kanske tjockare lager än du tar? Men fyra... Det låter mycket.



Adrasteiah! Ja, det gör det! Det är en riktigt bra färg för snygga naglar!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-10-19 15:44:27

Svårt att få bort, PITA är bara förnamnet! Tack och lov att du tipsat mig om en bra och billig remover :-)

Nä, Martini ska nog användas invärtes utom vid mycket speciella tillfällen ;-D

Postat av: http://recenseramera.blogg.se/
Publicerad 2008-10-19 17:50:42

Härlig grön färg. :)

Postat av: Angela
Publicerad 2008-10-19 18:39:10

Som flyttande metall på naglarna och vilken härlig grön färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 18:56:25

Pixelpig! Jo, det är sant! Men de speciella tillfällena blir än mer minnesvärda med Martini på naglarna! Den är grymt snygg!



recenseramera! Ja, tycker jag med.



Angela! Ja, väldigt fin och lite annorlunda grön!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-19 21:04:01

Nice! Jag tror jag har vad man kan kalla den beige motsvarigheten till 134, nämligen nr 1026. Supermetallic!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela