Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Secret Peri-wink-le

Publicerad 2008-10-19 20:37:59 i Naglar i blått,

Här kommer ytterligare en gammal notd. Den har vilat sedan i september. Början av september till och med... Jag hade tänkt göra om den för bildena är inte bra och lacket bubbligt, men jag såg den hos NOTD idag och tänkte att det kanske är dags nu i alla fall. Hon verkar ju inte ha haft några problem med sitt lack, så jag kanske ska visa upp mitt elände då, för balansens skull. Så, här är den, från Operation Color, China Glaze Secret Peri-wink-le.

Periwinkle är ett namn på växten Vinca Minor som på svenska kallas vintergröna. Blommorna är svagt lilablå och de kommer väldigt tidigt på våren. Bladen är mörka och städsegröna. Självklart finns den i min trädgård. Att det här lacket skulle finnas i min samling trodde jag också skulle vara självklart, men nej. Det är det inte.

Färgen är fin, och glansen, men det är kladdigt, segt, rinnigt, bubbligt och allmänt eländigt. Jag lackar ur på lack som missköter sig. Det här är ett galet trist lack att lacka med då det hela tiden kräver maximalt engagemang och uppmärksamhet och ändå får bubblor. Men det ska få en chans till innan jag slänger det i papperskorgen. Kanske funkar det bättre en annan dag. Vem vet?


En bild från januari 2009 som liten uppdatering:

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-10-19 20:48:18

ÅH! Vilken sjukt snygg färg!

Postat av: Ems
Publicerad 2008-10-19 21:09:19

Släng det inte ifall du fortfarande inte gillar det efter andra chansen!! Ge det till någon stackars behövande som nyss blev tokkär i färgen! mig t.ex. ...hint hint ;) haha :P

Postat av: Ems
Publicerad 2008-10-19 21:10:29

ojdå, vad skumt med fetstilen mitt i texten.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 21:23:12

RM! Ja, det är det.



Ems! Okej, ska tänka på det. ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-19 23:03:07

Fin färg, men inte ett lack jag känner att jag behöver... Man kan ju trots allt inte äga alla blåa lack även om man skulle önska det:)

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-10-20 06:09:42

fin färg men jag tror inte det blivit snyggt med min hudton. Tråkigt att det va så dåligt att lacka med.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-20 06:09:54

Emma! Jag ska droppa thinner i den och se vad som händer... Och nej, man kan inte ha alla blå. Bara nästan!

Postat av: BeautyRoxx
Publicerad 2008-10-20 16:12:05

Underbar färg, men det är alltid tråk med bubblor. Bättre lycka nästa gång!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-20 18:08:44

BR! Ja, lite thinner blir nog räddningen.

Postat av: Sara
Publicerad 2008-10-21 18:40:44

Hmmmm. Vad konstigt att det kan bli så olika med samma lack! Men testa du lite thinner innan du ger upp helt. Ibland är det bara det som krävs. Tror det är den nya miljövänliga formuleringen som är boven i dramat, så ge den en släng kemikalier så ska nog allt bli bra. Lycka till!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela