Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Revlon Steel-etto

Publicerad 2008-11-27 17:26:14 i Naglar i svart, grått, silver,


Adrasteiah, den lilla otäckingen, fick mig ju att falla för Revlons lack ur deras Dark Pleasures-serie. Tre lack inhandlades och jag tror två till kan bli inköpta nu när jag fått lön... Underbara lack! Steel-etto va det första jag föll för när hon visade bilder på sin blogg, Drenched in Colors. Det är en blogg ni för övrigt inte får missa!

Steel-etto är en härligt skimrande grå nyans i mellanregistret. Riktigt stålgå, faktiskt! Det är mycket silverglans i det som ljusar upp det och det är definitivt inte i närheten av svart. Färgen är klädsam till min hudton och ser elegant och sofistikerad ut. Ett mycket bra val, med andra ord! Tack, Adrasteiah!

Jag har lackat med ett lager vSteel-etto, vilket räcker med min nuvarande nagellängd. Bubblorna beror på mitt tjocka underlack som inte ville samarbeta och ska inte skyllas på Steel-etto. Ni ser vilket fint skimmer det är i lacket! Mums!
Baslack, ett lager lack och lite nailart och så Poshé överlack på det.

Här ser ni en bild i gult ljus. Inte så bra bild, dock.
Penseln är bra, toktiden bra, i alla fall med Poshé över. Det är ett bra lack på alla sätt. Jag är väldigt nöjd!

Och ytterligare en bild under lysrör. Jag kan bara inte låta bli att visa upp det lite extra. Men Scarlet Letter är min favorit ur Dark Pleasures, bara så ni vet. Steel-etto kommer dock god tvåa! :D

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-27 17:30:37

Pretty. :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-27 17:48:39

sååå snyggt! jag gillar också hur du kombinerat rött och rosa med nail arten:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-27 18:43:03

RM! tack.



Sanna! Ja, det blev rätt kul!

Postat av: Josephine
Publicerad 2008-11-27 19:59:00

Vad du är grym på nail art :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-27 20:49:00

Josephine! TAck!

Postat av: Mika
Publicerad 2008-11-27 21:19:56

Åh vad fint! Du fixar alltid så snygga dekorationer :)



Har föresten inhandlat NNS nu! Under de två veckorna jag använt den har mina naglar inte trasat sönder sig en enda gång :D Det är verkligen stor skillnad mot andra nagelstärkare! Så nu hoppas jag bara att dom ska växa lite till ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-27 21:51:23

Riktigt fint! Ser lite ut som man glaze nästan, eller är det bara inbillning? Förstår att du är glad för detta...

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-11-27 22:07:35

Emma! Som ManGlaze med top coat! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-27 22:11:29

Av någon anledning bestämde blogg.se att jag ska vara anonym...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-28 00:50:08

Jag har sett ett lila lack från kollektionen också som jag måste jag hitta. Är så ruggigt förtjust i alla andra färger, som du vet ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-28 07:15:58

Adrasteiah! Neeeeej! Sluta frestas! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-28 14:57:21

Tänkte väl det... förresten har jag fått mitt paket idag! jag måste ha blivit mkt gravt senil. för jag har inte öppnat det än, glömde bort det, fattar verkligen inte hur det gick till. Har säkert lagt det på nåt ställa jag glömt också;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-28 15:49:09

Emma! öppna! Öppna!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela