Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: Mitt (obefintliga) badrumsskåp

Publicerad 2008-05-12 21:47:29 i Veckans bloggtema,

Emelie på P'ssion har gett veckans bloggtema till oss nätverkare på PRET-ty. En titt i badrumsskåpet. Problemet är att jag fortfarande är evakuerad från min lägenhet medan den mögelsaneras och renoveras så jag har inget badrumsskåp. En smärre katastrof, faktiskt.Men, jag har kartonger, förvaringar av olika slag, samlingar och anhopningar...

Om min förvaringsplats, ytterst tillfällig, i bokhyllan skrev jag redan tidigare. Och delar av samlingen har jag visat i deras bon. Men ni ska ändå få lite nya bilder på samma sak.
Mitt badrumsskåp, eller mina badrumsskåp i plural, har alltså ersatts av en bokhylla, en förvaring från Jula och diverse burkansamlingar som finns lite här och var i lägenheten. 
image5167
Nagellackssamlingen har växt och fyller nu två kartonger. De är placerade på spisen eftersom spisen ändå inte fungerar efter en gasläcka så den kan lika gärna vara avställningsyta...

På skrivbordet hittar man överlack, underlack och andra nagelvårdande lack i en liten svärm. I Bokhyllan ligger pappkartonger med Tigi Bedheadsmink, EM-smink, blandat smink och...

lösgonfransar, parfym, body butters och lotions, penslar, foundation och annat smått och gott. Lampan är för att jag ska se vad jag har eftersom jag saknar taklampa i det rummet. Också. Den röda saken på nedre hyllan är ett penseletui.

Vid min säng svärmar nagelvården vidare. Handkrämer, oljor, Lemony Flutter.... Nattkrämen från Derma Genesis är en hyfsad handkräm faktiskt.
Slutigen visar jag ögonskuggorna. De bor dels i den JULA-förvaring jag länkade till här ovan. Den är jättebra!
image5176
Den står, som ni ser på en byrå. Där huserar även pennorna och lite annat spännande.
Förutom den så har jag ögonskuggor i min gamla väska. Den står på golvet.
image5177
Och så finns ju läppstiften och glossen i varsin korg i badrummet där även mina duschkrämer och tvålar bor. Och vissa bodylotions. De står ihopfösta på fönsterbrädan och på handfatskanten och på badrumsgolvet. En salig blandning av nagellackremover från Cien, Zendium tandkräm, Lushtvålar och schampoo köpt på ÖB.

Jag ska ha två badrumsskåp när mitt badrum blir klart. Och en hylla. Och ett underskåp till handfatet. Jag längtar...

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-05-12 22:23:31

Det var inte lite grejer du har sminkan! Ska bli kul att se allt igen när det är på sin plats i badrumsskåpen :)

Postat av: Peter
Publicerad 2008-05-12 22:38:50

Det vore häftigt att besöka dina nagellackskartonger, ungefär som en skivmässa, man vet inte vart man ska börja. SMINKAN!! Jag är djupt imponerad av din samling - ligger kraftigt efter (41 st).....

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-12 22:38:57

Så himla härligt att du låter sminket bre ut sig tycker jag! Kul att se bilder på allt, du har verkligen massor! Ska visa dem nästa gång min kille klagar på att jag köper för mycket smink: Min sminkförvaring har för övrigt fått en uppgradering! Min sambo tröttnade på att se smink överallt, han är inte lika liberal som du:) Så därför var vi på Ikea förra veckan, där vi införskaffade ett toalettbord...Allt smink får visserligen inte plats, men det får bo i, på och under toalettbordet, har ju två lådor i stil med din sen tidigare. klar förbättring hur som helst...

Postat av: Ilona
Publicerad 2008-05-13 00:57:05

Wow vilken samling! :) Man vill ju ha nästan allt!
Tänkte fråga dig om du har provat några produkter från Barry M, och isåfall, fungerar dom bra? Varit in och kikat på deras hemsida mycket på sistonde och det kliar i fingrarna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-13 07:39:40

Emelie! Ja, jag håller på att bli tokig över at allt ligger överallt. Ska bli såååååå skönt när jag får ordning och badrumsskåp. HAr alltid haft två badrumsskåp. Ett stort och ett vanligt. Och de har ju inte räckt till de heller...

Peter! Ja, och då gjorde jag mig ändå av med hela den gamlasamlingen på över hundra lack... Du ska se att du hinner ikapp snart. Jag trodde inte det skulle gå så fort att utöka den så mycket.

Emma! Jag tycker det är jobbigt att allt breder ut sig. Jag är inte pedant alls men mina samlingar vill jag ha ordnade. Dessutom ser det just nu bara stökigt och jobbigt ut. Man kan ju inte ta hem folk.
Om jag hade en större lägenhet skulle ett sminkbord vara mysigt. Fast jag föredrar att stå i badrummet och sminka mig. Man kommer närmare spegeln då.;D

Ilona! Jag har provat Barry M. Om du söker på det här i bloggen får du nog upp några inlägg. Jag gillar Dazzle Dusten och nagellacket, är besviken på färgen på glosset, gillade den utskruvbara ögonpennan men inte kajalerna. Det är väl en kort sammanfattning.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-13 09:14:54

Härligt att få se dina samlingar! Tack!:) (Jag är nog litet av en tjuvtittare tror jag, gillar veckotemat så mycket)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-13 09:41:57

Vilken samling!! Den tar liksom musten ur en ;) Kämpa på :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-13 09:45:56

Verligen roligt att se hur du förvara saker. Det ger tips och idéer.

Postat av: dami
Publicerad 2008-05-13 10:21:13

Härligt att du visar din underbara samling - där skulle jag vilja vara och rota :D

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-13 11:13:48

Haha, jag tycker du har en sån härligt inspirerande hög med roligheter, kan tänka mig att bara ta en näve av det som ligger närmast och göra något med, sååå skoj! Men visst blir det bra när du får flytta hem!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-13 17:49:16

Badbomben! Jag skäms llite fr att allt är så slarvigt och stökigt. Men man ska stå för hur man har det på riktigt och inte förfalska ihop något...



ItM! Japp. Den här samlingen kommer expandera må du tro!



Sminkjante! Jula-förvaringen är underbar! Resten är skrutt...



Dami! Jag skulle vilja se din samling! ;D



Veronica! JA, flytta hem och få ordning! Men det är så jobbigt också, att flytta och ordna...







Postat av: MissPurple
Publicerad 2008-05-13 21:11:47

På den översta bilden ligger det ett ljusgrönt orly-lack lite på sniskan. Vad heter det? Ser ut som en underbar färg.



Väldans mycket grejor f.ö. men det är ju så kul med smink!! Svårt att låta bli.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-13 21:14:10

Miss Purple! det är Orlys Green Apple! jag har inte hunnit testa det än, bytte precis till mig det från Soonschein-Sara!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-14 18:58:58

Jag vet, att stå två centimeter från badrumsspegeln är bäst! Men nu har min kära sambo tröttnat på det och invisterat i ett toalettbord åt mig, så nu får jag nog vara så god att använda det... det är dessutom ganska skönt att slippa springa fram och tillbaka mellan badrum och smink...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 19:12:38

Emma! Ja, man får vara nöjd och glad! Jag har vant mig nu vis att sminka i en fickspegel. Men ibland blir det väldigt ojämnt för jag ser ju bara ett öga åt gången...

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-05-16 14:45:09

Holy shit vad mycket smink! Har aldrig sett på maken! =P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-16 17:43:32

Jenny! Sen jag började hänga på PRET-ty känner jag mig rätt normal vad gäller sminkmängd! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela