Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Las Vegas II

Publicerad 2008-05-29 22:22:20 i Naglar i grönt,


NYX Las Vegas köpte jag från Cherry Culture i vintras och om ni klickar på länken ser ni ursprungsinlägget om det. Jag tyckte färgen var snygg men lacket för skirt. Jag fick jobba en del för att få täckningen relativt god och jag tyckte ändå att jag kunde se nagellinjen vid tippen. Usch! Det är det värsta jag vet!

MakeUpMyLack-Sanna visade sedan hur snyggt det blev med Las Vegas över ett svart lack och då kom jag på att jag kunde använda det över ett lack i grönt, svart eller annan mörk färg. Layering är ju inte fel! Dessvärre glömde jag helt bort mitt Las Vegas till Sofia på One Inch Nails gjorde en manikyr med den. Och på henne är den ju såå snygg! Genast kastade jag mig ner i lacklådan och slet upp min egen flaska! Här ska lackas i grönt! Jag lade ett lager mörkgrönt Zoya Suvi på nageln. Det är egentligen inte heller helt täckande men det spelar ingen roll för kombinationen blir det. Las Vegas i ett lager ovanpå alltså. En helt perfekt, täckande och gnistrande grön är resultatet och jag älskar det!

Allra snyggast är det i skymning eller vid mulet väder, tycker jag, då dess rika gröna färg verkligen är djup och härlig! På dagen, i solljus, kan det dra mot en gräsigare grön.

På bilderna är det alltså bara ett lager Suvi och ett lager Las Vegas ovanpå. Nu har jag även ett lager Poshe överlack ovanpå.

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-29 22:27:24

Härlig grön, så apsnygg som en rik grön bara blir:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-29 22:42:25

Badbomben! Det är något speciellt med grönt, eller hur!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-29 22:49:07

Kalassnyggt! Jag måste helt klart köpa både suvi och las vegas:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-29 23:14:35

Visst är det kul med layering- jag hade med tänkt att lägga den över suvi först hehe med jag var sugen på svart-grönt just den dagen!

Det är så kul att se hur man kan fööändra ett lack beroede på vilken basfärg man har.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-30 06:03:48

Emma! Ja, det kan nog vara så illa! ;D



Sanna! Ja! Jag börjar få smak fr att prova olika kominationer nu! Det här lacket eller DS Royal över rött, t.ex! Undrar hur det blir!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-30 06:52:45

Vilken färg, läckert som tusan. Jag var fast redan när jag såg hos One Inch Nails.

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2008-05-30 09:19:58

Urläckert! Jag har beställt 2 olika gröna från Head2Toe - och det är ditt fel, nä det är din förtjänst. Dock fanns ingen riktigt mörkgrön snygging. Jag fortsätter leta :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-30 10:39:43

Sminkjante! Jag kan förstå att min första notd med lacket inte var lika frestande som One Inch Nails, men jag skyller helt på ljuset! ;D



Annica! Vilka gröna? Nu blir jag ju jättenyfiken! Grönt är så underskattat som nagellack!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-30 12:51:56

Grönt är ljuvligt, detta är såå snyggt!!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-05-30 16:35:52

Woooooow!!! Guuuud va läckert! Skitsnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-31 13:07:22

Linda! Ika! Ja! Det är en härlig färg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela