Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kavalkad i maj

Publicerad 2008-05-31 13:09:04 i Kavalkad,

Månaden majs makeuper. Jag har flera favoriter, bland annat alla på tredje raden. Hur är det med er? Hittar ni någon som ni gillar lite extra mycket? Kanske mittenbilden på andra raden? Den gillar jag! Eller de tre med Barry M:s Dazzle Dust på sista raden? Berätta om ni hittar något ni tycker var värt att göra om!







Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-31 13:25:09

Jag hittar som vanligt flera favoriter:) Den rödsvarta och den blå barry m är helt klart de jag gillar mest! Men sen tycker jag att de båda gröna och den rosa med grön eyeliner är superfin också! Och den andra på första raden...

Postat av: sanna
Publicerad 2008-05-31 13:49:17

Oj, jag har många favoriter denna månad tex:

den mittersta på andra raden,

sista på 3:e (peppermint)

den längst ner i högra hörnet (mintgrönt/brunt)

massa fint!

Sen en fråga- din jula förvaring;

Har du lust att kolla måtten på lådorna på näst sista raden? speciellt höjden:)

tack<3

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-31 14:18:47

Jag har också flera favoriter! De som fångar mitt intresse direkt är den högst upp i högra hörnet, den rödsvarta, den gröna på tredje raden och den lila som är under den!



Hur får man förresten till så snygga eotd-bilder? Jag har försökt några gånger då jag försökt trixa med mitt smink, men bilderna blir så värdelösa att jag inte vågar bjuda på dem. :/

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-31 14:42:37

Så många vackra men mina favvos är den andra på rad nr två och andra & tredje på rad nr tre.

Tredje på första raden är också extremt vass!!

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-05-31 15:37:37

Som vanligt är det massor som är superläckert! Ska jag välja en enda så får det bli nr 3 i 1a raden. Den vill jag se fler varianter på :)

Postat av: leonie
Publicerad 2008-05-31 16:07:58

Mina favoriter denna månad är:1:a på andra raden,2:a på första raden,3:e på andra raden (men det var väl väntat?;-)). Den rödsvarta behöver jag nog inte ens nämna, den finns ju ständigt på min topp 3 i olika varianter :-)!Jag fastnar även för 1:a bilden på femte raden.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-31 17:55:54

Som vanligt jättefina allihopa. Av någon anledning så fastnar jag för 7 raden bild 2 den bruna. Den är enkel men ofantligt snygg. Jag blev lite förvånad själv efter som jag brukar fastna för en massa färg. Den eotd måste jag kolla in, tro jag missat den.

Tror jag ska prova att göra ett inlägg med månades makeuper bara för att se hur allt sett ut. Om det är ok alltså?

Postat av: Make my day
Publicerad 2008-05-31 19:40:12

Oj, det är nästintill alla som är mina favoriter, men de som är lite extra är Nr. 2&3 på första raden och den i mitten på sista raden :)

Postat av: Caroline
Publicerad 2008-05-31 19:59:13

oj du det var en hel del väldigt fina! Typ alla!

Jag gillar bl.a. Den sista på första raden. Den första på andra raden. Sista på femte raden. :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-31 23:12:46

Mycket fint där, men min favvo är den 1:a i den 2:a raden :-) Bra jobbat !!!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-06-01 02:33:59

månadens favoriter:

Dolly Parton, min kupkompis ;),mitten rad1

rosa-guld-brun-turkos, första på nästsista raden

och så alla andra, för många för att räkna upp..

du varierar dig så mycket! jag har varit rosa i två månader med bara små, små variationer..

Postat av: Ninjah
Publicerad 2008-06-01 11:29:50

Älskar den rödsvarta på första raden

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-01 14:40:24

Det verkar som att den rdsvarta och Dolly Parton är storfavoriter tillsammans med den blå Barry M-sminkningen! Som alltid är det jätteroligt att läsa era kommentarer och höra vilka ni har gillat lite mer den här månaden!

Sminkjante, självklart får du göra ett månadskollage! Bara för att jag brjade så betyder det inte att jag har patent på det! ;-)

Alla goda idéer ska spridas, och på många sätt är en avslutande månadskavalkad en bra idé!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-06-01 14:41:10

Som vanligt går det inte att välja en. 2 och 3 på första raden, 2 på sjätte raden och så den BarryM-blåa sticker ut extra mycket för mig!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-01 21:59:28

Jag älskar dina kavalkader, vänta ska vi se vilka är mina favoriter:



nr 3 på 3 raden

nr 1 på 4 raden

nr 2 på 4 raden



Alla är vackra men de här tilltalar mig alldeles extra mycket!



p.s. Kommentarerna krånglade då du visade upp ditt fina nya mac-lack, ville bara säga hur vackert det är!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-06-01 22:58:28

Åh vad många läckra makeuper! Den som allra först fångade min uppmärksamhet var den gröna på tredje raden - den sög tag i blicken direkt. Otroligt vacker grön färg och sminkningen i sig ger dig en väldigt fin ögonform!



Jag tyckte även extra mycket om den mittersta och den högra på sjätte raden samt den högra på sista raden.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-02 14:22:28

Jag gillar verkligen tredje raden, den gröna är underbar!!! Jag gillar dessutom de sista i varje rad!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-03 14:14:26

Somn alltid lika svårt att välja...jag gillar att du har mycket färg ända upp til brynet på många!



Sedan gillar jag den ljusa kontrasteyelinern på rad 1, i mitten. Den röda bredvid är så underbart färgstark! Den skulle jag gärna vilja se i andra färger. :)



På rad 3 och 4 finns det två gröna, då tänker jag på alver och trolska skogar - fantastiskt.



Rad 5, längst till höger - älskar färgerna och den annorlunda eyelinern.



Sedan älskar jag den längst till höger på sista raden, färgerna är perfekta tillsammans! Sublim passar dig så bra!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-03 14:15:09

Gah, jag älskar alla! Du är så bra!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-03 20:16:56

TACK för alla underbara kommentarer! Det är så kul att ta del av vad ni har gillat under månaden. Det är inte alltid jag kan gissa heller! Tack tusen gånger om för varje gullig kommentar!

Postat av: Emma
Publicerad 2008-06-05 17:29:04

Jag måste ju bara säga hur fantastiska ALLA är! Du är en konstnär :-)

Men om man skall välja en favvis...svårt att välja en...så tar jag mittenbilden på fjärde raden, för att det är sommar och jag gillar grönt idag - och för att dina ögon fullkomligt lyser på den bilden.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela