Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Bubble Shack Chocolate Malasada

Publicerad 2008-03-12 16:27:42 i Hud och hand,


Ännu en bodylotion köpt hos Eleven och som ska lukta choklad. Doften är väl kanske inte klockren här heller, men den är inte söt och apelsinig som Aquolinas kräm, utan luktar mörk choklad, lite bitter nästan i tonen. Efter ett tag börjar den nötiga doften tränga fram och till slut luktar den som en påse brända mandlar. Jag gillar brända mandlar mycket mer än jag gillar romerska bågar, men nog föredrar jag att äta framför att gå runt och lukta. Även om den alltså börjar med en varm, lite bitter ton i sin doft så slutar den sött och sockrigt. Och även med denna kan jag säga att doften sitter i länge. Ett dygn klara den lätt! Dessvärre uppskattas inte doften av alla. Mina elever tycker den luktar illa och även kollegor har uttryckt vissa mindre positiva åsikter om den. Den är alltså inte godkänd för arbetslivet. Inte om man jobbar nära andra människor i alla fall. Jag tror det är den bittra tonen som stör dem med känslig näsa, men en kollega säger att hon inte gillar den för den luktar godis. Sött alltså?

Krämen då? Är den bra? Mja... Den går inte alls lika fort in i huden  som Aquolina. När jag smort in mig känns huden klibbig till dess lakan eller kläder "torkat av" överskottet. Jag hatar att känna mig kladdig så det ger den minus i protokollet. Den gör heller inte huden lika len och mjuk som Aquolinas kräm. Den påminner i konsistensen om Niveas bodylotion. den där i mörkblå eller vit flaska, ni vet vilka jag menar.

Pumpflaskan är ett plus! Det gillar jag. Men det blir nog inga fler köp av den här. Jag har drygt halva flaskan kvar och problem att veta när jag ska använda den. Det får bli dagar man inte vill ha en kram, om man säger så... Observera att jag inte tycker den luktar äckligt eller illa, bara annorlunda. Men den är så pass annorlunda att man bör vara försiktig med den. Min invändning är i huvudsak att den inte gör så stor skillnad från en vanlig, billig kroppslotion från andra märken. Om den vore riktigt bra hade doften varit sekundär här, men när vare sig effekt eller doft är någon fullpoängare kan jag tänka mig annat att lägga pengarna på.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela