Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Adore

Publicerad 2008-03-13 17:26:09 i Eotd i lila, Sminkans EotD,

image3974
Dagens andra försök. Det första gick ju inte så bra efter min nysattack. Vi får se hur det här kommer att funka. Ikväll blir det i alla fall lila. En enkel men effektfull historia med utdragna linjer. Grunden är Dignity, så klart, och ovanpå den en lila skugga från Tigi. Den skuggan ligger på hela ögonlocket och har dragits ut till tinningen i ett brett streck. Under ögat har jag svart kajal från MUS och så samma lila skugga ovanpå. Kajalen har jag även innanför fransarna. Längs övre fransraden en tjock eyeliner i svart, Black Out från MAD Minerals. Mascara, Hypnose, från Lancome.

Musik ska det också bli! Det är detta jag känner för idag! Fantastiskt bra, va? Det är en av mina favoritlåtar med dem. Fast det här var inkörsporten. Vem minns inte den? Och om vi byter band lite så lyssna på det här, det  måste ni också minnas! Så bra!!!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-13 19:08:00

Du är supersnygg! jag älskar dina dramatiska sminkningar! Himla effektfullt och dramatisk blev denna. Kul!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-13 19:34:30

Verkligen udda och skoj med lila till det vinröda!

Postat av: Suz
Publicerad 2008-03-13 20:10:52

Wow! Riktigt annorlunda och effektfullt. Hur snyggt som helst.

Postat av: Elin
Publicerad 2008-03-13 20:53:07

Jättefint!

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-03-13 20:57:59

Bomb track spelas här för fulla muggar:D Sminkningen är häftig men ändå elegant!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-03-13 21:14:28

Supercoolt!Enkelt men ändå så uttrycksfullt.

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-13 21:21:26

snyggt utdraget! väldigt dramatiskt :D

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-03-13 21:44:31

jag gillar verkligen när en skuggning fortsätter ut över ansiktet.
men lyssna på jiddische-mama här nu och ta hand om dig själv nu så att du slipper ha dendär evighetsförkylningen..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-13 22:05:54

Emma! Vad roligt att du alltid är så positiv och härlig! Det betyder mycket!

Veronica! Tack! Lila är en dramatisk och härlig färg!

Suz! Ja, effektfullt är det nog! ;-)

Elin! Tack!

Nasse! Tack för de orden! Elegant var roligt att höra! Jag är ett stort fan av RATM. har alltid gillat texter med budkap och har lockats av den "politiska punken" och RATM ingår ju liksom där för mig.

Leonie! Tack! Jag är helt inne i en monokrom period. Gilar att ha en färg och mycket av den just nu.

Rouaa! Tack! Det är kul att ha snibbar och ränder som flyter ut mot hårfästet. har alltid gillat det.

Glamqueen! Ja, visst är det fint! Och så sällan man ser det.
Jag tar hand om mig själv. Har tagt en värktabeltt nu så det blir tidigt i säng. Hade så trevligt ikväll med min första mentorsklass. Fatta att de är över 20 nu! :D

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-03-13 22:14:28

ja, det är sjukt, vissa ungar är helt oigenkännliga! jag blir så stolt att jag nästan blir tårögd när jag stöter på gamla elever..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-13 22:30:14

GQ! Ja, man blir tårögd och stolt! De jobbar, några har gift sig, skaffat barn, andra pluggar. Man fattar inte! Och när jag tittar på dem känner jag bara kärlek! De är så fina! De är verkligen "mina" barn!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-03-14 01:16:36

vad härligt att du skriver precis så! det är mycket kärlek i vårt jobb!
såg förresten nyss Ken Loach- filmen, "Kes-falken", apropå skolmiljöer , det var andra puckar..ingen kärlek där inte, jag blev så upprörd..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-14 06:14:40

GQ! Var den bra? Något man ska se?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-14 10:39:56

Kanon läckert, dramatiskt. Såg något liknande men ändå helt olikt, på en bild. De hade utgått från globlinjen och sedan målat ut mot hårfästet. Detta var ännu snyggare!
Musiken var kanon idag:)

Postat av: MLY
Publicerad 2008-03-14 11:19:56

Så snyggt! det blir lite mystik över den här maken på något sätt, kan tänka mig att det är skitsnyggt till en frisyr då håret är strampt uppsatt i en tofs, så man ser hela ansiktet och ögonen verkligen framträder! Kanon!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-03-14 12:49:47

filmen är jättebra, det är ju en klassiker från -69, jag har dock aldrig lyckats se hela förrut, men du vet Ken Loach: eländigt värre! eländes elände! och en stackars lillkille och ett brutalt slut..

Postat av: J
Publicerad 2008-03-14 17:53:47

du har fantastiskt bra musiksmak!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-14 18:04:17

Sminkjante! Vad glad jag blir att du gillar både musik och makeup! JAg tycker det är kul med utdragna linjer.

MLY! Jag har alltid håret bakåtdraget och stramt. Kanske därför jag gillar utdragna linjer? Trivdes bra i den här!

GQ! Vet inte om jag törs se den... Klarar inte så mycket elände på en gång. Eller kanske. Det är ju viktigt att reagera och tänka kring.

J! Ja, det tycker jag med! ;-)

Postat av: Carro
Publicerad 2008-03-15 11:17:16

Det där var riktigt snyggt! Ballt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-15 12:03:54

Carro! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela