Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Vampy II

Publicerad 2008-06-22 13:33:09 i Naglar, vampy,


Okej, idag blir det mycket nagellack på bloggen. Gårdagens Zoya Trixie, dagens Vampy x 2 och så det gröna lacket från Badbomben. Att det blir China Glaze gånger två beror på att jag, när jag skulle länka till mitt gamla inlägg, upptäckte att det inte var publicerat. Som vanligt alltså... China Glaze Vampy är ett lack jag använder ganska ofta. Jag gillar färgen, jag gillar att den täcker snabbt och är lätt att lacka med. Dessutom gillar jag namnet. Vampy. Helt underbart! Måste passa på att tisa om mitt gästinlägg hos Nailed om just vampiga nagellack!

Lacket är en djup nyans av oxblod, alltså en ganska mörk brunröd. I lacket finns mängder med glitter som ger liv åt färgen i solljus eller lampsken. Här på bilderna ser ni hur det tar sig ut i morgonsol på min altan. Okej, det är slarvigt målat, men jag var ju tvungen att byta mitt flagnande Trixie och då blev det snabbmålning innan sängdags. Lacket torkar fort så det funkar att göra hastmanikyrer utan bubblor eller annat otyg. Lagren kan läggas ganska tunt, jag använder två lager lack, och i och med det kan man få en snabb torktid. Här har jag använt OPI Natural Nail Strengthener som baslack, två lager Vampy och så China Glaze Fast Forward som topplack.

Det här är en klassisk färg som man inte tröttnar på. Och ni ser att den är snygg även på sommaren! Vilken lyster! China Glaze Vampy funkar alltid! En klippa i min nagellackssamling!

Kommentarer

Postat av: Caroline
Publicerad 2008-06-22 13:49:18

Åh det där lacket såg helt underbart ut ju! :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-22 13:57:34

Wow, på dina bilder ser det bra mycket rödare ut än vad det gjorde i min notd! Ett toppenlack i min smak i alla fall. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-22 14:23:53

Caroline! Visst är det ljuvligt!



Chaosophia! Om du tittar ett inlägg ner så ser du inomhusbilderna. Då blir det mörkare. Solljuset gör det så vackert, men jag gillar djupet i det som man har inne eller i skuggan. Vampy funkar jämnt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-22 17:26:31

Yay, visst är det snyggt!?

Och vad utomhusbilder gör mycket. <3

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-23 06:46:05

Underbara bilder. Snygg färg på lacket.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-06-23 08:55:34

hur snyggt som helst!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-23 13:19:10

Sanna! Det är en kalasfärg!



Sminkjante! Tack!



ItM! Japp, det tycker jag med!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-06-27 09:23:45

Mm, jag gillar Vampy och VAmpy II. :-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela